Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Overlord II

  • PC 80
Z druhému dílu Overlorda mám rozporuplné pocity. Něco se povedlo super vylepšit, něco totálně domrvit.

Vše zábavné z jedničky, ve dvojce zůstalo a navíc se hra obohatila o spoustu nových nápadů, jako je plavba na lodích, extrémně ničivá střelba z katapultů, zvířátka, na kterých můžou skřeti rajtovat, převtělování se do skřeta, takže pak můžete vlézt kamkoli, apod. Ani jsem nečekal, že se to pokračování TAK dobře povede. A navíc, hra se neopakuje. Téměř vše, co tam uvidíte, je zbrusu nové. Nový svět, nová města, nový hrad, nové manželky, i noví nepřátelé. Jen věrný Gnarl nám zůstal, ačkoli už s ním zdaleka není taková sranda a jeho hlášky se dost opakují.

S Overlordem na jeho cestě za světovládou, zavítáme na mořské pláže, i na romanticky zasněžený sever. Půjdeme do džungle, i do nádherného římského města. Budeme prolézat starobylé ruiny na povrchu, i temné kobky pod zemí. Za normálních okolností bych neváhal říct, že je to výborně hratelné, zábavné - prostě herní skvost a udělil bych 90%. Ale to neudělám a neudělím. Můj spolehlivý indikátor kvality u jakékoli hry je - neochotně končím a ochotně se do hry zase vracím. Zde jsem POKAŽDÉ končil totálně vystresovaný, protože se mi nechtělo už ZASE opakovat jeden a ten samý level.

Jednička měla ukládání dobře vyladěné, savepointy byly inteligentně rozmístěné a pokud už jsem musel něco opakovat, byl to jen krátký úsek. Ve dvojce mi mizerně řešené savepointy doslova drásaly nervy a ničily herní zážitek. Já jsem té hře úplně přestal věřit. Ke konci už jsem přestal rozbíjet i bedny. Stejně je za chvíli budu rozbíjet znova, zbytečná práce. Hra mě s ukládáním několikrát tak vypekla, že jsem jen nevěřícně mrkal a nechápal, jak jim TOHLE mohlo utéct při betatestu. To jako VÁŽNĚ musím hrát celý ten těžký level zase znovu? To se vážně NIC neuložilo, ani když jsem si byl uložit až ve věži?

Nepotěšilo mě ani těžkopádné ovládání Overlorda, který reaguje na myš a klávesnici s viditelným zpožděním a pokud právě vykonává nějakou animaci boje, pak nereaguje vůbec, dokud neskončí. Stálo mě to sérii zbytečných úmrtí. Nepamatuji si, že bych měl v jedničce problém s bugováním skřetů. Tady skoro pořád. Chci poslat služebníky na cíl, ale ono to nejde, protože se mi samovolně stáčí kamera. Pošlu někam skřety, zaseknou se a už se nevrátí. Chci je poslat do otevřených dveří stanu, který stojí přímo přede mnou, nejde to. Hýbu s myší někam, ale skřeti se rozhodli jít přesně opačným směrem.

Samozřejmě, žádný ten bug nebyl fatální, stačilo zapnout/vypnout menu, poodejít a tak. Jen mě to štvalo. Na můj vkus bylo ve hře příliš mnoho zásekových míst, kde jsem se musel koukat do návodu. Hra už hráče neobtěžuje ani morálními dilematy, jednou hrajete za pána zla, tak se nesmíte divit. Ačkoli činy Overlorda ve hře, jsou téměř skutky milosrdenství matky Terezy, oproti tomu, co prováděli skuteční vládcové ve středověku (i někteří dnešní).

Mimochodem, když člověk udělí hodnocení během psaní, tak se mu napsaný komentář ztratí. Není nad to, něco psát dvakrát. Hned to dostane méně květnatý sloh a údernější styl.

Pro: Nové nápady, nový svět, zábavné, hratelné.

Proti: Otřesný systém ukládání, těžkopádné a bugující ovládání, zbytečné opakování misí.

+16