Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

World of Warcraft

  • PC 60
Monstrózní, zpočátku naprosto odlišná a velice podivná hra pro všechny, kteří si po ty roky přáli jednou projít v první osobě světem Warcraft. Spousta grafiky a vůbec celých schémat je tu absolutně odlišných, mnohdy se až zdá, že jediné co tu spojuje World of Warcraft a všechny ty série jsou drobnosti v podobě stejné ikonky pro kouzlo nebo vykřičníku nad questem. A jakmile jednou pochopíte, že mapy a jednotlivá území na sebe mohou klidně navazovat takovým způsobem jako Jungle / Poušť a zamaskovat to jen umným přechodem grafického filtru, tak metaforou pochopíte defacto celou podstatu WoW.

Zpočátku naprosto odtažitá hra, ve které pokud nepotkáte dříve nebo později dobrou hráčskou komunitu kolem sebe, její kouzlo (které se v jistých směrech nedá popřít) přestane hodně rychle působit. Více než hra o zabíjení monster a sbíraní kvalitnějších věcí je to hra o lidech a komunikaci, což poznáte především v pozdější fázi hry.

Samotné herní principy, které nemají nic společného s kontaktem okolí jsou víceméně zábavné, snad až jen na neskutečně hloupé questy a vůbec vylepšování postavy na nejvyšší úroveň. Vysoká nevybalancovanost herních class a jejich 'musím se u nich chovat jinak při každé druhé příležitosti' - a každá z class s naprosto odlišnou zábavností a předpoklady jen dokladá, že adaptovat se na herní mechanismus je mnohdy ne náročné, ale otravné.

Pro: Hráčská základna a možnosti uskutečňovat zabití největšího draka ve vesmíru s partou kouzelníků, systém drobností, od opravářů rozbité zbroje po vytváření elixírů

Proti: Nulová šance na 'vlastní' dobrodružsví (tj. nemůžete vyrazit do lesa a započít hledat poklad, který nikdo nikdy nenašel), silná vazba na ostatní spoluhráče, hloupé vyvijení vlastní postavy, systém odměn značně předem definovaný

+6 +9 −3