Pokud bych měl dát na první dojem, tak bych Binary Domain hodně rychle odsoudil. Hlavní menu vypadá příšerně budgetově a hudba mi solidně trhala uši. Hra je na první pohled až nechutně konzolová a pocítily to i mé prsty, které až do konce bojovaly s tragickou akcelerací myši, která nejde vypnout. Velká část hráčů nejspíš sáhne po gamepadu, ale já s ním střílečky hraji tuze nerad.
Dojem se nezlepší ani po rozehrání. Úvodní lokace vypadá dost děsně, hlavní postava se podivně pohybuje a ovládání také není rozvrženo zrovna šťastně. Na druhou stranu nadchnou parádní animace, které vysokorozpočtovým dojmem rozhodně působí. Postupně se dojem z prostředí rapidně zlepšuje, hlavní postava dostává jiný oblek, který vypadá a hlavně je rozanimovaný MNOHEM lépe. Zhruba od třetiny se z Binary Domain stává doslova jiná hra a svěží akční jízda až do konce.
Po dějové stránce jde o klasický akčňák (parta neohrožených hrdinů proti smrtící přesile), ovšem podání příběhu je nezvykle poutavé (částečná inspirace filmem I, Robot či seriálem Battlestar Galactica je patrná) a dialogy na poměry akčního výplachu propracované. Animací je hodně a rozhodně nenudí, ba naopak. Kamera je hodně akční, pořád někde něco bouchá, do toho se hláškuje o sto šest a nechybí nějaká ta romance. Prostě ingredience pro hollywoodský biják.
Hratelnost se skládá ze střílení malých robotů, ze střílení větších robotů, občasných on-rail sekvencí a ze střílení přerostlých megahajzlů. Bossů je ve hře fakt hodně a jsou rozmanití. Obecně soubojům s bossy moc neholduju, ale v Binary Domain mě zápasy s nimi bavily, leč občas se přeci jen dostavila frustrace. Zejména v momentech, kdy se po několika minutách intenzivní řežby hlavní hrdina dostal do smyčky útoků, ze kterých nebylo úniku. Klasický hráčský problém, který značí nedotaženost herních principů. Jinak je střílení hodně zábavné, každý robot má určitá zásahová místa a postupně se rozpadá tam, kam hráč zuřivě pálí. Je to nejen efektní, ale hlavně efektivní - ustřelení nohou robota zpomalí, vystřelení zbraně z ruky odzbrojí, ustřelení hlavy ho dokonce otočí proti spolubojovníkům. Graficky není co vytknout (tedy až na tu fádní úvodní lokaci), občas trochu kolísá framerate při větším množství kouře, ale jinak hra běží dost svižně a to i ve vypjatých momentech při cutscénách plných střihu. Zvukově jde o průměr, hudba sice působí dynamicky, ale nejedná se o nic zapamatování hodného.
Zaujala mě možnost rozdávat rozkazy přes mikrofon, ale ta se mi zdála funkční jen tak napůl. Jednoduché rozkazy hra brala, ale složitější jsem mohl vyřvávat jakkoli jsem chtěl a hra na ně vůbec nereagovala a místo toho reagovala na své vlastní zvuky vycházející z reproduktorů. Přesto zajímavé oživení, které by v případném pokračování chtělo dotáhnout do funkční podoby. Nebýt tedy těch několika technických nedostatků, šel bych s hodnocením ještě výše, protože jsem se těch 10 hodin fakt skvěle bavil.
Dojem se nezlepší ani po rozehrání. Úvodní lokace vypadá dost děsně, hlavní postava se podivně pohybuje a ovládání také není rozvrženo zrovna šťastně. Na druhou stranu nadchnou parádní animace, které vysokorozpočtovým dojmem rozhodně působí. Postupně se dojem z prostředí rapidně zlepšuje, hlavní postava dostává jiný oblek, který vypadá a hlavně je rozanimovaný MNOHEM lépe. Zhruba od třetiny se z Binary Domain stává doslova jiná hra a svěží akční jízda až do konce.
Po dějové stránce jde o klasický akčňák (parta neohrožených hrdinů proti smrtící přesile), ovšem podání příběhu je nezvykle poutavé (částečná inspirace filmem I, Robot či seriálem Battlestar Galactica je patrná) a dialogy na poměry akčního výplachu propracované. Animací je hodně a rozhodně nenudí, ba naopak. Kamera je hodně akční, pořád někde něco bouchá, do toho se hláškuje o sto šest a nechybí nějaká ta romance. Prostě ingredience pro hollywoodský biják.
Hratelnost se skládá ze střílení malých robotů, ze střílení větších robotů, občasných on-rail sekvencí a ze střílení přerostlých megahajzlů. Bossů je ve hře fakt hodně a jsou rozmanití. Obecně soubojům s bossy moc neholduju, ale v Binary Domain mě zápasy s nimi bavily, leč občas se přeci jen dostavila frustrace. Zejména v momentech, kdy se po několika minutách intenzivní řežby hlavní hrdina dostal do smyčky útoků, ze kterých nebylo úniku. Klasický hráčský problém, který značí nedotaženost herních principů. Jinak je střílení hodně zábavné, každý robot má určitá zásahová místa a postupně se rozpadá tam, kam hráč zuřivě pálí. Je to nejen efektní, ale hlavně efektivní - ustřelení nohou robota zpomalí, vystřelení zbraně z ruky odzbrojí, ustřelení hlavy ho dokonce otočí proti spolubojovníkům. Graficky není co vytknout (tedy až na tu fádní úvodní lokaci), občas trochu kolísá framerate při větším množství kouře, ale jinak hra běží dost svižně a to i ve vypjatých momentech při cutscénách plných střihu. Zvukově jde o průměr, hudba sice působí dynamicky, ale nejedná se o nic zapamatování hodného.
Zaujala mě možnost rozdávat rozkazy přes mikrofon, ale ta se mi zdála funkční jen tak napůl. Jednoduché rozkazy hra brala, ale složitější jsem mohl vyřvávat jakkoli jsem chtěl a hra na ně vůbec nereagovala a místo toho reagovala na své vlastní zvuky vycházející z reproduktorů. Přesto zajímavé oživení, které by v případném pokračování chtělo dotáhnout do funkční podoby. Nebýt tedy těch několika technických nedostatků, šel bych s hodnocením ještě výše, protože jsem se těch 10 hodin fakt skvěle bavil.
Pro: efektní a zábavné přestřelky, špičkové filmové animace a práce s kamerou, zajímavý příběh a dobře napsané dialogy
Proti: ve své podstatě je to jen střílečka, příběh by si zasloužil rozvést, toporné ovládání, nehezký HUD