Banner Sagu jsem sledoval od jejího vydání. Její nádherný grafický styl, vikingská atmosféra a to vše podtrženo vynikající hudbou. A opravdu hra je to hra na kterou si budete dlouho vzpomínat!
Přeci jen putování po Severských krajích se svojí karavanou, kochat se pradávnými pomníky dob minulých, řešit spory mezi lidmi a Varly, snažit se udržet dobrou morálku, zbytečně neriskovat životy lidí a zajistit jim dostatek zásob, aby se dožili dalších dní. A činit rozhodnutí u kterých nevíte co mohou způsobit. Tento prvek je zpracován na výbornou.
Tato sága vsází na příběh který má celkem dost postav a vztahy mezi nimi se budou řešit též. Lidi a Varlové to mezi sebou nemají jednoduché a spojuje je do nutné aliance pouze obrovská hrozba ze strany mocné armády černých bytostí, kteří jako by z oka vypadli golemům. Tato hrozba se vrátila a s ní zastavení Slunce na obloze možná znamená konec světa. A proto se hlavní hrdinové vydávají nikoliv zachránit svět ale své životy, a snaží se přežít v těchto nehostinných podmínkách.
Kromě putování a starání se o karavanu a řešení dialogů, pak následuje další důležitá složka hry a tou je tahový boj. Hráč má k dispozici maximálně 6 hrdinů s různými bojovými třídami a vlastnostmi. Za každého poraženého protivníka lze získat zkušenost, která i zároveň funguje jako platidlo na trhu. Tady tento RPG prvek je značně zjednodušený, je pouze 5 úrovní, kterých může postava dosáhnout.
Co je ovšem zajímavé je rozdělení na jednotky zdraví a brnění. Brnění snižuje utržené rány do zdraví a navíc dokáže občas úder odvrátit úplně stejně tak šíp. Proto je důležité se rozhodnout kam budete směrovat útok na brnění kde jeho zničením pak můžete nepřítele zabít třeba už jen jednou ranou, nebo se zaměřovat na postupné snižování zdraví protivníka. Jelikož ubrané zdraví snižuje sílu válečníka, takže dává slabší údery a později už třeba jeho údery ani zbroj nepoškodí občas. Tento systém mi přišel parádní.
Banner Saga je zkrátka unikátní záležitost. Dala by se o ní básnit hodiny, ale mnohem lepší bude se rovnou pustit a hrát. Takto skvělé dílo se tu neobjevuje každý den!
Přeci jen putování po Severských krajích se svojí karavanou, kochat se pradávnými pomníky dob minulých, řešit spory mezi lidmi a Varly, snažit se udržet dobrou morálku, zbytečně neriskovat životy lidí a zajistit jim dostatek zásob, aby se dožili dalších dní. A činit rozhodnutí u kterých nevíte co mohou způsobit. Tento prvek je zpracován na výbornou.
Tato sága vsází na příběh který má celkem dost postav a vztahy mezi nimi se budou řešit též. Lidi a Varlové to mezi sebou nemají jednoduché a spojuje je do nutné aliance pouze obrovská hrozba ze strany mocné armády černých bytostí, kteří jako by z oka vypadli golemům. Tato hrozba se vrátila a s ní zastavení Slunce na obloze možná znamená konec světa. A proto se hlavní hrdinové vydávají nikoliv zachránit svět ale své životy, a snaží se přežít v těchto nehostinných podmínkách.
Kromě putování a starání se o karavanu a řešení dialogů, pak následuje další důležitá složka hry a tou je tahový boj. Hráč má k dispozici maximálně 6 hrdinů s různými bojovými třídami a vlastnostmi. Za každého poraženého protivníka lze získat zkušenost, která i zároveň funguje jako platidlo na trhu. Tady tento RPG prvek je značně zjednodušený, je pouze 5 úrovní, kterých může postava dosáhnout.
Co je ovšem zajímavé je rozdělení na jednotky zdraví a brnění. Brnění snižuje utržené rány do zdraví a navíc dokáže občas úder odvrátit úplně stejně tak šíp. Proto je důležité se rozhodnout kam budete směrovat útok na brnění kde jeho zničením pak můžete nepřítele zabít třeba už jen jednou ranou, nebo se zaměřovat na postupné snižování zdraví protivníka. Jelikož ubrané zdraví snižuje sílu válečníka, takže dává slabší údery a později už třeba jeho údery ani zbroj nepoškodí občas. Tento systém mi přišel parádní.
Banner Saga je zkrátka unikátní záležitost. Dala by se o ní básnit hodiny, ale mnohem lepší bude se rovnou pustit a hrát. Takto skvělé dílo se tu neobjevuje každý den!