První třetina téhle hry je vyloženě slabá. Běháte po temných, ne moc povedených lokacích a zabíjíte kraby a kostlivce se svítícíma očima, přičemž se snažíte zjistit, kterou páku použít, aby se otevřely dveře dál, kde po čem vyšplhat a jakou zeď probořit. Kostlivci mají přitom nepříjemnou vlastnost se neustále zvedat ze země, dokud jim neuseknete hlavu, což dělá boje zdlouhavé. Po chvíli mě to přestalo bavit a přestal jsem je zabíjet a prostě jsem je probíhal, což je u hry, která si zakládá na close-range soubojích, trošku fail. Šlo to aspon docela snadno, protože nepřátelé jsou hloupí a pokud třeba vylezete na nějaké vyvýšené místo, tak vás nedokáží následovat.
Po takovémto začátku jsem měl chut se hrou seknout, naštěstí jsem ale vydržel dostatečně dlouho na to, abych se prokousal dál (goblini) a ještě dál (trpaslíci) a tam už se hra začala lepšit ve všech ohledech. Některé lokace u trpaslíků byly vážně hezky zpracované a konec hry měl výborné tempo a spád. Povedené byly i různé hrátky s fyzikou (i když tvrdě naskriptované), jako je boření sloupů, napouštění nádrže vodou či sekání provazu tak, aby na nepřátele spadl lustr.
Soubojový systém není zas tak geniální, jak někteří tvrdí, ale dá se říct, že je povedený. Zaprvé tu máme na výběr ze tří typů zbraní - meč, sekera, kladivo. Zatímco kladivo je pomalé, ale dává největší dmg, tak meč je nejrychlejší (a sekera je naprd). Zbraně je vhodné vybírat na základě toho, proti komu stojíte. Na mrštné gobliny je nejlepší meč, protože s kladivem je těžké je trefit. Na těžkooděnce - trpaslíky je meč zase neefektivní, na takové konzervy to chce pořádné kladivo, apod.
K tomu si připočtěte možnost útočit na dálku tím, že zbraň hodíte + magické runy (představte si je jako mana potiony poschovávané po mapách), které umožňují použití speciálních vlastností zbraní (každá má jednu svojí unikátní, např. vysávání života ze zasažených nepřátel, zapálení, zmražení, atd.) a získáte slušnou variabilitu v soubojích. Bohužel run je docela málo a přijde mi, že potenciál těchto speciálních vlastností byl pohřben (prostě jsem je používal méně než bych chtěl), o to více ke konci, kde na každém rohu nacházíte "berserkr" runu, se kterou jste schopni vysekat menší armádu a není tedy nutné používat něco jiného.
Po skončení singlu jsem zkusil i multiplayer souboje (překvapivě i v dnešní době je v provozu pár serverů) a byl jsem příjemně překvapen, hra má v tomto ohledu stále co nabídnout. Nejvíce mě bavila kruhová aréna, kde se bojovalo v týmech a cílem bylo shodit protivníka do okolní lávy (nešel zabít normální zbraní) - hráči, kteří zrovna nebojovali, viděli zápas přes skleněnou podlahu v "lobby" nad arénou a mohli pomocí páky nechat část podlahy propadnout - pokud si bojující nedal pozor a v čas neuskočil na pevnou zem, spadl do lávy. Výborný nápad.
Po takovémto začátku jsem měl chut se hrou seknout, naštěstí jsem ale vydržel dostatečně dlouho na to, abych se prokousal dál (goblini) a ještě dál (trpaslíci) a tam už se hra začala lepšit ve všech ohledech. Některé lokace u trpaslíků byly vážně hezky zpracované a konec hry měl výborné tempo a spád. Povedené byly i různé hrátky s fyzikou (i když tvrdě naskriptované), jako je boření sloupů, napouštění nádrže vodou či sekání provazu tak, aby na nepřátele spadl lustr.
Soubojový systém není zas tak geniální, jak někteří tvrdí, ale dá se říct, že je povedený. Zaprvé tu máme na výběr ze tří typů zbraní - meč, sekera, kladivo. Zatímco kladivo je pomalé, ale dává největší dmg, tak meč je nejrychlejší (a sekera je naprd). Zbraně je vhodné vybírat na základě toho, proti komu stojíte. Na mrštné gobliny je nejlepší meč, protože s kladivem je těžké je trefit. Na těžkooděnce - trpaslíky je meč zase neefektivní, na takové konzervy to chce pořádné kladivo, apod.
K tomu si připočtěte možnost útočit na dálku tím, že zbraň hodíte + magické runy (představte si je jako mana potiony poschovávané po mapách), které umožňují použití speciálních vlastností zbraní (každá má jednu svojí unikátní, např. vysávání života ze zasažených nepřátel, zapálení, zmražení, atd.) a získáte slušnou variabilitu v soubojích. Bohužel run je docela málo a přijde mi, že potenciál těchto speciálních vlastností byl pohřben (prostě jsem je používal méně než bych chtěl), o to více ke konci, kde na každém rohu nacházíte "berserkr" runu, se kterou jste schopni vysekat menší armádu a není tedy nutné používat něco jiného.
Po skončení singlu jsem zkusil i multiplayer souboje (překvapivě i v dnešní době je v provozu pár serverů) a byl jsem příjemně překvapen, hra má v tomto ohledu stále co nabídnout. Nejvíce mě bavila kruhová aréna, kde se bojovalo v týmech a cílem bylo shodit protivníka do okolní lávy (nešel zabít normální zbraní) - hráči, kteří zrovna nebojovali, viděli zápas přes skleněnou podlahu v "lobby" nad arénou a mohli pomocí páky nechat část podlahy propadnout - pokud si bojující nedal pozor a v čas neuskočil na pevnou zem, spadl do lávy. Výborný nápad.