Lovectví a myslivost mi celkově nic neříkají. A jak tomu moc nefandím, tak musím přiznat, že ve hrách mi to až zas tolik nevadí a rád si to vyzkouším. Her o virtuálním lovu tu byla už celá řada. Naposledy slovenský Cauldron přinesl Dangerous Hunts 2013, který však než lovecký simulátor působil jako Call of Duty se zvířaty. Těžko říci, zda s tím přišel první Activision nebo samotný Cauldron, ale nejnovější hra z této v Americe jinak poměrně populární série se naštěstí zase vrací zpátky ke kořenům. A tentokrát ve velkém!
Co vás na této hře, která spadá spíše do okrajového a hráči neprávem opomíjeného žánru, nadchne jako první, je zcela určitě naprosto úchvatné vizuální zpracování. K dispozici máte celkem čtyři různorodé herní mapy, které jsou plné detailů a života. Možná je to jen věc vkusu, ale podle mě to je momentálně nejlépe zpracované lesní prostředí, které jsem dosud ve hrách viděl. Říkám lesní, ne tropické, takže se tímto rovnou zříkám jakéhokoliv srovnávání s Crysis. I když interní engine Cauldronu pojmenovaný CloakNT třetí generace dle mého názoru podává daleko hezčí výsledky než Cry Engine.
Mapy jsou dostatečně velké, pestré a odevšad na vás dýchá pohodová atmosféra procházky lesem. Přitom hra je sama o sobě nádherně optimalizovaná a běží plynule. Každá z map pak nabízí možnost volného lovu, kdy si jen vyberete místo a čas vaší výpravy a pak si svobodně chodíte a střílíte, co vás napadne. Důležitější jsou však úkoly, kdy musíte provést lov na určité zvíře za předem daných podmínek. Úkoly si jsou sice podobné, ale nejsou stejné, takže to není zase taková nuda, jak by si někdo mohl myslet. Avšak od lovu zvířat nelze čekat žádné převratné věci, to je samozřejmé.
Samotná hratelnost staví hlavně na simulaci lovu, který je zde velmi dobře zpracován. Nejen že musíte dle aktuální hodiny zvěř najít, neboť ta se tu pohybuje jako ve skutečném životě a má určitý denní cyklus, kdy chodí spát, jíst či pít k vodě. Ale musíte si také počínat velmi opatrně. Zvěř zde má totiž oči, uši i čich. Přiblížit se ke stádu tak nikdy není zcela jednoduchý úkol, neboť vás vaše kořist může spatřit, zaslechnout či ucítit. A vězte, že vítr se tu každou chvíli mění. Inteligenci i chování zvířat musím opravdu pochválit, protože si vás jako v reálném světě jen tak nepustí k tělu a vy musíte být náležitě opatrní, abyste vůbec uspěli. Mimochodem, zvířecích druhů je tu celkem dost.
Co by to ale bylo za lov beze zbraní a nějakého toho vybavení. Takže jako každý správný zálesák můžete vybírat ze skutečných zbraní, počínaje několika druhy pušek, brokovnic a dokonce i dvou elegantních a tichých luků. Ke každé zbrani je pak možné přikoupit lepší munici nebo šípy, případně puškohled s větším zvětšením. Aby byl lov snazší, využijete i šikovný dalekohled a pár zlepšováků jako vábničky, sprej pro zamaskování vašeho pachu a podobně. Jakou taktiku při lovu zvolíte je víceméně na vás.
Po mapách je roztroušena taktéž spousta posedů a úkrytů, takže není problém si někde sednout na čekanou a počkat si, až vám zvířata sama přijdou do rány. Druhá možnost je stopování, které vás spolehlivě dovede tam, kde se zvířata zrovna nachází. Střelba z jednotlivých zbraní je tu pak zpracována velmi pěkně a je lahodnou odměnou za to dlouhé čekání či náročné plížení. Velmi chválím zpomalené sledování dráhy projektilu a jeho účinků na zasažené zvíře. Tohle autoři nejspíše odkoukali z nějaké sniperské hry, ale tady bych to vážně nečekal. Je to však příjemné oživení.
Střelbou však nic nekončí. Vaši trofej si musíte vzít, a to někdy není tak snadné, jak by se na první pohled mohlo zdát. Pokud zvíře zraníte nebo mu způsobíte jen méně vážná poranění, uteče a k zemi padne až někde v ústraní. Tady se ke slovu dostává opět stopování, kdy svou kořist musíte vypátrat podle krvavých stop na zemi. Ne vždy je to jednoduché. Teprve až po jejím nalezení získáte patřičné ohodnocení a odměnu, která se odvíjí podle toho, jak čistě jste zvíře zabili. Nashromážděné kredity pak lze investovat do nákupu vybavení a zbraní, jenž jsou potřeba k plnění jinak uzamčených úkolů.
Když to všechno tak nějak shrnu, Cabela’s Big Game Hunter Pro Hunts je velmi příjemnou, neobvyklou hrou pro nenáročné relaxování u počítače. Tento kousek, na který můžou být Slováci patřičně hrdí, je zatím nejlepším loveckým simulátorem, který jsem kdy vyzkoušel. A nejen vyzkoušel, ale v tuto chvíli, kdy píši tento komentář, ho i nadále aktivně hraji. Jak jsem říkal, skutečný lov není nic pro mě a asi bych si to hodně vyčítal, ale ten virtuální má prostě své kouzlo. Cauldron odvedl skvělou práci a rozhodně ještě nekončí. Doporučuji!
Co vás na této hře, která spadá spíše do okrajového a hráči neprávem opomíjeného žánru, nadchne jako první, je zcela určitě naprosto úchvatné vizuální zpracování. K dispozici máte celkem čtyři různorodé herní mapy, které jsou plné detailů a života. Možná je to jen věc vkusu, ale podle mě to je momentálně nejlépe zpracované lesní prostředí, které jsem dosud ve hrách viděl. Říkám lesní, ne tropické, takže se tímto rovnou zříkám jakéhokoliv srovnávání s Crysis. I když interní engine Cauldronu pojmenovaný CloakNT třetí generace dle mého názoru podává daleko hezčí výsledky než Cry Engine.
Mapy jsou dostatečně velké, pestré a odevšad na vás dýchá pohodová atmosféra procházky lesem. Přitom hra je sama o sobě nádherně optimalizovaná a běží plynule. Každá z map pak nabízí možnost volného lovu, kdy si jen vyberete místo a čas vaší výpravy a pak si svobodně chodíte a střílíte, co vás napadne. Důležitější jsou však úkoly, kdy musíte provést lov na určité zvíře za předem daných podmínek. Úkoly si jsou sice podobné, ale nejsou stejné, takže to není zase taková nuda, jak by si někdo mohl myslet. Avšak od lovu zvířat nelze čekat žádné převratné věci, to je samozřejmé.
Samotná hratelnost staví hlavně na simulaci lovu, který je zde velmi dobře zpracován. Nejen že musíte dle aktuální hodiny zvěř najít, neboť ta se tu pohybuje jako ve skutečném životě a má určitý denní cyklus, kdy chodí spát, jíst či pít k vodě. Ale musíte si také počínat velmi opatrně. Zvěř zde má totiž oči, uši i čich. Přiblížit se ke stádu tak nikdy není zcela jednoduchý úkol, neboť vás vaše kořist může spatřit, zaslechnout či ucítit. A vězte, že vítr se tu každou chvíli mění. Inteligenci i chování zvířat musím opravdu pochválit, protože si vás jako v reálném světě jen tak nepustí k tělu a vy musíte být náležitě opatrní, abyste vůbec uspěli. Mimochodem, zvířecích druhů je tu celkem dost.
Co by to ale bylo za lov beze zbraní a nějakého toho vybavení. Takže jako každý správný zálesák můžete vybírat ze skutečných zbraní, počínaje několika druhy pušek, brokovnic a dokonce i dvou elegantních a tichých luků. Ke každé zbrani je pak možné přikoupit lepší munici nebo šípy, případně puškohled s větším zvětšením. Aby byl lov snazší, využijete i šikovný dalekohled a pár zlepšováků jako vábničky, sprej pro zamaskování vašeho pachu a podobně. Jakou taktiku při lovu zvolíte je víceméně na vás.
Po mapách je roztroušena taktéž spousta posedů a úkrytů, takže není problém si někde sednout na čekanou a počkat si, až vám zvířata sama přijdou do rány. Druhá možnost je stopování, které vás spolehlivě dovede tam, kde se zvířata zrovna nachází. Střelba z jednotlivých zbraní je tu pak zpracována velmi pěkně a je lahodnou odměnou za to dlouhé čekání či náročné plížení. Velmi chválím zpomalené sledování dráhy projektilu a jeho účinků na zasažené zvíře. Tohle autoři nejspíše odkoukali z nějaké sniperské hry, ale tady bych to vážně nečekal. Je to však příjemné oživení.
Střelbou však nic nekončí. Vaši trofej si musíte vzít, a to někdy není tak snadné, jak by se na první pohled mohlo zdát. Pokud zvíře zraníte nebo mu způsobíte jen méně vážná poranění, uteče a k zemi padne až někde v ústraní. Tady se ke slovu dostává opět stopování, kdy svou kořist musíte vypátrat podle krvavých stop na zemi. Ne vždy je to jednoduché. Teprve až po jejím nalezení získáte patřičné ohodnocení a odměnu, která se odvíjí podle toho, jak čistě jste zvíře zabili. Nashromážděné kredity pak lze investovat do nákupu vybavení a zbraní, jenž jsou potřeba k plnění jinak uzamčených úkolů.
Když to všechno tak nějak shrnu, Cabela’s Big Game Hunter Pro Hunts je velmi příjemnou, neobvyklou hrou pro nenáročné relaxování u počítače. Tento kousek, na který můžou být Slováci patřičně hrdí, je zatím nejlepším loveckým simulátorem, který jsem kdy vyzkoušel. A nejen vyzkoušel, ale v tuto chvíli, kdy píši tento komentář, ho i nadále aktivně hraji. Jak jsem říkal, skutečný lov není nic pro mě a asi bych si to hodně vyčítal, ale ten virtuální má prostě své kouzlo. Cauldron odvedl skvělou práci a rozhodně ještě nekončí. Doporučuji!
Pro: Krásna grafika, úchvatné prostředí, oddychová hratelnost, chování zvěře, zbraně, lovecká atmosféra, vizuální znázornění dráhy projektilu
Proti: Vůbec nic