Už je to delší doba, co mi padla do oka tato adventurka - jednak má poměrně slušná hodnocení (na AGS stránkách) a samozřejmě hru ve stylu King's Quest, resp. Quest for Glory, si pustím vždy rád.
I když začátek, konkrétně intro vyprávějící (nečekaně) o historii dvou království a první kapitola v hradu, mě nijak moc nechytnul (i kvůli mé snaze o proklikání všeho možného), brzy jsem se už mohl volně procházet po lese, vesnici a dalších pohádkově laděných oblastech tohoto malého království.
Mé nadšení trochu nabourala kapitola zhruba uprostřed hry. V této části je totiž kromě povinných i spousta vedlejších úkolů, které často není ani tak problém splnit, jako na ně narazit, případně získat některý předmět nutný k jejich splnění. Kromě toho můj inventář byl v této fázi plný předmětů, o kterých jsem už všechny získané informace úspěšně zapomněl (ideální by bylo si je někam zapisovat), což mi komplikovalo plnění i těch příběhových úkolů. Takže občas jsem kouknul do návodu.
I když hra obsahuje poměrně dost vedlejších úkolů, měl jsem problém nejen s jejich plněním, ale především s jejich objevováním. Velkou roli zde hraje náhoda, například v první kapitole je (celkem nenápadný) předmět, který je nutný pro splnění některých vedlejších úkolů v kapitolách pozdějších. Pokud ho nezískáte, smůla. Některé nepovinné úkoly je možné splnit až po dokončení jiných. Také se mi stalo, že předmět, který jsem již jednou (úspěšně) použil, by se hodil i později a není jej možné získat znovu, i když logicky by tomu nic bránit nemělo (mluvím o holy water). S vedlejšími úkoly také souvisí existence (pěti) různých konců, což potěší. Je taky fajn, že se v závěrečné animaci (přibližně) případně dozvíte, na co jste zapomněli a co se dalo udělat lépe.
A Tale of Two Kingdoms rozhodně doporučuji všem příznivcům adventur, zvláště těch pohádkových od Sierry. Vedlejší úkoly jsou fajn, ale bez návodu je velmi obtížné je všechny splnit, zvláště napoprvé a osobně se mi jen kvůli nim nechtělo hrát celou hru znovu od začátku. Pár "dynamických" událostí (jako když vás cosi honí po mapě) určitě osvěží, stejně jako fakt, že některé úkoly je možné splnit více různými způsoby. Už se moc těším, až si zahraji Heroine's Quest: The Herald of Ragnarok od stejných vývojářů.
P. S. Jeden malý tip - pokud máte problém s kostí (získali jste ji a nějak zmizela), vůbec nic si z toho nedělejte - k ničemu, zdá se, není. Nejlepší asi je ji vůbec nebrat.
I když začátek, konkrétně intro vyprávějící (nečekaně) o historii dvou království a první kapitola v hradu, mě nijak moc nechytnul (i kvůli mé snaze o proklikání všeho možného), brzy jsem se už mohl volně procházet po lese, vesnici a dalších pohádkově laděných oblastech tohoto malého království.
Mé nadšení trochu nabourala kapitola zhruba uprostřed hry. V této části je totiž kromě povinných i spousta vedlejších úkolů, které často není ani tak problém splnit, jako na ně narazit, případně získat některý předmět nutný k jejich splnění. Kromě toho můj inventář byl v této fázi plný předmětů, o kterých jsem už všechny získané informace úspěšně zapomněl (ideální by bylo si je někam zapisovat), což mi komplikovalo plnění i těch příběhových úkolů. Takže občas jsem kouknul do návodu.
I když hra obsahuje poměrně dost vedlejších úkolů, měl jsem problém nejen s jejich plněním, ale především s jejich objevováním. Velkou roli zde hraje náhoda, například v první kapitole je (celkem nenápadný) předmět, který je nutný pro splnění některých vedlejších úkolů v kapitolách pozdějších. Pokud ho nezískáte, smůla. Některé nepovinné úkoly je možné splnit až po dokončení jiných. Také se mi stalo, že předmět, který jsem již jednou (úspěšně) použil, by se hodil i později a není jej možné získat znovu, i když logicky by tomu nic bránit nemělo (mluvím o holy water). S vedlejšími úkoly také souvisí existence (pěti) různých konců, což potěší. Je taky fajn, že se v závěrečné animaci (přibližně) případně dozvíte, na co jste zapomněli a co se dalo udělat lépe.
A Tale of Two Kingdoms rozhodně doporučuji všem příznivcům adventur, zvláště těch pohádkových od Sierry. Vedlejší úkoly jsou fajn, ale bez návodu je velmi obtížné je všechny splnit, zvláště napoprvé a osobně se mi jen kvůli nim nechtělo hrát celou hru znovu od začátku. Pár "dynamických" událostí (jako když vás cosi honí po mapě) určitě osvěží, stejně jako fakt, že některé úkoly je možné splnit více různými způsoby. Už se moc těším, až si zahraji Heroine's Quest: The Herald of Ragnarok od stejných vývojářů.
P. S. Jeden malý tip - pokud máte problém s kostí (získali jste ji a nějak zmizela), vůbec nic si z toho nedělejte - k ničemu, zdá se, není. Nejlepší asi je ji vůbec nebrat.
Pro: příběh, grafika a atmosféra, hudba, postavy
Proti: obtížné "vypátrat" všechny vedlejší úkoly, možná až moc předmětů, v některých situacích není možné ukládat (ale aspoň se nestane, že by pak hru nešlo dohrát)