Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Tomb Raider

  • PC 85
Při koupi nové herní mašiny jsem dostala na výběr několika her zdarma jako odměnu za věrnost AMD. 2x jsem neváhala když jsem v ní viděla i poslední Tomb Raider, z celé série jsem hrála spíše ty poslední. Neboť první díly vyšly v době, kdy obtížnost skákaček a puzzlu byly na mě přílíš náročné.

Po spuštění tohoto dílu jsem si ani ze začátku nebyla jistá jestli se vývojáři rozhodli držet původních žánru. V jedné chvíli jsem měla pocit, že se z toho vyvine spíš nějaká survival hororová adventura. Tenhle pocit ale zmizí ve chvíli kdy svým lukem pokosíte první skupiny nepřátel. Survival, který byl zvolen jako motto hry poté zůstane spíše jen jako příběhová atmosféra ... a vzhled samotné Lary.

Co o to, Lara jako panna v prohledávání hrobek a střílení záporáků není vůbec ta drsná dominatrix. Naopak vypadá jako by každou se každou chvíli měla zhroutit, máte pak chuť přestat hrát a místo toho ji zabalit do deky a přinést čaj.
V prvních částech hry je tento element značně vidět a mnoho hráčům vadil. Možná nemají zájem vidět "křehkou" ženu, která neustále křičí při pádech a vytahování šípů z těla, možná to mnohým přišlo až přílíš rušivé. Já to brala jako jakousi součást býti přeživším a taky možná proto, že se mi špinavé, sténající holky líbí.
Rozhodně Lara není vykreslena bezpohlavně, má osobnost do které je se možno vžít a oblíbit.

Skákačky, šplhačky a prolízačky byly v pořádku. Ovládání je intuitivní, svižné a mám slabost pro bouldering. Puzzlu naopak bylo velice pramálo a většina až hloupě jednoduchých, ovšem já si taky nikdy nepotrpěla na ty extra složité.

Co mě příjemně překvapilo byly zbraně, jsou čtyři, postupem hry je odemykáte a vylepšujete, přičemž si pomocí nich vždycky udržujete náskok před nepřáteli. Zděšení nepřátel a jejich zoufalé výkřiky když zjistí, že držíte v ruce samopal a oni proti vám mají pouhé luky je až slastná satisfakce. Nepřátele a Lara po sobě často při boji křičí a Lara dokonce parkrát řekla přesně to co jsem v tu chvíli křičela do monitoru.

Děj má v sobě klasický kousek paranormálních prvků. Není nijak složitý, rychle odsejpá, určitě neurazí. Patřičně ho dokresluje detailní prostředí tropického ostrova a jeho rozličných lokací. Užívala jsem si procházky po horských vesničkách, plážích i jeskyní a to všechno v 2x Combo s úžasnou grafikou na nejvyšší nastavení. Pokud dobře chápu tak je hra optimalizovaná na platformu AMD.

Takže lokace kromě toho, že vypadají dobře jsou povětšinou dobře zamaskované několika proudové koridorovky. Aspoň se to tak na první pohled zdá, na druhý a třetí si vaše oko všimne spousty ukrytých chodbiček, odboček do skrýší a dalších míst, které vám pomůžou nahonit anchievementy a materialy na výše zmíněné zbraně. Tímto prvkem se uměle natahuje herní doba, ale z důvodu vylepšování těch výše zmíněných zbraní to není tak do oči bijíci a hlavně, není to povinné.

Btw: Má to i Multiplayer, není... hrozný, rozhodně to stojí za to zkusit.

Jo a jsou je tam dost QTE... smrdí, jako vždycky.

Pro: Sténání Lary, luk

Proti: Zbytečné QTE, občas otravný backtracing

+30