Z Mafie 2 mám značně rozporuplné pocity.
Před pár lety jsem jedničku dohrál, ale to už je dávno. Proto budu hodnotit hru jako takovou, bez ohledu na předešlý díl.
Co na Mafii 2 obdivuji? Především zpracování příběhu oproti jedničce (finiš dvojky navázaný na jedničku je opravdu geniální).
Také ovládání a hratelnost je na vysoké úrovni, kamera se chová, jak má.
Co na Mafii 2 vadí? V prvé řadě zpracování cest (nevezměte to zle, Empire Bay, jakožto celek, je parádně zpracované).
Cesty jsou často až moc úzké, vývojáři a designéři nejspíše tímto chtěli říct - nepředjíždět, máte kupu času, jezděte podle předpisů.
Když už je doprava tak silnou součástí hry, alespoň ji udělejte pořádně! Přeci nejde, abych 80% celého hraní promrhal ježděním z bodu A (Vitův byt), do bodu B (vyzvednout Joa), do bodu C (udělat prácičku), zpátky do bodu B a A, potom mi v noci, po ulehnutí do postele, zazvoní telefon a já musím to samé udělat znovu.
A ==> C ==> D ===> A
Cestování zabírá skutečně, vzhledem k celkové herní době, většinu času! Až je to neúnosné!
Kdyby jen cestování, ta doprava! Město žije stejně v noci, jako přes den. Dohrát hru by mi trvalo přes dvacet hodin, kdybych dodržoval všechny předpisy, jezdil výhradně na zelenou a nepřekračoval rychlostní limit (který je mimochodem, v celé hře 40 mph).
Jízdní model a hratelnost za volantem také není žádná sláva. Ostré zatáčky jsou nemožné, vždy se dá do něčeho napálit. Ať už je to kontejner, lavičky, telefonní budka nebo další objekty. Nejhorší jsou malé stromy.
Auto totiž v pořádku zbourá lampu, jenže strom o průměru 8 cm už ne.
Ani nemluvím o tom, že prostě NELZE převrátit auto na střechu. Nejde to. Fakt.
Dobře, toť k ježdění. Chápu, že jsem tomu věnoval většinu komentáře, ale prosím, čtěte dále.
Hře nelze vytknout dialogy, ty jsou zkrátka parádní. Vtipem oplývající každý hlavní text, tak to má být!
Udělejte mi vy dva laskavost. Až příště půjdete v přestrojení, vemte si lepší převlek, než ty debilní přilepovací kníry, poznal bych vás kretény na kilometr.
- Henry Tomasino
Ale není všechno zlato, co se třpytí. Každá postava nemá co říct, policejní hlášení se stále dokola opakuje a pomaličku z toho začínám ztrácet hlavu, jak to slyším během hodiny hraní třeba desetkrát. Hodně textu se opakuje. Co s tím? Stačilo by nahrát několik dalších variací na každou situaci.
Hudba v rádiu se taky stále opakuje.
Jedna z dalších skvělých věcí, které nelze hře odepřít = systém krytí a střelba. Až na auto-heal, který mi skutečně vadil a raději bych pevně dány životy, jako tomu bylo v jedničce.
Mám toho na srdci ještě plno, ale pro představu, jak hru vnímám, nejspíše předešlé řádky stačí.
Děkuji za přečtení :-)
Před pár lety jsem jedničku dohrál, ale to už je dávno. Proto budu hodnotit hru jako takovou, bez ohledu na předešlý díl.
Co na Mafii 2 obdivuji? Především zpracování příběhu oproti jedničce (finiš dvojky navázaný na jedničku je opravdu geniální).
Také ovládání a hratelnost je na vysoké úrovni, kamera se chová, jak má.
Co na Mafii 2 vadí? V prvé řadě zpracování cest (nevezměte to zle, Empire Bay, jakožto celek, je parádně zpracované).
Cesty jsou často až moc úzké, vývojáři a designéři nejspíše tímto chtěli říct - nepředjíždět, máte kupu času, jezděte podle předpisů.
Když už je doprava tak silnou součástí hry, alespoň ji udělejte pořádně! Přeci nejde, abych 80% celého hraní promrhal ježděním z bodu A (Vitův byt), do bodu B (vyzvednout Joa), do bodu C (udělat prácičku), zpátky do bodu B a A, potom mi v noci, po ulehnutí do postele, zazvoní telefon a já musím to samé udělat znovu.
A ==> C ==> D ===> A
Cestování zabírá skutečně, vzhledem k celkové herní době, většinu času! Až je to neúnosné!
Kdyby jen cestování, ta doprava! Město žije stejně v noci, jako přes den. Dohrát hru by mi trvalo přes dvacet hodin, kdybych dodržoval všechny předpisy, jezdil výhradně na zelenou a nepřekračoval rychlostní limit (který je mimochodem, v celé hře 40 mph).
Jízdní model a hratelnost za volantem také není žádná sláva. Ostré zatáčky jsou nemožné, vždy se dá do něčeho napálit. Ať už je to kontejner, lavičky, telefonní budka nebo další objekty. Nejhorší jsou malé stromy.
Auto totiž v pořádku zbourá lampu, jenže strom o průměru 8 cm už ne.
Ani nemluvím o tom, že prostě NELZE převrátit auto na střechu. Nejde to. Fakt.
Dobře, toť k ježdění. Chápu, že jsem tomu věnoval většinu komentáře, ale prosím, čtěte dále.
Hře nelze vytknout dialogy, ty jsou zkrátka parádní. Vtipem oplývající každý hlavní text, tak to má být!
Udělejte mi vy dva laskavost. Až příště půjdete v přestrojení, vemte si lepší převlek, než ty debilní přilepovací kníry, poznal bych vás kretény na kilometr.
- Henry Tomasino
Ale není všechno zlato, co se třpytí. Každá postava nemá co říct, policejní hlášení se stále dokola opakuje a pomaličku z toho začínám ztrácet hlavu, jak to slyším během hodiny hraní třeba desetkrát. Hodně textu se opakuje. Co s tím? Stačilo by nahrát několik dalších variací na každou situaci.
Hudba v rádiu se taky stále opakuje.
Jedna z dalších skvělých věcí, které nelze hře odepřít = systém krytí a střelba. Až na auto-heal, který mi skutečně vadil a raději bych pevně dány životy, jako tomu bylo v jedničce.
Mám toho na srdci ještě plno, ale pro představu, jak hru vnímám, nejspíše předešlé řádky stačí.
Děkuji za přečtení :-)
Pro: základ +40%,, příběh +20%, dialogy +20%, grafika +10%, obtížnost +5%, střelba a krytí +5%
Proti: jízda autem -5%, opakující se texty -5%, cesty samotné -5%, policie -5%, nejde skákat -5%, dlcs -5%