Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Jaryn • 32 let • Svatá masová kulička • Ostrava (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentář

Přejít na komentáře

Dreamfall Chapters - Book One: Reborn

  • PC 55
Technický chrchlanec s kouzelnou atmosférou a fantastickou hudbou.

Herní složku netřeba příliš komentovat, je to prostě Dreamfall. Nově ovšem obohacený o Telltale prvky (a že se Červený Vlákňáci ani neobtěžovali je obzvláštnit, což má za následek to, že tato vložka vskutku působí jako prachsprostá kopie). Jinými slovy, po každém druhém dialogu vám hra narve do chřtánu upomínku, že si to ona postava bude pamatovat (a to zřejmě i tehdy, kdy o pět minut později danou postavu čeká jistá smrt). A že pomalu každý uniklý prd bude mít své následky. Mno nevím, evidentně různá rozhodnutí mají jisté následky, ale smysl mi to zatím moc nedává - V první kapitole jsem svému zlejšímu já řekl, že najedu do starých kolejí (druhá možnost mlela cosi o tom, že nevím a že se podám osudu a nechám tomu volný průchod). Následkem byla mise s poněkud absurdně personifikovaným mechem, přičemž říct svému zlejšímu já to druhé, mise by byla jiná a mech by nebyl takovej hezkej moderní. *krčí rameny*

Ono je to ale všechno totálně na buřt, když vás to hra ani nenechá si užít. Na co mi je velký, vcelku živoucí, mocně atmosférický město, když jeho průchod je neadekvátně otřesnou slideshow? Já fakt chtěl razit a důkladně prozkoumat každej cenťák, ale s těma fps dropama se to prostě nedalo. Šílená optimalizace stranou, chuť k průzkumu mi značně srážely i bugy - odrazy světel se ňák nudily přišpendlení k povrchům, a tak mi ustavičně vesele trsaly prostorem kolem mě; vedlejší kecy v pozadí, které vedou lidi ve městě a já můžu nejapně naslouchat, se náhodně a nesmyslně vzájemně neustále přerušovaly, pak se zase přeřvávaly, no labůžo. Apropo, proč můžu v podstatě každý dialog po větách přeskakovat, ale u Zoe a jejích vnitřních monologů to u každé poslední věty možné není? Ajo, bug.

Tvůrci se nechali slyšet, že ten extrémní městský lag by se dít neměl. Že ano, hra v té lokaci má být obzvláště vypečená, ale ne do takové míry. Takže prejže asiže jakože taky bug. ^_^

Na celé téhle situaci mě rozčiluje zdaleka nejvíc ta skutečnost, že tvůrci moc dobře věděli dlouho dopředu, že to nebude optimalizovaný. Pokud mě pamět nešálí, už na jejich KS stránce se chvástali, že Unity se optimalizuje velice těžko, ale jejich uber team grafiků a kodérů z té hry bezesporu vyčaruje technologický skvost! ... a skutek utek. Místo toho se teď, po vydání, tak nějak nanovo teprve ohání s tím, že "už na tom pracujou". Nasrat, dohromady jsem do tohohle narval dobrých 45 éček, takže se opravdu cítím značně oškubán. Chraň je ruka páně, jestli to do další epizod..ech, tedy *knihy* (poněvadž nazvat to epizodou by bylo asi pod úroveň or something) nehodí do gruntu. V téhle podobě je to opravdu smutné a fest urážlivé.

Pro: Atmosféra; hudba; některé grafické prvky; dobře našlápnutý příběh; na epizodický formát délka (ačkoliv epizodický formát jako takový mi je furt hella protivnej)

Proti: Zatím lituju každé kačky, kterou jsem do toho vrazil; divně neintuitivní ovládání/manipulace s UI a herním světem; ze scénáře místy silně dýchá tlak na pilu a snaha působit strašně vyspěle a vtipně, což se většinou míjí účinkem; i blbý žurnál je tu buglej

+25 +26 −1