Hned na začátek se přiznávám, že je mi až líto udělit takhle malé hodnocení, ale nehodlám s tím ztrácet nadále čas. Ta hra má poměrně velký potenciál co se příběhu a postav týče. Příběh a důvody konání postav nejsou jasné hned od začátku a příběh se tedy postupně odvíjí a hráč zjišťuje, o co se tu vlastně jedná. Působí to skutečně filmovějším vyprávěním. Také obě hlavní postavy, jakýsi profík Kane se svou minulostí a vyšinutý psychopat Lynch, Kaneův hlídací pes a přidržtažka. Kane dostává za úkol vyrovnat svoji minulost a zachránit tak mj. dceru a ženu, Lynch prostě dělá, co se mu řekne. Většinou. Jindy mu hrábne a jeho existence na místě přináší jen problémy. Potud by to bylo v pořádku a věřím, že na konzolích to mohlo mít úspěch. A ve své době to i úspěch (nějaký) mělo, jelikož se uvažovalo i o filmové adaptaci se známými herci, což už je ovšem s velkým odstupem času pasé.
Problémem hry tedy není její nápad, ale její zpracování. Konverze na PC se hodně nepovedla a značnou zásluhu na mém rozčarování má i implementace služby Games for Windows LIVE do hry samotné. Tvůrci se s nějakým předěláváním pro PC, co se menu a ovládání týče, moc nemazlili, takže v menu zapomeňte na myš a lozíte jen klávesnicí. Samotný vstup do hry nebo alespoň herního menu je ale trochu porod. Pominu-li, že po instalaci hry jsem si ještě musel na webu najít a stáhnout instalátor GfWL a přeinstalovat i tu současnou verzi, která byla nedávno instalovaná, protože jinak se hra vůbec nespustila, pominu - je to 7 let stará hra, OK. Ale že hru spustím, začne se načítat nějaké logo a pozadí hry, do toho vyskočí GfWL a začne se mi logovat, což nechci, takže ihned, jak zmizí, jej musím zase vyvolat, odhlásit se, vytvořit offline profil, GfWL zmizí, načte se logo hry, spustí se intro, přeskočím, zobrazí se info GfWL, potvrdím, načte se menu hry, musím vyvolat GfWL, přihlásit se do offline profilu, hra se jakoby restartuje, takže zase začíná najíždět úvodní logo, spouštět se intro... ty vole, co to má znamenat? Při dalším spuštění hry to celé zase nanovo!
Když už se ovšem dostanu do hry, jukne na mě konzolovka jak vyšitá. Všichni, krom mě, nesmrtelní (tedy pokud není jejich skon nutný), policisté nabíhají v houfech na odstřel, několikrát jsem se skrčil za překážkou, abych se kryl, načež se zcela zbláznila kamera, která začala škubat a poletovat a musel jsem se podívat jinam (nějaký bug kamery), scripty ne vždy dokáží ovládat postavy na mapě, takže v bance jsem měl několik lidí, co stáli na místě rozkročeni rozpaženi a ani se nehnuli. Postavy tak nějak i během akce mluví jak kdybyste u hry vypnuli zvuk a pustili si k ní nějaký film v televizi. Nepřítomné mluvení, sice k tématu, ale úplně tam vidím ty znuděné herce v dabingové místnosti. A jakmile začala honička z banky, začali dorážet policisté ve vozech - a já nemohl hýbat myší. Nejprve jsem myslel, že se autoři zbláznili a prostě mám pevnou mušku v prostředku obrazovky a mohu tak střílet ze zadní části auta jen ve chvíli, kdy je cíl uprostřed obrazovky. Mýlil jsem se, myší šlo pohybovat a tedy cílit, ale bylo nutné zapřáhnout dva voly - citlivost myši nulová. Následující asi nascriptové sekvence výbuchů aut a havárií byly spíš úsměvné. Následně jsem se s partou zasekl v tunelu a měl za úkol se odtamtud vymotat. Tak jsem se motal, do toho se mi motali kolem se vyskytující civilové, kteří mě zatarasili některé cesty a nechtěli se hnout a čuměli na mě jak na tele na nový vrata. do toho nabíhali policisté jak kachny, z nějakého důvodu mi málem exnul Lynch, který je mi k ničemu a leze za mnou jen jako vocas, sem tam vystřelí brokovnicí nazdařbůh a když už se vymotávám ke konci nějakého zátarasu, kde mě má asi vyzvednout má dodávka, tak ta nacouvá a zajede mě - konec hry, mohu načíst jen poslední uloženou pozic, jakousi "scénu" - ukládat ručně tu nejde, ukládá se to kdesi samo.
To, čeho jsem byl dosud svědkem, byla poměrně dobrá část hry ve stavu, v jakém s ní autoři objížděli vydavatele a ukazovali, jak by to mohlo vypadat a že mají zatím jen tuhle zdaleka nedodělanou ukázku. Eidos to ale nepochopil a rovnou to vydal! No, tak takhle tedy ne :)
Jediným dalším plusem je asi tak leda skutečnost, že Cenega ke hře připravila i český překlad na extra CD, takže kdo chtěl, mohl si hru nechat v původní angličtině. Nicméně to vůbec nejde na vrub IO Interactive.
Některé hry by vážně měly zůstávat JEN na domovských konzolích a neničit si špatnými konverzemi případnou dobrou reputaci. I případný dobrý příběh jde pak rychle k šípku.
Problémem hry tedy není její nápad, ale její zpracování. Konverze na PC se hodně nepovedla a značnou zásluhu na mém rozčarování má i implementace služby Games for Windows LIVE do hry samotné. Tvůrci se s nějakým předěláváním pro PC, co se menu a ovládání týče, moc nemazlili, takže v menu zapomeňte na myš a lozíte jen klávesnicí. Samotný vstup do hry nebo alespoň herního menu je ale trochu porod. Pominu-li, že po instalaci hry jsem si ještě musel na webu najít a stáhnout instalátor GfWL a přeinstalovat i tu současnou verzi, která byla nedávno instalovaná, protože jinak se hra vůbec nespustila, pominu - je to 7 let stará hra, OK. Ale že hru spustím, začne se načítat nějaké logo a pozadí hry, do toho vyskočí GfWL a začne se mi logovat, což nechci, takže ihned, jak zmizí, jej musím zase vyvolat, odhlásit se, vytvořit offline profil, GfWL zmizí, načte se logo hry, spustí se intro, přeskočím, zobrazí se info GfWL, potvrdím, načte se menu hry, musím vyvolat GfWL, přihlásit se do offline profilu, hra se jakoby restartuje, takže zase začíná najíždět úvodní logo, spouštět se intro... ty vole, co to má znamenat? Při dalším spuštění hry to celé zase nanovo!
Když už se ovšem dostanu do hry, jukne na mě konzolovka jak vyšitá. Všichni, krom mě, nesmrtelní (tedy pokud není jejich skon nutný), policisté nabíhají v houfech na odstřel, několikrát jsem se skrčil za překážkou, abych se kryl, načež se zcela zbláznila kamera, která začala škubat a poletovat a musel jsem se podívat jinam (nějaký bug kamery), scripty ne vždy dokáží ovládat postavy na mapě, takže v bance jsem měl několik lidí, co stáli na místě rozkročeni rozpaženi a ani se nehnuli. Postavy tak nějak i během akce mluví jak kdybyste u hry vypnuli zvuk a pustili si k ní nějaký film v televizi. Nepřítomné mluvení, sice k tématu, ale úplně tam vidím ty znuděné herce v dabingové místnosti. A jakmile začala honička z banky, začali dorážet policisté ve vozech - a já nemohl hýbat myší. Nejprve jsem myslel, že se autoři zbláznili a prostě mám pevnou mušku v prostředku obrazovky a mohu tak střílet ze zadní části auta jen ve chvíli, kdy je cíl uprostřed obrazovky. Mýlil jsem se, myší šlo pohybovat a tedy cílit, ale bylo nutné zapřáhnout dva voly - citlivost myši nulová. Následující asi nascriptové sekvence výbuchů aut a havárií byly spíš úsměvné. Následně jsem se s partou zasekl v tunelu a měl za úkol se odtamtud vymotat. Tak jsem se motal, do toho se mi motali kolem se vyskytující civilové, kteří mě zatarasili některé cesty a nechtěli se hnout a čuměli na mě jak na tele na nový vrata. do toho nabíhali policisté jak kachny, z nějakého důvodu mi málem exnul Lynch, který je mi k ničemu a leze za mnou jen jako vocas, sem tam vystřelí brokovnicí nazdařbůh a když už se vymotávám ke konci nějakého zátarasu, kde mě má asi vyzvednout má dodávka, tak ta nacouvá a zajede mě - konec hry, mohu načíst jen poslední uloženou pozic, jakousi "scénu" - ukládat ručně tu nejde, ukládá se to kdesi samo.
To, čeho jsem byl dosud svědkem, byla poměrně dobrá část hry ve stavu, v jakém s ní autoři objížděli vydavatele a ukazovali, jak by to mohlo vypadat a že mají zatím jen tuhle zdaleka nedodělanou ukázku. Eidos to ale nepochopil a rovnou to vydal! No, tak takhle tedy ne :)
Jediným dalším plusem je asi tak leda skutečnost, že Cenega ke hře připravila i český překlad na extra CD, takže kdo chtěl, mohl si hru nechat v původní angličtině. Nicméně to vůbec nejde na vrub IO Interactive.
Některé hry by vážně měly zůstávat JEN na domovských konzolích a neničit si špatnými konverzemi případnou dobrou reputaci. I případný dobrý příběh jde pak rychle k šípku.
Pro: Námět; postupně odhalovaný příběh; dva magoři v hlavních rolích
Proti: Konzolová konverze; Games for Windows LIVE; sem tam bug; pocit "Raději mi ve videosekvencích odvyprávějte příběh, ať to nemusím hrát."