Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Ondřej Baše • 33 let • Praha (ČR - kraj Praha)

Komentář

Přejít na komentáře

Divinity: Original Sin

  • PC 75
Zajímavý zástupce „oldschool“ RPG v novém kabátku (který mi na první pohled úplně nesedl, ale to záleží na osobním vkusu), ovšem trpí velmi nepříjemnými neduhy, které i po přepatchování dělají hru celkem dost „user unfriendly“. Počínaje prapodivným rozhraním, nepřehledným inventářem, ne příliš intuitivním ovládáním, kdy člověk musí hodně zapátrat (popř. zagooglit), aby na spoustu věcí a zkratek přišel. Nepotěší poměrně delší doba ukládání a dost nepříjemně dlouhá doba načítání, která u spoustu save/load pokusů sežere na slabším železe neuvěřitelné množství času, až zanedlouho budete pár střídajících se tipů v horní části obrazovky znát téměř nazpaměť. Celkově je ze hry znát nedostatek testování a „hráčského“ přístupu, spousta věcí mohla být udělána přehledněji, spousta mechanismů mohla být zjednodušena a spousta bugů mohlo být pryč, ale vývojářský záměr v Divinity: Original Sin byl zdá se být zacílený především na rozmanitost. Hra je doslova zahlcena dialogy, objekty, předměty atd., což nemusí být nutně špatně, ale občas to postup hrou spíš brzdí, než aby to přidalo na komplexnosti.

K dobrým stránkám určitě patří výborná hra s elementy, povrchy a počasím, které na sebe navzájem působí a společně s tahovým systémem soubojů dovolí využití nejrůznějších taktik a strategií. Mimo jiné se na bitky díky efektnímu zpracování i hezky kouká, takže potyčky patří rozhodně k nejzábavnější stránce. Pro vyznavače staré školy je tu široká nabídka modifikace postavy při levelování, co a jak vylepšit je opravdu požehnaně, a hráč není nijak zvlášť limitován ani původní volbou povolání. Hra nedá rozhodně nic zadarmo, a každý si projde minimálně několik slepých cest, než se dozví, jak na to (což trochu kazí neduh se save/load, který jsem zmínil). Gamedesign nejde zrovna na ruku ani "vedlejším" systémům, jako je otevírání zámků, kovářství/crafting, identifikace předmětů atd, ve všem se snaží sázet na "reálnější" pojetí a hází alespoň malinké klacíky pod nohy, ovšem tohle považuji jednoznačně za příjemnou změnu oproti "moderním" RPG.

Co bych vytkl vizuálu je v mladších hrách dost rozšířená věc, a to přílišné přiblížení obrazovky na postavy. I po maximálním oddálení stále není vidět dostatek prostoru okolo, navíc natáčení kamery jen o pár stupňů považuji za úlet. Objekty se sice šikovně klidí z cesty, ale celkově to působí spíš dezorientaci. Rozhodně bych uvítal možnost většího rozhledu, než zoomování hranatých postaviček tak, že jim vidím až do krku. Velká mapa taky nefunguje stoprocentně, a ač dovoluje zanechání popisků na libovolná místa, nedaří se mi kliknutím přeskočit na vybranou lokaci, kam pak pošlu postavy (viz Baldur‘s Gate). K rozlehlosti hry se zatím vyjádřit vhledem k aktuálně rozehranému stavu nemůžu, ovšem s herní dobou to dle všeho vypadá velmi solidně. Stejně tak se nemůžu vyjádřit k Multiplayeru, takže pouze pohled Single-Player hráče neznalého předchozím dílům Divinity ;)

Hodnocení vzhledem k RPG hrám posledních let - 80% (především kvůli bugům), hodnocení vzhledem k oldschool RPG smetánce - 70%.

Pro: Nádech hardcore RPG "ze staré školy", rozmanitost, soubojový systém

Proti: Ohromné množství bugů, ovládací prvky

+31