F1 2013 - z nedostatku jiných her na tohle téma - je dobrá věc... Dlouhodobě jde ale o to, že Codemasters nemají koule udělat něco nezapomenutelného a bezva. Nemají koule udělat příběhově silnou, byť třeba částečně předskriptovanou, hru např. ze 70. nebo 80. let, kdy by hráče, dejme tomu, a je to jen příklad, který mě jednou napad před spaním v posteli, posadili do slušného vozu ale za blbé situace, kdy závodník před ním, třeba týmová dvojka, uhořel nebo byl dekapitován při poslední Grand Prix, a musel tak podpořit ve zbytku šampionátu týmovou jedničku ve hře o "Scudetto", nebo, alternativně, sbírat rivalům body tak, aby uhynulý jezdec získal mistra in memoriam... Přičemž by se jednalo o takový dílčí příběhový goal, který by odrazil hráče do další sezony, v níž by už mohl jet sám na sebe, vyjednat si lepší smlouvu v týmu, co jde nahoru nebo tak něco. Jinými slovy, očekávám, že jednou dostanu pod pracky hru, která se bude kvalitně inspirovat reálnými událostmi z podniků F1, nebude se zabývat kvadrilionem redundandních módů a banalitek a prozkoumá duši jezdce a závodů do hloubky, místo aby na mě křičela WELCOME TO F1 2014!
Možná by se ale PR maník takového studia omezil na suchý statement, že Ještěr je píča, že by se něco tak kulervoucího davu nikdy neprodalo.
Každopádně to nic nemění na tom, že F1 2013 nemá ani jednu kouli, ba dokonce možná nemá ani pytel; zůstává tak lacinou jednohubkou, jednookým mezi slepými.
Pozn. hra sice disponuje jistým retro modem, a určitě se tím v PR i masitě chlubila. Jelikož ale vzali 4 starší tratě, pár legendárních vozů a několik legendárních, mrtvých, klinicky mrtvých i živých pilotů, a nastrkali je víceméně halabala do těch aut, přejdu to radši lakonickým "OMG".
DODATEK 10/2014: z nedostatku jiných her na tohle téma jsem se rozhodl podrobněji zaměřit na kariérní větev, poštelovat auta/nastavení a musím pozitivně zkonstatovat, že je v závodním režimu zač chválit. Hra výborně (!) simuluje některé (ne)milé aspekty, jako jsou proměnlivé podmínky, závodní strategie, degradace gum a celkově se relativně chová jako spořádaný simulátor - vzdor některým nevychytávkám a nešvarům, jako je moji brzdnou stopu nerespektující AI, nebo až příliš náladoví komisaři. Chybí také vážnější nehody (ťukance a výlety do kačírku přítomny jsou) a Safety Car.
Jednou jsem si takhle do GP Kanady vyjel z Pole position, kdy mi 25 kol z 35 moc hezky brzdili závodní pole střídavě Massa a Rosberg, načež začalo nevinně kipat v jedné koncové zatáčce, aby se kolem 30. kola rozpršelo nafestovku, pročež jsem zajel pro intermediates o kolo dříve, než soupeři, takže jsem si jich pár dal jak palačinku. Ve 33. kole z 35. se nicméně karta slušně obrátila, protože ty zmrdky si zajely rovnou pro wety, a málem mě nakonec ještě udělal Hambáč s Meďourem :)
Čiliasitak, má hlavní výtka, týkající se neochoty nebo neodvahy vydat něco special, extra a cool, nějaké Rivaly na PC, samozřejmě pořád platí, a klidně se ujmu i scénáře :)
Možná by se ale PR maník takového studia omezil na suchý statement, že Ještěr je píča, že by se něco tak kulervoucího davu nikdy neprodalo.
Každopádně to nic nemění na tom, že F1 2013 nemá ani jednu kouli, ba dokonce možná nemá ani pytel; zůstává tak lacinou jednohubkou, jednookým mezi slepými.
Pozn. hra sice disponuje jistým retro modem, a určitě se tím v PR i masitě chlubila. Jelikož ale vzali 4 starší tratě, pár legendárních vozů a několik legendárních, mrtvých, klinicky mrtvých i živých pilotů, a nastrkali je víceméně halabala do těch aut, přejdu to radši lakonickým "OMG".
DODATEK 10/2014: z nedostatku jiných her na tohle téma jsem se rozhodl podrobněji zaměřit na kariérní větev, poštelovat auta/nastavení a musím pozitivně zkonstatovat, že je v závodním režimu zač chválit. Hra výborně (!) simuluje některé (ne)milé aspekty, jako jsou proměnlivé podmínky, závodní strategie, degradace gum a celkově se relativně chová jako spořádaný simulátor - vzdor některým nevychytávkám a nešvarům, jako je moji brzdnou stopu nerespektující AI, nebo až příliš náladoví komisaři. Chybí také vážnější nehody (ťukance a výlety do kačírku přítomny jsou) a Safety Car.
Jednou jsem si takhle do GP Kanady vyjel z Pole position, kdy mi 25 kol z 35 moc hezky brzdili závodní pole střídavě Massa a Rosberg, načež začalo nevinně kipat v jedné koncové zatáčce, aby se kolem 30. kola rozpršelo nafestovku, pročež jsem zajel pro intermediates o kolo dříve, než soupeři, takže jsem si jich pár dal jak palačinku. Ve 33. kole z 35. se nicméně karta slušně obrátila, protože ty zmrdky si zajely rovnou pro wety, a málem mě nakonec ještě udělal Hambáč s Meďourem :)
Čiliasitak, má hlavní výtka, týkající se neochoty nebo neodvahy vydat něco special, extra a cool, nějaké Rivaly na PC, samozřejmě pořád platí, a klidně se ujmu i scénáře :)