Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Homefront

  • PC 40
Tak nějak nevím, co psát, když ugraugra to prakticky všechno krásně shrnul. Tak špatnou hru jsem zřejmě ještě nikdy nehrál. Asi si vybírám prostě hry, které mi sednou a vím, že se mi budou líbit. Každopádně pár svých postřehů přihodím, především proto, že jsem se konečně dokopal tuhle hru dohrát (po asi tříměsíční přestávce). Předně musím upozornit, že jsem hru získal zadarmo z Levelu, takže kritizovat za cenu nemůžu a jsem jenom rád, že jsem se udržel a na Steamu si ji nekoupil.

Hra mi už z úvodních lokací a děje začala náramně připomínat předměstí z Modern Warfare 2 v kombinaci s City 17 z Half Life 2, což ani tak na škodu nebylo, jelikož obě hry mám velmi rád, takže prostředí mi vyhovovalo. Bohužel v podání Homefrontu mi dost vadilo, že jsem se nemohl pohnout ani o metr z toho koridoru, kudy mně hra nutila procházet, přitom vymodelovaných pár metrů vedle od neprůhledných zátaras a nepřekonatelných 50cm překážek bylo. Několikrát se mi stalo, že bych si raději zvolil svou taktiku a nepřítele někudy obešel a napadl je z boku, zatímco mí udatní spolubojovnící, kterým občas chybělo trochu inteligence, by prováděli "suppresing fire". To bohužel hra neumožňuje a místo toho musím jít vždy na zteč čelně a spíš se plazit, přitom mí spolubojovníci si kráčí neohroženě jak rambové.

Přesto, že je hra tak krátká, tak si moc nepamatuju, co jsem tam dělal, vím že jsem jen chodil a střílel a střílel a střílel a že mi často docházela munice do mé oblíbené M16, která z nějakého nepochopitelného důvodu fungovala jen v režimu střelby semi-automatic, možnost přepnutí nikde, možnost zamířit jen s nutností držet RMB nikde, její zvuk katastrofální. Překvapilo mne, a někde jsem to i četl, že Korejci používají tolik US zbraní, sice tam je pár neUS, ale přesto na AK nebo nějaký vz.58, či jinou čínskou kopii jsem prakticky nenarazil, což by mi přišlo teda mnohem věrohodnější pro Korejce. Je teda pravda, že jich dost mohli vzít jak z Jižní Koreje, tak z dobytých USA.
Snaha o jakože "stealth" misi, byla fakt trapná. Vykračujeme si to takhle ve čtyřech směrem k farmě, kolegové po sobě řvou, jako by se nechumelilo, přišlo mi to, jako bychom se procházeli v parku?! Nastavení nepřátel tak, aby nás jakože neviděli bylo hrozně okaté, přišlo mi (a nezkoušel jsem to), že kdybych šel kamkoli, tak ke mně budou otočení zády, celý level jsem projel bez jediného opakování, přitom jsem si tam střílel, nepřátelé padali jak hrušky, nikomu z nepřátel to vůbec nevadilo, prostě tohle se nepovedlo.
Celkově by příběh nemusel být špatný, ikdyž je to svým způsobem MW série s trochu jinou stranou "zla", ale přijde mi, že mi jej hra nějak moc nevnucovala. Četl jsem poctivě při každém loadingu, abych se něco dověděl, občas sbíral nějaké ty zápisky, což mně ale rychle omrzelo, protože uprostřed běsnivé střelby se zaseknout a 5 minut si číst 4 stránky mi docela kazilo "požitek".
Jeden z mála silných momentů pro mne byl start ze základny US Army v helikoptéře, jak začala hrát ta hudba, tak mi to hned připomnělo Vietcong. Příjemným zpestřením třeba bylo dálkově řízené šestikolové vozítko.
Jenže pak se to vezlo, co se dělo kolem mně, jsem naprosto očekával, vůbec nic mně tam nepřekvapovalo, žádné překvapivé momenty nebo tak něco. A najednou byl konec, který jsem teda moc nepobral, více viz. diskuze.

Teď bych rád zkritizoval několik věcí, co mi fakt vadily a znechucovaly mi hraní tak, že jsem hru několikrát musel násilím (Alt+F4) vypnout a pak v ní zkusit pokračovat zase třeba další den na dalších 5-10 minut.
Tak prvně jsou to nepřátelé, jak už někdo zmiňoval, někdy jejich přesnost, především s RPG byla ohromující, vylezli jste z garáže a bum okamžitá smrt, tak si řeknu dobře, příště půjdu jinudy, tam mne snad hned netrefí, jenže ouha, stalo se to samé a bylo úplně jedno, jestli jsem se stihl schovat nebo útočníka mezitím zlikvidovat, stejně jsem chcípnul. Tohle se v jisté obměně stávalo na několika místech, až to bylo pro mne frustrující.
Dále kryjete se svými věrnými fellas za bednou, přiletí granát, vstanu, běžím co nejdál od něj, abych přežil, stejně mně to hitne na max ale kolegové si nerušeně dřepí 50cm od výbuchu, no stress.
Celkově postup skrze úrovně byl takový kostrbatý, když mi pořád svítilo nad tím Cooprem nebo Connorem (nebo jak se jmenoval, ani ty jména si nepamatuji! ještě že máme Wikia) "Follow", ale přišel jsem za ním a nic se nedělo, tak v 50-60% případů jsem musel být já ten, kdo vystrčil zobák zpoza rohu, nebo přeběhnul přes uličku, aby se něco dělo dál.
Řízení helikoptéry, no jak bych to jen popsal, nechci srovnávat s BF3, nebo říkat, jak je to správně, ale než mi to ovládání alespoň trochu sedlo, tak jsem sebou mlátil všude okolo, přitom stačilo na nic nešahat a ona vlastně heli sama držela jak přikovaná na jednom bodě v 3D prostoru, chyběla mi možnost rozhlédnout se jak vertikálně, tak horizontálně, takže jste třeba letěli do strany, ale vůbec jste se nemohli podívat, jestli do něčeho nevrazíte (strom/barák/mrakodrap/skála atp.) +neomezené množství raket a munice v podvěsech (WTF?)
Stejně tak chování zbraní, už jsem si asi moc zvykl na BF nebo CoD, ale tohle bylo prostě hrozné, zvuky skoro všech zbraní takové unylé, kopání skoro identické a prakticky nečinilo žádné obtíže při střelbě.
V některých situacích se mi stalo, že všichni spolubojovníci stáli a sentry na ně pálila ze všech stran, jim to nic nedělalo, ale čekalo se jen na to, až ji zničím, koukali na mně, já na ně a nic se nedělo, třeba i půl hodiny...
Co mi tak vadilo asi nejvíc, bylo padání hry, možná to je specifický problém u mne, ale to co se dělo při hraní HF, to se mi u jiných her nestává, hra několikrát při hraní samovolně spadla, zřejmě při šlápnutí na nějaké inkriminované místa, jednou nebo dokonce 2x se mi i restartovalo PC, samovolně. Tohle prostě dost sráží výsledný dojem ze hry.

Omlouvám se za tak dlouhý koment, ale nechtěl jsem napsat jen půlku svých dojmů.

Pro: pár světlých momentů

Proti: atmosféra nic moc, chyby ve hře, chování zbraní, velmi omezené prostředí a interakce s ním

+5 +6 −1