Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Daylight

  • PC 45
Daylight měl solidní hype na tak malou hru. I když jsem jí tolik nesledoval, v herních zprávách se její jméno objevovalo dost pravidelně, a tvářilo se že má přinést něco nového a zajímavého. Jenže ve finále to bylo mnoho povyku pro nic.

Díky kamarádce která je vysazená na horrory, a s pořízením hry neváhala, tak jsem měl možnost si hru zahrát a překvapivě rychle dohrát. Herní doba je opravdu tristní, a za dvě hodiny může být hotovo. Sice je tu generátor úrovní, tudíž při každém hraní bude oblast či lokace trochu jinak udělaná, ale to důležité vždy zůstane stejně.

Hned jak jsem začal hrát, mě hned do očí padla jasná inspirace na několik her. Svícení si mobilem a prostředí ústavu dalo vzpomenout na Outlast, hledání stránek určené k postupu Slender, a prozkoumávání lokací a snaha vyhnout se nástrahám tajemna Amnesia.

Hrdinka Sarah se probouzí v tomto ostrovním sanatoriu, a pomocí mobilu občas dostane nějakou zprávu či informaci od neznámého člověka. Záhy zjistí že s tímto místem není něco v pořádku, v podobě nadpřirozených jevů. Příběh není nic velkolepého, ale jako hledání historie místa a co ze zde vlastně stalo postačí. Sarah i občas něco řekne, jenže většinou je to spíše vyslovení strachu a tvrzení že ví že tu není sama.

Největší problém je ale zkrátka v hratelnosti. Je to ve skrze koridor s několika odbočkami a slepými místy. Projdu několik míst hledám svítící zelené tyčky které slouží jako nový zdroj světla, ale hlavně zvýrazňují objekty které jsou interaktivní a obsahují buď důležité příběhové útržky nebo další zdroj tyček nebo světlic. Světlice slouží na zahánění bubáků.

Čím více mám stránek tím více po mě jdou bubáci. Ano leknete se jich poprvé, podruhé když se objeví z ničeho nic za vašimi zády, ale za chvíli už si zvyknete a zjistíte že stačí jimi proběhnout a jít pár místností dál od nich a dají na chvíli pokoj. A tak se hledají útržky, utíká před nepřáteli nebo se spálí světlicí když jich je dostatek, najde se důležitý předmět který otevře cestu dál a tak se to opakuje znova a znova. Občas kouknout do mobilu na mapu a hledat dál. Jinak občas nějaká ta halucinace a padající předměty, ale jinak už nic co by hráče vylekalo.

Ono i to prostředí tomu moc nepomáhá. Všechny ty chodby a místnosti jsou si podobné jak vejce vejci, většinou poloprázdné s ničím co by stálo za hráčovu pozornost. I grafika na to že je to Unreal Engine 4 mě nijak neoslnila. Je to taková šeď která ničím nezaujme.

A to se dá nakonec říct i o celé hře. Po prvním rozkoukání a uchopení hry zjistíte, že už se nic nového nezmění a za chvíli je stejně konec. Jako za tohle dat 14 éček mi přijde přehnané, tak za 3 éčka možná, ale s vědomím toho že tato hra je lehce podprůměrná a stereotypní.
+20