Ale tak dobře, jen stručně, abychom zde měli nějakou protiváhu. Outlast: Whistleblower je DLC přídavkem ke stejnojmenné hře na honěnou (záměrně se vyhýbám označení horor) s ošklivými pány kdesi v horách v utajované výzkumné základně Mount Massive, která se navenek tváří jakožto normální zařízení pro duševně choré (až na ty šílené ve větru se klátící stromy a oblohu plnou blesků, samozřejmě).
Zatímco v původní hře vklouznete do kůže novináře, jenž na popud zvláštních e-mailů jede na místo udělat investigativní reportáž, v rámci DLC Whistleblower jste právě v roli toho, kdo teprve e-maily ze služebního laptopu zlotřilé korporace Murkoff odesílá - a tedy datadisk slouží jakožto jakýsi prequel.
Původně jsem myslel, že budeme mít čas si projít alespoň část komplexu, než se místo změní v bludiště plné šílenců, ale nic takového se nekoná, a hned po několika vteřinách se hráč musí začít bránit všem těm vrahům, polozmutovaným chovancům a dalším ne právě v dobrém rozpoložení se nacházejících individuím. Zde mi přišlo, že autoři ze studia Red Barrels poněkud nevyužili potenciál, který zpracovávaná látka nabízí a kdyby se vydali tak trošku ve stopách Valve (začátek Half-Life, Portal atd.), DLC by dostalo úplně jiný ráz.
Takhle jde jen o přídavek, v němž děláte v podstatě to samé, co v základní hře, jen je vše kratší, údernější a na rozdíl od původní hry, ve které jste mohli některé situace vyřešit chytrým plížením a vyhýbáním se nepřátelům ve stínu, se zde často spawnují přímo za vašimi zády, a vy tak nemáte šanci tomu, aby vás začali nahánět nijak zabránit. Je pravda, že to do určité míry zvyšuje pocit napětí, na druhou stranu mi takový herní design v už tak dosti lineárně pojaté hře přijde poněkud laciný. Rovněž je škoda, že po představení poměrně sympatického fousatého chovance, jenž slouží jakožto oficiální maskot DLC (vidíte jej na přebalu hry) a kteréhož touhu po lidském mase snad překoná jen touha obézních Amíků po MCDonalds, se Red Barells uchýlili k opětovnému sáhnutí po "tlusté bečce" a "dvou bratrech s pindíky". Trochu zklamání a veliké ušetření práce ze strany vývojářů.
Na druhou stranu ovšem musím uznat, že přihlédnu-li k ceně, která čítá nějakých 120,-, dají se nějaké ty reprízy odpustit a pokud vás běhání s night vision bavilo již v původní hře, i zde se dají zažít některé situace, při nichž vám ztuhne krev v žilách. Jen se musím přiznat, že jsem po těch nekonečných měsících čekání čekal opravdu trochu více, než jen copy paste lokací a nepřátel, byť příběhově tato repetice místy smysl docela dává. Snad tedy bude příští projekt studia o něco ambicióznější, jelikož s původní hrou ukázali, že talent určitě mají. Toto DLC pak bude jen pro opravdové fanoušky původní hry, či osoby, které rády testují, co jejich nebohé srdce při hraní podobných infarktovek vydrží. 65%
Ještě fun fact na závěr - [i]Whistleblower je označení pro člověka, jenž poukazuje na nekalé praktiky v korporátních společnostech.[/i]
Zatímco v původní hře vklouznete do kůže novináře, jenž na popud zvláštních e-mailů jede na místo udělat investigativní reportáž, v rámci DLC Whistleblower jste právě v roli toho, kdo teprve e-maily ze služebního laptopu zlotřilé korporace Murkoff odesílá - a tedy datadisk slouží jakožto jakýsi prequel.
Původně jsem myslel, že budeme mít čas si projít alespoň část komplexu, než se místo změní v bludiště plné šílenců, ale nic takového se nekoná, a hned po několika vteřinách se hráč musí začít bránit všem těm vrahům, polozmutovaným chovancům a dalším ne právě v dobrém rozpoložení se nacházejících individuím. Zde mi přišlo, že autoři ze studia Red Barrels poněkud nevyužili potenciál, který zpracovávaná látka nabízí a kdyby se vydali tak trošku ve stopách Valve (začátek Half-Life, Portal atd.), DLC by dostalo úplně jiný ráz.
Takhle jde jen o přídavek, v němž děláte v podstatě to samé, co v základní hře, jen je vše kratší, údernější a na rozdíl od původní hry, ve které jste mohli některé situace vyřešit chytrým plížením a vyhýbáním se nepřátelům ve stínu, se zde často spawnují přímo za vašimi zády, a vy tak nemáte šanci tomu, aby vás začali nahánět nijak zabránit. Je pravda, že to do určité míry zvyšuje pocit napětí, na druhou stranu mi takový herní design v už tak dosti lineárně pojaté hře přijde poněkud laciný. Rovněž je škoda, že po představení poměrně sympatického fousatého chovance, jenž slouží jakožto oficiální maskot DLC (vidíte jej na přebalu hry) a kteréhož touhu po lidském mase snad překoná jen touha obézních Amíků po MCDonalds, se Red Barells uchýlili k opětovnému sáhnutí po "tlusté bečce" a "dvou bratrech s pindíky". Trochu zklamání a veliké ušetření práce ze strany vývojářů.
Na druhou stranu ovšem musím uznat, že přihlédnu-li k ceně, která čítá nějakých 120,-, dají se nějaké ty reprízy odpustit a pokud vás běhání s night vision bavilo již v původní hře, i zde se dají zažít některé situace, při nichž vám ztuhne krev v žilách. Jen se musím přiznat, že jsem po těch nekonečných měsících čekání čekal opravdu trochu více, než jen copy paste lokací a nepřátel, byť příběhově tato repetice místy smysl docela dává. Snad tedy bude příští projekt studia o něco ambicióznější, jelikož s původní hrou ukázali, že talent určitě mají. Toto DLC pak bude jen pro opravdové fanoušky původní hry, či osoby, které rády testují, co jejich nebohé srdce při hraní podobných infarktovek vydrží. 65%
Ještě fun fact na závěr - [i]Whistleblower je označení pro člověka, jenž poukazuje na nekalé praktiky v korporátních společnostech.[/i]
Pro: Grafika, Zvuky
Proti: Žádné nové prvky od původní hry, malá diverzita nepřátel, původní již viděné lokace, celkové usnadnění práce vývojářů