Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Spec Ops: The Line

  • PC 90
Spec Ops: The Line jde na válečnou střílečku jinak. Jednak pohledem z třetí osoby, konzolovým systémem krytí, ale hlavně vyprávěním a pointou. Hrůzy války postupem hry gradují a místo toho, abyste se cítili jako jedinej správnej tvrďák, díky kterýmu jůesej vyhraje další konflikt, cítíte... něco jiného. Což je příjemná změna.

Důležitá rozhodnutí toho ve skutečnosti až tak moc nezmění, přesto doporučuji volbu vždy zvážit, vše se totiž promítne v závěrečném "zúčtování". Vypravěčské tempo je plynulé a postupně graduje. Příběh vás zaručeně bude hnát dál.

Akce z trochu netradičního pohledu pro válečnou střílečku je povedená. Nechybí dynamika, AI je... no vcelku stabilní, dělá to, co očekáváte, jen někdy (např. na schodech nebo v užších koridorech) aktivně nabíhají do dráhy vašeho olova. Výhodu mají samozřejmě v počtu. Moji dva parťáci se mi zdáli trochu chytřejší. Zaujímali lepší pozice, lépe se pohybovali. Tři jednoduché rozkazy (tiché zneškodnění cíle, soustředění palby na jeden cíl, a pomoci (healnout) druhého parťáka) mi bohatě stačily a ani jsem je nevyužíval tak moc. Se dvěma zbraněma jsem si vždy vystačil, munice je tak akorát, občas dojde (většinou když se to fakt nehodí).

K nepříčetnosti mě přiváděl [SPACEBAR]. Všechno se tu dělá mezerníkem, hlavně zakleknutí za nějakou překážku. Hodněkrát mě mezerník v boji zradil. Stál jsem za překážkou, chtěl se skrýt, ale Walker prostě nic neudělal. I když jsem natočil pohled k místu krytí, i když jsem stál zaraženej přímo o překážku. Tohle vedlo k několika fakt vzteklým restartům checkpointu. Ale je to asi jediná větší chyba na hře.

Těžko hledám nějaké další chyby, Spec Ops: The Line ukazuje něco, co jinde opravdu neuvidíte, jakoby se hra snažila trošku brzdit ty šílené davy fandů CoD nebo Battlefieldu, ve snaze jim ukázat, co že se jim to vlastně tak moc líbí, že skutečnost je trochu jinde. Obrazy války na mě zaútočily ještě dřív, než jsem měl čas odložit hru kvůli výrazné konzolovosti a [SPACEBAR]u. Nakonec jsem si zvykl... na obojí.

Velká škoda, že hra neměla větší komerční úspěch a nedostala se do širšího podvědomí. Možná by pomohla větší mediální kampaň, ale i tak je tohle pro obrovskou masu konzumní společnosti trošku jinak chutnající sousto. Dávám 90% za originální prostředí, příběh (inspirovaný filmem Apocalypse Now), velmi naturalistické zobrazení moderní války, dynamickou a zábavnou akci a skvělou "ruční" kameru.

Pro: Prostředí, cutscény, příběh, vyvážená a dynamická akce

Proti: Výrazná konzolovitost [SPACEBAR]..., minimální důsledky vašich rozhodnutí

+9