Neúspěšně jsem zkoušel hrát dva z předchozích X-COMů (UFO: Enemy unknown a X-COM: Terror from the Deep), ale nikdy jsem nebyl schopen je dohrát. Jen už neřeknu proč. Ale líbila se mi u nich možnost postavit si základnu po svém. A tahle možnost mi u této hry chyběla, protože bez ní je ta hra jen tupé vyvražďování hromady nepřátel okořeněné trochou výzkumu nutného k tomu, aby mohl člověk vyvíjet nové vybavení a získávat informace vedoucí až k cestě na Měsíc a závěrečnému souboji.
Si myslím, že měli zůstat u původní isometrické grafiky, ale třeba jí udělat trochu plošší (protože zaměřování nepřátel v Enemy unknown a Terror from the Deep skrz jednotlivé vrstvy je opravdu zbytečně složité) a nepouštět se do 3D, protože k čemu je 3D grafika, když je prostředí nepřehledné - a že v některých mapách to platí opravdu hodně (že ne vždy je 3D grafika to pravé ořechové).
Ovšem připouštím, že střílení hemzáků je zde o něco zábavnější než v výše jmenovaných dvou hrách, protože výběr zbraní je o něco lepší, i když ne až tak moc futuristický, a protože je větší výběr hemzáků (ve hře jsou tzv. šedivci a transgenanti - a já měl raději ty transgenanty) a nepřátelé nejsou až tak nepřiměřeně silnější než Vy a většinou je možné si jich všimnout včas - zatímco u výše jmenovaných dvou her Vás nepřítel mnohdy zabil anižby jste si jej alespoň všimli.
Hru jsem ale musel hrát několikrát - protože až při druhé hře (no, ono to vlastně bylo už v té první, ale dost pozdě) jsem zjistil, že ne vždy jsou mimozemské technologie při boji s hemzáky lepší - a potřetí už jen tak, když už jsem věděl, jak na ně.
Si myslím, že měli zůstat u původní isometrické grafiky, ale třeba jí udělat trochu plošší (protože zaměřování nepřátel v Enemy unknown a Terror from the Deep skrz jednotlivé vrstvy je opravdu zbytečně složité) a nepouštět se do 3D, protože k čemu je 3D grafika, když je prostředí nepřehledné - a že v některých mapách to platí opravdu hodně (že ne vždy je 3D grafika to pravé ořechové).
Ovšem připouštím, že střílení hemzáků je zde o něco zábavnější než v výše jmenovaných dvou hrách, protože výběr zbraní je o něco lepší, i když ne až tak moc futuristický, a protože je větší výběr hemzáků (ve hře jsou tzv. šedivci a transgenanti - a já měl raději ty transgenanty) a nepřátelé nejsou až tak nepřiměřeně silnější než Vy a většinou je možné si jich všimnout včas - zatímco u výše jmenovaných dvou her Vás nepřítel mnohdy zabil anižby jste si jej alespoň všimli.
Hru jsem ale musel hrát několikrát - protože až při druhé hře (no, ono to vlastně bylo už v té první, ale dost pozdě) jsem zjistil, že ne vždy jsou mimozemské technologie při boji s hemzáky lepší - a potřetí už jen tak, když už jsem věděl, jak na ně.
Proti: (pro někoho) absence možnosti postavit si základnu po svém