Quake je pro mě hra, která nikdy nezklame. Dohrál jsem jej už aspoň pětkrát nebo šestkrát. Poprvé někdy v době, kdy jej můj počítač těžce stíhal. Trvalo mi to jedno dopoledne. Podruhé jsem jej dohrál následující den a trvalo mi to hodinu. Letos jsem měl další důvod si hru zahrát znovu, a to protože jsem konečně někde našel verzi s hudbou. Ano poprvé jsem hrál Quake s hudbou až letos. Mám sice originál verzi na Steamu, ale ta nepochopitelně hudbu neobsahuje, podobně jako další hry od id Softu na Steamu. Jo a trvalo mi to několik večerů. Stárnu.
Quake mě baví hlavně proto, že je svižný, rychlý a plný bezhlavé akce. Design levelů je naprosto vynikající. Zdánlivě komplikovaná bludiště se dají projít pomalu a na jistotu, ale taky proběhnout během pár minut. V prvních třech epizodách jsem jako doma, levely zvládám proběhnout během dvou až tří minut. V poslední epizodě jsem ale vždycky ztracený. Vždycky tady bloudím a nemůžu trefit ty správné dveře. Nakonec to ale zvládnu, ale trvá mi to poněkud delší dobu.
Je pravda, že hra vypadá na první pohled jako slátanina všech možných nápadů, které vývojáře v průběhu programování napadaly. Design levelů se pohybuje mezi sci-fi a středověkem a nepřátelé jsou vojáci, rytíři a všelijaké neforemné obludy. Snad jen zbraně tak nějak odpovídají standardům. Teda až na hřebíkomet, ten jsem nikde jinde neviděl. Ale i tak je se zbraněmi sranda. Hlavně možnost zkrátit si level až o 90 % díky šikovně hozenému granátu pod nohy a přeskočit až ke konci levelu. Co mě trochu mrzí je, že se vývojáři víc nesnažili se závěrečnými bossy. Jeden na začátku a jeden na konci není zrovna žádná sláva.Co se týká hudby tak ta je naprosto úžasná. Nádherně dokresluje temnou atmosféru a jen škoda, že jí není víc.
Další skvělou věcí na Quake je, že je snadno modifikovatelný. Pokaždé jsem si stáhl nějaký mod, který zanechal původní design levelů a změnil pouze grafiku a textury. A to jsem pořádně ještě nezkoušel modifikace s úplně novým obsahem. Nějak jsem na to ještě neměl čas, který si ale do budoucna určitě rád najdu.
Quake mě baví hlavně proto, že je svižný, rychlý a plný bezhlavé akce. Design levelů je naprosto vynikající. Zdánlivě komplikovaná bludiště se dají projít pomalu a na jistotu, ale taky proběhnout během pár minut. V prvních třech epizodách jsem jako doma, levely zvládám proběhnout během dvou až tří minut. V poslední epizodě jsem ale vždycky ztracený. Vždycky tady bloudím a nemůžu trefit ty správné dveře. Nakonec to ale zvládnu, ale trvá mi to poněkud delší dobu.
Je pravda, že hra vypadá na první pohled jako slátanina všech možných nápadů, které vývojáře v průběhu programování napadaly. Design levelů se pohybuje mezi sci-fi a středověkem a nepřátelé jsou vojáci, rytíři a všelijaké neforemné obludy. Snad jen zbraně tak nějak odpovídají standardům. Teda až na hřebíkomet, ten jsem nikde jinde neviděl. Ale i tak je se zbraněmi sranda. Hlavně možnost zkrátit si level až o 90 % díky šikovně hozenému granátu pod nohy a přeskočit až ke konci levelu. Co mě trochu mrzí je, že se vývojáři víc nesnažili se závěrečnými bossy. Jeden na začátku a jeden na konci není zrovna žádná sláva.Co se týká hudby tak ta je naprosto úžasná. Nádherně dokresluje temnou atmosféru a jen škoda, že jí není víc.
Další skvělou věcí na Quake je, že je snadno modifikovatelný. Pokaždé jsem si stáhl nějaký mod, který zanechal původní design levelů a změnil pouze grafiku a textury. A to jsem pořádně ještě nezkoušel modifikace s úplně novým obsahem. Nějak jsem na to ještě neměl čas, který si ale do budoucna určitě rád najdu.
Pro: Design levelů, hudba, svižná akce, mody
Proti: Absence hudby u Steam verze, pouze dva bossové