Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Diablo III: Reaper of Souls

  • PC 50
Dva roky jsem odolával pokušení koupit si nové Diablo. Nakonec jsem díky určitým vlivům podlehl a hru si pořídil přímo i s novým datadiskem. Musím říct, že jde o jedno z největších zklamání, které jsem u PC hry zažil. (Ještě by bylo vhodné podotknout, že hrou mého mládí bylo D2:LoD, takže se nevyhnu jistým srovnáním)

Začnu asi tím pozitivním, není toho moc. Hra má poměrně dobrou grafickou úroveň, stejně tak i kouzla mají perfektní efekty. Barvy sice nevytvářejí tak temnou atmosféru jako v D2, ale i tak je to jedna ze světlých stránek hry. Další plus je možnost vytváření komunit a klanů, což jednak do určité míry zpřehledňuje chat a také maté možnost hrát s lidmi s podobnými zájmy a tudíž je snadnější hledání party. Co se mi opravdu líbí je možnost transmutace vybavení, což by někdo mohl považovat za prkotinu, ale o něčem podobném jsem v tomto žánru snil už léta :) no a potom ještě.... ehm... hmm..

Jedním z důvodů, proč jsem přistoupil ke koupi Diabla byl údajně vylepšený a opravený loot 2.0 (který je prý i smart). Ze začátku hrání jsem se opravdu pokaždé lehce zachvěl v očekávání, když jsem uviděl oranžový předmět značící legendary item, bohužel z tohoto vzrušení jsem brzy vystřízlivěl. Ještě jsem nikdy v podobné hře neviděl tak očividný nedostatek fantazie. Za velmi krátkou dobu totiž poznáte, že drtivá většina legendárních předmětů je legendární jenom v tom, že mají jinou barvu nápisu a mají krátký flavour text (v tom lepším případě) a možná trochu vylepšené staty. Zapomeňte na předměty, které vaši postavu a bild udělají unikátní, těch je v této hře okolo 5% a jejich "unikátnost" spočívá v tom že vám buffnou určitý typ elementárního dmg. Ani by nevadilo, že tyto předměty mají jednu z nejmenších šancí na drop, ale ono se dokonce může stát, že i po jeho nalezení zjistíte, že je v podstatě k ničemu. Každému předmětu se totiž náhodně vybírá určitý počet vlastností. Jednou z klíčových je možnost předmět socketovat. Konečně jste po dvou týdnech našli předmět, který vaši postavu posune dál? Žádný socket? Smůla, předmět můžete zahodit a jít vesele "farmit" dál. Jistě je zde enchanter NPC, který vám socket může "rollnout" namísto jiné vlastnosti. I tady se vám, ale může stát, že po utracení nehorázné sumy peněz (cena se za každý roll zvyšuje) a craftovacího materiálu, prostě socket nedostanete. Pak už je opravdu asi nejlepší předmět zahodit. Po týdnu hraní zjistíte, že vás nález legendárního předmětu vlastně ani netěší.

Tohle by se dalo všechno překousnout kdyby vývojáři neodstranili možnost trejdování mezi hráči (nevím na co při tom mysleli). Všechny legendární předměty, které najdete jsou Bind on account, čili zapomeňte na to, že předmět který máte třikrát a nevíte co s ním dáte kamarádovi, který ten stejný marně měsíc shání (to samé platí i v opačném případě).

Plnění náhodných bounties (úkolů) v adventure módu se ze začátku zdá jako dobré oživení. Po týdnu změníte názor, je to ubíjející způsob jak získat rift stone kyes , které vám umožní získat přistup do Nephalem rifts (což mělo nejpíš nahradit uber Tristram v D2). V současné době plní drtivá většina hráčů bounties na obtížnost normal, neboť rychlost je v této hře lepší způsob jak najít loot než zvýšení obtížnosti (děláte si ze mě srandu?). Nephalem rifty se nesou v podobném duchu jako bounties. Náhodně generovaný dungeon s náhodným bossem na konci, na kterého zapomenete mrknutím oka. Trash moby se nevyplatí ani zabíjet, šance, že vám dropnou legendární item je asi taková, že do vás zítra uhodí blesk. Boss runy? Můžete to zkusit, budete stejně zklamaní.

Něco k vývoji postavy. Odstranění možnosti dávat body do statů a kouzel vidím jako jeden ze základních problémů a největších negativ Diabla 3. Runy u jednotlivých kouzel se tváří, že nabízí spoustu možností jak za vaši postavu hrát. Ve skutečnosti 90 % z nich je v podstatě k ničemu a budete se držet pouze pár osvědčených kombinací. Cooldowny u kouzel. Neřeknu kdyby šlo o pár sekund ale minuta a půl? Tohle není Wowko!!! Paragon levels po dokončení 70ky? Nuda šeď, každý bod bezmyšlenkovitě vrazíte do vyššího dmg, IAS nebo move speed. Ve finále zjistíte, že hra hraje za vás, nejde tedy ani tak o ARPG titul, jako spíš AG.

End-game content? Neexistuje, potom co po stovkách hodin nasbíráte kýžené předměty (obdivuji lidi co to dotáhli takhle daleko), můžete hru vypnout. Využít main postavu pro nasbírání předmětu pro vaše ostatní postavy? Bohužel, "smart" loot totiž zajišťuje to, že vám padají předměty se staty jen pro tu danou postavu (opravdu smart). Můžete si založit novou postavu a pustit se znovu vesele do farmení od samého začátku, což považuju za opravdový HC mód jen pro otrlé povahy s notnou dávkou trpělivosti a spoustou volného času. PvP? Avizované od prvních zmínek o vydání Diabla 3, stále nikde (a nejspíš se ani nedočkáme). Příběh ani hodnotit nebudu, jde o neuvěřitelnou slátaninu (tady měli zase vývojáři fantazie až moc).

Celkově neuvěřitelné zklamání. Hra působí jako by byla vyrobena pro lidi co si chtějí na hodinku odpočinout od hraní WoW, než jako opravdové hack and slash RPG.

Pro: Grafika, komunity, klany

Proti: Itemizace, RPG prvky, chybějící PvP, žádný end-game content, slabý příběh, nemožnost trejdování

+16 +19 −3