Duke Nukem Forever by se dal lehko odsoudit. Hratelnostně zastaralá střílečka s ne moc pohlednou grafikou v podobě hnusně rozplizlých textur a nehezkého efektu rozmazání obrazu. Možná na tom něco bude, ale pokud nečekáte nic jiného, tak se budete skvěle bavit tak, jako jsem se bavil já.
S Dukem se známe jen tak od vidění. V Duke Nukem 3D znám jen první level, ostatní JEHO hry jsem nehrál vůbec, avšak JEHO legendárním hláškám se vyhnout prostě nedá. Hra byla ve vývoji dlouhých deset let a jak na designu levelů, tak na vizuálu to znát je. Avšak tyto nedostatky vyvažuje Dukeův humor. Od začátku až do konce je hra napěchovaná hláškami a všemožnými popkulturními odkazy či easter eggy. Vývojáři si rádi dělají srandu z konkurenčních FPS a často i sami ze sebe.
Hodně mě mrzelo, že se hra snaží být v několika ohledech moderní a to právě v těch, ve kterých být vůbec nemusela. Možnost mít u sebe jen dvě zbraně a minimum munice je prostě fail. Copak drsňák jako je Duke neunese u sebe víc než jen pár zásobníků? QTE mi ani tak nevadily, je jich minimum a působí spíše na efekt. Co ale neodpustím je ukládání hry na předem daných místech. Sama o sobě věc, která v moderních FPS nesmí chybět, ale v DKF vývojáři checkpointy na mnoha místech moc nezvládli. Zejména některé souboje s bossy na těžkou obtížnost bez možnosti si hru uložit jsou vyloženě zkouškou trpělivosti. Na druhou stranu je to ale fajn, protože se do hry vrací výzva. Těžká obtížnost je skutečně těžká obtížnost.
Zatímco první polovina je plná nápadů, druhá půlka se už zaměřuje na prosté střílení. Ne že by mi to vadilo, ale je to znát i na atraktivitě lokací.
Nezapírám, že mám pro tyhle oddychové střílečky slabost. A Duke na mě zapůsobil tím, jak oldschoolově, ale zároveň moderně působí. Jasně, má hromadu větších či menších chybek, ale jako celek funguje velmi dobře. Tak dlouho vyvíjená hra mohla dopadnout mnohem, mnohem hůř.
S Dukem se známe jen tak od vidění. V Duke Nukem 3D znám jen první level, ostatní JEHO hry jsem nehrál vůbec, avšak JEHO legendárním hláškám se vyhnout prostě nedá. Hra byla ve vývoji dlouhých deset let a jak na designu levelů, tak na vizuálu to znát je. Avšak tyto nedostatky vyvažuje Dukeův humor. Od začátku až do konce je hra napěchovaná hláškami a všemožnými popkulturními odkazy či easter eggy. Vývojáři si rádi dělají srandu z konkurenčních FPS a často i sami ze sebe.
Hodně mě mrzelo, že se hra snaží být v několika ohledech moderní a to právě v těch, ve kterých být vůbec nemusela. Možnost mít u sebe jen dvě zbraně a minimum munice je prostě fail. Copak drsňák jako je Duke neunese u sebe víc než jen pár zásobníků? QTE mi ani tak nevadily, je jich minimum a působí spíše na efekt. Co ale neodpustím je ukládání hry na předem daných místech. Sama o sobě věc, která v moderních FPS nesmí chybět, ale v DKF vývojáři checkpointy na mnoha místech moc nezvládli. Zejména některé souboje s bossy na těžkou obtížnost bez možnosti si hru uložit jsou vyloženě zkouškou trpělivosti. Na druhou stranu je to ale fajn, protože se do hry vrací výzva. Těžká obtížnost je skutečně těžká obtížnost.
Zatímco první polovina je plná nápadů, druhá půlka se už zaměřuje na prosté střílení. Ne že by mi to vadilo, ale je to znát i na atraktivitě lokací.
Nezapírám, že mám pro tyhle oddychové střílečky slabost. A Duke na mě zapůsobil tím, jak oldschoolově, ale zároveň moderně působí. Jasně, má hromadu větších či menších chybek, ale jako celek funguje velmi dobře. Tak dlouho vyvíjená hra mohla dopadnout mnohem, mnohem hůř.
Pro: zábavné nápady a interaktivita prostředí - v první polovině hry, Dukeovy hlášky, humor, hratelnost
Proti: kolísavá úroveň grafiky, nevyvážené rozmístění checkpointů, pouze dva sloty na zbraně a velmi omezený počet munice