Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Honza, Jan, Jeník, Jenda, Hanz, Johnny.... • 33 let • Gigolo • planeta Země (ČR - kraj Středočeský)

Komentář

Přejít na komentáře

The Evil Within

  • PC 35
Při oznámení The Evil Within mnou prošlo několik pošetilých a smíšených pocitů. Shinji Mikami se oddělil od Capcomu a začal dělat na své vlastní značce pod pařáty Bethesdy. Jo, TEW skutečně horor je. Atmosféru má výbornou, hnusný nepřátele, morbidně divné situace....jednoduše se dá říci: "Joo TEW je opravdu návrat ke kořenům"

Ok kde je tedy problém? Vynikající otázka. Odpovím jsi na ní sám. "Bethesda"
PC port je podělanej jako kadimísa, ovládání je divný, synchronizace pohybu postavy a akce hráče hrozná, akcelerace myšáka žalostná.
Nesčetněkrát jsem hantnul do pasti, nebo jsem něco spustil....výbušninu, místnost s bodáky, jelikož po jednom stisku klávesy "vpřed" se postava rozhodne udělat kroky dva. Míření je katastrofa. Očividně tvůrci vůbec nezamýšleli něco jako optimalizaci pro klávesnici a myš, protože at dělám co dělám pořád mám pocit, že místo myší hýbám obrovskou analagovou páčkou.
Těch 30 FPS tomu taky moc nepomáhá. Sakra, vždyť jsem měl problém sejmout někoho do hlavy z půl metru, protože myš plavala jak na vodě! I pc port Resident Evil 4 se mi ovládal líp, a to jsem to dohrál na KLÁVESNICI BEZ MYŠÍ! Ty "filmový"černý pruhy jsou jako ekzém. Je to jako by mi někdo před hubu dal ruku a mezi prstama zanechal mezery. To je s kombinací "filmového šumu" (dá se vypnout) a téměř všudypřítomné tmy zcela výjimečný filmový zážitek.

60FPS se dá přes příkazovou konzoli zapnout, ale kdo by to byl čekal TEW není pro takový framerate přizpůsobený (přiznala to i bethesda) tedy mi hra začala dost často zamrzávat, engine (Id-Tech 5) měl problémy při dvojnásobném počtu snímků za sekundu renderovat textury, tedy jsem byl svědkem onoho slavného defektu ze hry Rage kdy se engine zoufale snaží zobrazil textury v plném rozlišení.

Herně to není žádné mistrovské dílo. Zbytečné melee, nedostatek munice, který vás nutí běhat mezi mutantama jako nakopnutá slepice, jednoduchý stealth systém mě paradoxně přišel o dost zábavnější než "akční" složka. Souboje s bossy jsou frustrující. Z 90% boj probíhal tak, že jsem běhal (ze záčátku lze sprintovat celé 3 vteřiny. Wow!) a zoufale se snažil najít nějakou munici. Chápu kam tím tvůrci mířili, avšak dle mého soudu tu akci upozadili až moc. Nepřátel moc, munice málo=špatně vyvážené soudruzi.

Systém ukládání debilní. Proč jsi tu hru nemůžu uložit hned u toho zrcadla? Ne, já musím jít chodbou abych si postup uložil, vylepšil si svoje atributy (zbytečnej "RPG" SYSTÉM) a následně opět běžet k tomu zase k tomu zrcadlu abych musel 3 sekundy držet tlačítko (ne...nemůžu to prostě zmáknout musím to držet)

Grafika je divná. Textury mi někdy přišly jako z Residenta 4 a modely postav byli detailnější v 5 let starym RE5!

Musím konstatovat své zklamání. Zatím největší smutek své gamerské kariéry jsem zažil právě u Evil Within. Hra, kterou jsem očekával a doufal ve velké věci......možná Bethežda dá do pořádku ovládání a tu hru i dohraju. Do té doby fuckOFF.

Pro: Atmosféra, správnej Japan psycho horror.

Proti: Špatný PC port, nemotorné ovládání, grafika, story, nevyvážená hratelnost.

+11 +15 −4