Tak to mám za sebou.
Aliení série je můj šálek kávy. Hrál jsem je samozřejmě všechny. Po vskutku nepovedeném AVP z roku 2010, kdy jsem se přímo rozčiloval, jsem příliš nečekal od nejnovějšího CM.
Příběh navazuje na filmový díl "Aliens" od Jamese Camerona, kterej osobně považuju za nejlepší. Ačkoli je tento plnej nelogičností, tak jsem byl aspoň rád, že se hra odehrávala na LV-426. Jednou z hlavních změn je zúžení kampaně pouze na mariňáckou, jak sám název už napovídá. Já osobně jsem toto přijal s upřímným povděkem. Podle mě právě mariňácká kampaň patřila vždy k tomu nejlepšímu a nejděsivějšímu.
Na grafiku si stěžovat až tak nebudu. (možná jsem hrál už tu napatchovanou verzi, ani nevím) Ačkoli mě to teda neoslnilo a možná to fakt vypadalo hůř jak 5 let stará hra, tak tohle už mě prostě stačí. Rozumějte – obecně grafika PC her dneska je tak vymazlená, že i ta nejhorší vypadá pořád schůdně. Jinak směrová šipka už téměř zmizela, HUDU naštěstí taky ubylo. Co teda pohaním je snad jen to, že alinení tělo se vypaří asi za 3 vteřiny – to už je trochu trapas. Jinak nic hroznýho. Naopak prostředí je zpracováno s citem (panenka v kanálech), a přestože je dost lineární, působí jaksi uvěřitelně a nesterilně.
Zvuky výborný (pulzní puška!), hudba skvělá. Tady je to pořád při starym. Především hudební podkreslení musím vyzdvihnout radost poslouchat. S atmosférou to umí pěkně hejbnout.
Boje:
Alienů je moc a jsou hrozně tuzí. (asi aby si hráč mohl hojně zastřílet) To je velká škoda – alienů se pak nebojíme, je-li jich neustále 5 na hojně osvětlené scéně. Tímhle chtělo šetřit. Co naopak chválím je arsenál. Starý kousky, speciální zbraně, super ozvučení. Poměrně zajímavá vychytávka je s detektorem pohybu – tedy že jej nelze použít zároveň se zbraní. To se mi líbilo. Za co si hra zaslouží pochvalu, je že prvně jsem mohl alieny zaměřovat optikou. Kdyby šel vypnout i zaměřovací kříž, zaplesal bych a šel o 5% výš.
Škoda ovšem, že často bojujem s některými s kolegů. Tito jsou nesmrtelní a to působí směšně. Nejen, že se hráč nemusí starat o jejich ochranu, ale naopak. Je na snadě využívat doprovodný panáky jako jakejsi štít. Nehůř se to projeví na survival-horor atmosféře, která tímto mizí a hra pak připomíná, jak tady už Paul trefně napsal, spíš Call of Duty. Když je nechám zbaběle za sebou, stejně se teleportnou ke mně v plné síle.
Celkově se podle mýho názoru nejedná o propadák, jako u předchůdce, ale naopak pokus vzdát hold jak prvním třem filmovým zpracováním, tak předchozím hrám. Škoda že se nepodařilo i zbavit se těch nedobrých vlastností předchůdců. Alieni flusači, alien-bull atp.
80%
Aliení série je můj šálek kávy. Hrál jsem je samozřejmě všechny. Po vskutku nepovedeném AVP z roku 2010, kdy jsem se přímo rozčiloval, jsem příliš nečekal od nejnovějšího CM.
Příběh navazuje na filmový díl "Aliens" od Jamese Camerona, kterej osobně považuju za nejlepší. Ačkoli je tento plnej nelogičností, tak jsem byl aspoň rád, že se hra odehrávala na LV-426. Jednou z hlavních změn je zúžení kampaně pouze na mariňáckou, jak sám název už napovídá. Já osobně jsem toto přijal s upřímným povděkem. Podle mě právě mariňácká kampaň patřila vždy k tomu nejlepšímu a nejděsivějšímu.
Na grafiku si stěžovat až tak nebudu. (možná jsem hrál už tu napatchovanou verzi, ani nevím) Ačkoli mě to teda neoslnilo a možná to fakt vypadalo hůř jak 5 let stará hra, tak tohle už mě prostě stačí. Rozumějte – obecně grafika PC her dneska je tak vymazlená, že i ta nejhorší vypadá pořád schůdně. Jinak směrová šipka už téměř zmizela, HUDU naštěstí taky ubylo. Co teda pohaním je snad jen to, že alinení tělo se vypaří asi za 3 vteřiny – to už je trochu trapas. Jinak nic hroznýho. Naopak prostředí je zpracováno s citem (panenka v kanálech), a přestože je dost lineární, působí jaksi uvěřitelně a nesterilně.
Zvuky výborný (pulzní puška!), hudba skvělá. Tady je to pořád při starym. Především hudební podkreslení musím vyzdvihnout radost poslouchat. S atmosférou to umí pěkně hejbnout.
Boje:
Alienů je moc a jsou hrozně tuzí. (asi aby si hráč mohl hojně zastřílet) To je velká škoda – alienů se pak nebojíme, je-li jich neustále 5 na hojně osvětlené scéně. Tímhle chtělo šetřit. Co naopak chválím je arsenál. Starý kousky, speciální zbraně, super ozvučení. Poměrně zajímavá vychytávka je s detektorem pohybu – tedy že jej nelze použít zároveň se zbraní. To se mi líbilo. Za co si hra zaslouží pochvalu, je že prvně jsem mohl alieny zaměřovat optikou. Kdyby šel vypnout i zaměřovací kříž, zaplesal bych a šel o 5% výš.
Škoda ovšem, že často bojujem s některými s kolegů. Tito jsou nesmrtelní a to působí směšně. Nejen, že se hráč nemusí starat o jejich ochranu, ale naopak. Je na snadě využívat doprovodný panáky jako jakejsi štít. Nehůř se to projeví na survival-horor atmosféře, která tímto mizí a hra pak připomíná, jak tady už Paul trefně napsal, spíš Call of Duty. Když je nechám zbaběle za sebou, stejně se teleportnou ke mně v plné síle.
Celkově se podle mýho názoru nejedná o propadák, jako u předchůdce, ale naopak pokus vzdát hold jak prvním třem filmovým zpracováním, tak předchozím hrám. Škoda že se nepodařilo i zbavit se těch nedobrých vlastností předchůdců. Alieni flusači, alien-bull atp.
80%
Pro: ALIENS, LV-426, zbraně, hudba + zvuky, prostředí, místy atmosféra
Proti: Výdrž a množství alienů + jejich trapný mutace, kolegové, přílišná linearita, hektičnost