Techland si udělal jméno hlavně hrou Call of Juarez, pro mě toto polské studio ale mělo svou váhu už od dob Chrome. Takže mám polovinu jeho her, které kupodivu všechny běží i na jednom a tomtéž, pravda, neustále v té době vylepšovaném Chrome enginu. Jednou z těchto her je i závodní simulátor GTI Racing z roku 2006, pokračující v tradici Xpand Rally. Z rally se přešlo jen do jiného závodního stylu, blížícího se více arkádě, tratě doznaly změn v podobě větší rozlohy, poměrně slušná fyzika umožnila konečně nějak smysluplně využít i okolní terén, na němž se závodilo. Grafická stránka působila velmi přesvědčivě, hlavně různými efekty se světlem a detailností zdejších textur. Stejně tak na tom byly modely všech dostupných vozidel.
Herní nabídka je poměrně bohatá, jak je ostatně zevrubně zmíněno v popisu ke hře, takže za mě doplním, že jsem si ji užil vrchovatě. Poctivě odjezdil každý závod, často některý opakoval jen proto, abych zajel co nejlepší umístění, naučil se manuální řazení v drag výzvách. Taky pěkně o nervy byly drifty, odjet zhruba dvouminutovou trať bez jediného nárazu a zároveň za nepřerušeného smykování, to není opravdu žádná legrace, zvláště v pokročilých fázích tohoto soutěžního klání. Tím příjemnější byla následná odměna v podobě nastřádaných bodů, ty nabíhaly vcelku rychle, a když mě neminul náraz, tím nepříjemnější jejich ztráta byla. Z aut nezklamala W12 Roadster 1998, New Beetle Dune a RS1, Golf I Cabrio a Golf III A59 Rallye.
Mezi mé oblíbené tratě patřily zejména ty nejméně krkolomné, kde šly zatáčky projet bez nejmenších problémů a nebylo na nich ani moc překážek. Jmenovitě Stage 1 a 2 v Itálii, Stage 2 a 4 v Anglii, Stage 2 v Texasu a první deštivá trať v Německu, spadající do Risky Business Stage 4. Cílových destinací, do nichž hra hráče zavádí, sice není tolik, kolik bych očekával. Navíc jsou vždy v menší obměně, lišící se pár odbočkami, opačným směrem jízdy apod. Mínusem je i nepřehledná orientace ve výběru závodů. Rolovat na dolním pruhu mezi nimi, aniž bych přesně věděl, který je který, mi činilo docela problémy. Naštěstí zůstanou označené od posledního spuštění. A Rollback Career slouží především k resetu již absolvovaných turnajů.
Widescreen 1920x1080 není defaultně podporován, přesto jej lze změnou ve VideoSettings.scr snadno dosáhnout. Poměr stran přitom odpovídá. Stačí přejmenovat příponu zmíněného souboru ve FreeCommanderu na cfg a v něm poté přepsat rozlišení, následně uložit a hotovo. Takto jde pozměnit i pár dalších grafických fines, např. Filtering na AnisotropicTrilinear a EnvQuality na FullDynamic. Když jsem tuto skutečnost zjistil, byly to už dva roky od prvního dojetí. Opětovné prubnutí tak bylo nasnadě, s novým profilem Pavel - 2014. To mě donutilo názor trochu přehodnotit. Opravu aut a jejich vylepšování doplňuje demolice karosérie, byť to není na jízdních vlastnostech vůbec znát. Proto hodnocení zvyšuji na konečných 75 procent.
Herní nabídka je poměrně bohatá, jak je ostatně zevrubně zmíněno v popisu ke hře, takže za mě doplním, že jsem si ji užil vrchovatě. Poctivě odjezdil každý závod, často některý opakoval jen proto, abych zajel co nejlepší umístění, naučil se manuální řazení v drag výzvách. Taky pěkně o nervy byly drifty, odjet zhruba dvouminutovou trať bez jediného nárazu a zároveň za nepřerušeného smykování, to není opravdu žádná legrace, zvláště v pokročilých fázích tohoto soutěžního klání. Tím příjemnější byla následná odměna v podobě nastřádaných bodů, ty nabíhaly vcelku rychle, a když mě neminul náraz, tím nepříjemnější jejich ztráta byla. Z aut nezklamala W12 Roadster 1998, New Beetle Dune a RS1, Golf I Cabrio a Golf III A59 Rallye.
Mezi mé oblíbené tratě patřily zejména ty nejméně krkolomné, kde šly zatáčky projet bez nejmenších problémů a nebylo na nich ani moc překážek. Jmenovitě Stage 1 a 2 v Itálii, Stage 2 a 4 v Anglii, Stage 2 v Texasu a první deštivá trať v Německu, spadající do Risky Business Stage 4. Cílových destinací, do nichž hra hráče zavádí, sice není tolik, kolik bych očekával. Navíc jsou vždy v menší obměně, lišící se pár odbočkami, opačným směrem jízdy apod. Mínusem je i nepřehledná orientace ve výběru závodů. Rolovat na dolním pruhu mezi nimi, aniž bych přesně věděl, který je který, mi činilo docela problémy. Naštěstí zůstanou označené od posledního spuštění. A Rollback Career slouží především k resetu již absolvovaných turnajů.
Widescreen 1920x1080 není defaultně podporován, přesto jej lze změnou ve VideoSettings.scr snadno dosáhnout. Poměr stran přitom odpovídá. Stačí přejmenovat příponu zmíněného souboru ve FreeCommanderu na cfg a v něm poté přepsat rozlišení, následně uložit a hotovo. Takto jde pozměnit i pár dalších grafických fines, např. Filtering na AnisotropicTrilinear a EnvQuality na FullDynamic. Když jsem tuto skutečnost zjistil, byly to už dva roky od prvního dojetí. Opětovné prubnutí tak bylo nasnadě, s novým profilem Pavel - 2014. To mě donutilo názor trochu přehodnotit. Opravu aut a jejich vylepšování doplňuje demolice karosérie, byť to není na jízdních vlastnostech vůbec znát. Proto hodnocení zvyšuji na konečných 75 procent.
Pro: Hodně soutěží a závodních disciplín. Dobře vyvážené, na arkádu poměrně chytlavé.
Proti: V retail verzi je StarForce, odpudivě řešené menu závodů. Widescreen pouze neoficiálně.