Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Honza, Jan, Jeník, Jenda, Hanz, Johnny.... • 33 let • Gigolo • planeta Země (ČR - kraj Středočeský)

Komentář

Přejít na komentáře

Dead Space

  • PC 90
Akční horror, to jest ve video herním průmyslu věc, jenž se nepochybně dělá velice těžko. Vyvážit správný poměr adrenalinové akce a napětí, a do toho přidat smysluplný aspekt prozkoumávání. To se může zdát pro hráče nezkušeného něco jako vskutku jednoduchého ba i triviálního, ale věřtě že to je úplně naopak.
Toto se od dob Resident Evil 4 snad nepovedlo uskutečnit žádnému studiu, avšak překvapení na vás číhají tam, kde a kdy to čekáte nejméně, stejně jako tomu je ve hře Dead Space.

Z prvních videí na mě hra moc dojem neudělala. Vypadalo to jako kopírka již zmíněného RE4 ve vesmíru. Pak ale jsem uzřel velice pozitivní recenze, a jelikož se tehdy ještě dalo recenzím věřit takřka na 100% neváhal jsem, vzal prachy a upaloval do Tesca.
EA se povedla úžasná věc. Opravdu se jim podařilo z Dead Space vytvořit napínavé, adrenalinové a vzrušující akční, hororové dobrodružství.
Hru nakopnul velice povedený začátek, začátek kdy jsi říkáte "sakra to je v prdeli" příšery se vynoří, vy jste odříznuti od parťáků a nemáte zbraň. Co dělat? Utíkat!
Munice bylo vždy (krom konce hry, což je logické) velice málo, což vás pochopitelně nutilo otevírat čí rozbíjet každou bedýnku či skřínku. Vaše řezačka, jenž je vaší základní zbraní se stane vaší holkou v nouzi. Opravdu málo kdy ji Isacc odložil ze svých vnitřnostmi zaneřáděných inženýrských rukou, jen opravdu v nejvyšším stavu ohrožení. V základě vás hra nenutí přecházet na nové zbraně, poněvadž díky chytrému systému vylepšování si i z oné "základní" zbraně uděláte věcičku, která prochází končetinami potvor jako nůž máslem za parného letního dne. Tudíž, pokud si najdete svého miláčka, nemusíte ho zahazovat.

Inspirace Carpenterovou Věcí je tu naprosto zřejmá. Tudíž ve hře narazíte na opravdu nechutné nepřátele, minimálně 10 litrů krve a slizu na 1 metr čtverečný a místy značnou míru nejistoty, paranoii a nedůvěry. Což mě jakož to fanouška filmu neskutečně těšilo. Pocit ze střelby je skvělý. Krájení a rozdupávání hnusáků je sranda. Sem tam do toho připočtěte nějakou tu hádanku, nebo minihru a poznáte že se tvůrci snažili co bylo v jejich silách aby hráče udrželi bdělém stavu. Nevím jak vy, ale souboje s bossy mě bavily. Zvláště mě bavil boss u něhož jsi nemůžete být jistý smrtí Po dlouhém souboji, používáním sráze a všech zbraní bosák padl...........NEPADL!!! Pomoc!! Kde je munice?? Tak znova...o 12 min později...příšera opět leží a já na ni šlapu a šlapu "chcípni ty zmetku!!! Huaáááá!!!......... "ne babi nemusíš volat Chocholouška" a to je ono. Tak to má být, užívat si souboje, atmosféru a v neposlední řadě slušný příběh o Isaccově mysli a pátrání po jeho lásce.

Má ta hra nějaká negativa? Ani nevím, délka je více než slušná, optimalizace takřka perfektní, (hra tehdy šlapala i na mé staré šunce) ozvučení skvělé- vakuum...více to snad rozvádět nemusím. Možná že hra ke konci sklouzla k větší akci a nepřátel by taky mohlo být více. Ale což, já mohu konstatovat, že lepší survival horror za posledních několik desítek let na západě asi nikdo nevytvořil. Bohužel, to první díl nasadil laťku moc vysoko a z dalších dílů se vytratila atmosféra. Každopádně doba, kdy EA ještě vydávalo dobré hry si pamatuji, bohužel Dead Space byla na dlouhou dobu jedna z posledních.


Pro: Adrenalinová akce a tíživá atmosféra, intuitivní vylepšování obleku a zbraní, ozvučení, nepřátelé, optimalizace, délka.

Proti: Méně nepřátel........hmmm já nevím.....hm možná trochu frustující minihra s dělem.

+28 +29 −1