Age of empires - 10000 let historie lidstva = "nabídka která se neodmítá".
Podobně jako mnozí další hráči, jsem se i Já seznámil s touto hrou jako Demoverzí. Období roku 2000 se tak neslo v duchu objevování této hry. Coby malý kluk jsem neměl ani základní znalosti angličtiny, o překvapení tedy nebyla nouze. Takže po několika týdnech jsem objevil, že vedle čistě vojenského tažení existuje i kampaň, kde se vyskytují dělnici, lze tam budovat města a vylepšovat technologie.
Po plné verzi jsem pak už jen slintal a toužil po možnosti dostat se do "doby železné"
(v Trial nebyla).
Celkově se kampaně liší do obtížnosti a nutných strategických prvcích. Úkoly a cesty ke splnění jednotlivých misí jsou čím dál více složitější. Hrač musí uplatňovat různorodé metody pro získání surovin (neustálá migrace, investice do obchodních lodí).
Tím, že všechny jednotky, nejsou dostupné všem národům, nenastává stereotyp.
V každé kampani je využito jiných jednotek a postupů. (Egypťané mají nejlepší katapulty, Řekové Centuriony......)
Čtyři suroviny a rozličné způsoby jejich těžení dělaji hru komplikovanější, což je příjemné osvěžení po strategiích s jednou, či dvěma surovinami. S postupem ve hře se ukáže, že ani dřevo není tak nevyčerpatelným zdrojem a zlata je naopak nadbytek.
To co ale velice bolí je UI, protože ta je katastrofická. Mapy které mají složitou strukturu a jednotky se zasekávají o každý strom, či útes. (Dost naštve, když člověk zjistí, že na bojiště došla jen polovina armády...). A co teprve, když několik Vašich jednotek je masakrováno a další okolo stojící jednotky jen zírají a nic nedělají.
Možných taktik je několik vyčerpáním nepřítele počínaje, kompletní asimilací konče (můj oblíbený). Takže si lze vyzkoušet více způsobu a nehrozí zásek jen u jednoho stylu hraní.
Zvláště, že jednotlivé mise nabízí různorodé startovní pozice.
Po grafické i hudební stránce je pak tato hra úžasná, snad i nadčasová. Někdy jsem si jen otevřel "Help" a kochal se jednotlivými grafickými zpracováními, či pouštěl soundtrack.
Ve výsledku se jedná o výborný audio-vizuální, herní počin, který uchvátí milovníky historie, škoda jen té UI. 90%
Podobně jako mnozí další hráči, jsem se i Já seznámil s touto hrou jako Demoverzí. Období roku 2000 se tak neslo v duchu objevování této hry. Coby malý kluk jsem neměl ani základní znalosti angličtiny, o překvapení tedy nebyla nouze. Takže po několika týdnech jsem objevil, že vedle čistě vojenského tažení existuje i kampaň, kde se vyskytují dělnici, lze tam budovat města a vylepšovat technologie.
Po plné verzi jsem pak už jen slintal a toužil po možnosti dostat se do "doby železné"
(v Trial nebyla).
Celkově se kampaně liší do obtížnosti a nutných strategických prvcích. Úkoly a cesty ke splnění jednotlivých misí jsou čím dál více složitější. Hrač musí uplatňovat různorodé metody pro získání surovin (neustálá migrace, investice do obchodních lodí).
Tím, že všechny jednotky, nejsou dostupné všem národům, nenastává stereotyp.
V každé kampani je využito jiných jednotek a postupů. (Egypťané mají nejlepší katapulty, Řekové Centuriony......)
Čtyři suroviny a rozličné způsoby jejich těžení dělaji hru komplikovanější, což je příjemné osvěžení po strategiích s jednou, či dvěma surovinami. S postupem ve hře se ukáže, že ani dřevo není tak nevyčerpatelným zdrojem a zlata je naopak nadbytek.
To co ale velice bolí je UI, protože ta je katastrofická. Mapy které mají složitou strukturu a jednotky se zasekávají o každý strom, či útes. (Dost naštve, když člověk zjistí, že na bojiště došla jen polovina armády...). A co teprve, když několik Vašich jednotek je masakrováno a další okolo stojící jednotky jen zírají a nic nedělají.
Možných taktik je několik vyčerpáním nepřítele počínaje, kompletní asimilací konče (můj oblíbený). Takže si lze vyzkoušet více způsobu a nehrozí zásek jen u jednoho stylu hraní.
Zvláště, že jednotlivé mise nabízí různorodé startovní pozice.
Po grafické i hudební stránce je pak tato hra úžasná, snad i nadčasová. Někdy jsem si jen otevřel "Help" a kochal se jednotlivými grafickými zpracováními, či pouštěl soundtrack.
Ve výsledku se jedná o výborný audio-vizuální, herní počin, který uchvátí milovníky historie, škoda jen té UI. 90%
Pro: Grafika, hudba, RTS prvky, čtyři suroviny
Proti: Špatná UI, některé mise díky tomu nehratelné