Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Mass Effect 3

  • PC 80
KonečněMass Effect který je dobrou hrou - sice jde o stále tentýž ultimátní sci-fi kýč, který vykrádá prakticky všechno co se v žánru objevilo, ale teď už konečně v chytlavě hratelné podobě a bez většiny otravností předchozích dílů.

A i příběhově jde o díl zdaleka nejlepší - přiznám se že příliš nerozumím hloupým reakcím hráčů stěžujících si na rozuzlení hry, vždyť stále je milionkrát lepší tato jednoduchá kopie Já, Robot a Deus Ex, než klasické tupé "zabij hlavního bizarně přemrštěného bosse a hohoho vítězství, davy jásají", z dílu předchozího.
Že se některá rozhodnutí hry projevila tak maximálně v detailech a v závěrečné slideshow vykradené z Falloutu? A co kdo čekal, vždyť ta série už od začátku dávala jasně najevo že volnost hráče je tu značně iluzorní a stejně se jede od prvního dílu po jasně definované přímce.
Hlavně ale konečně má příběh a průběh hry k němu vedoucí nějaký smysl, není to klišé honba za hlavním záporákem, a není to ani babysitting bandy retardovaných postaviček - dát dohromady rozdělenou galaxii už alespoň funguje jako dobrá motivace ke hraní a k detailnějšímu prozkoumávání vedlejších úkolů.

Sice je hra samozřejmě stále nesmírně hloupá, přetékající vylízaně patetickou snahou o "emotivní momenty" pro okouzlení primitivních mas, a odehrávající se v zoufale samoúčelném světě který nepůsobí o nic reálněji než svět Doomu, ale zároveň už se ve ní konečně místy objevuje zdravý nadhled a nadsázka která tu space-opera parodičnost bez uzardění přiznává. Sebeshazování a nahláškované postavy jsou přesně to co celou sérii vytahuje z bahna bezvýrazné šedi macho tuposti běžných mainstreamových stříleček. A otupuje hrany mnohým situacím, kdy nad hloupostí hry zůstává rozum stát.

Jako obalení akce okopírované z Gears of War to tedy funguje velmi dobře, i když je pseudo-adventurního pobíhání po základnách stále zbytečně moc ve srovnání s příliš krátkými akčními pasážemi - osekání rozhovorů jen na čisté cutscény jen s pár zásahy hráče v případech, kdy může nějak ovlivnit směřování příběhu, by hře jen pomohlo. Ono předstírání "dialogu" v současné podobě je zoufale otravné a zcela zbytečné, hlavně ale zdržující od velmi zábavných bojů, které jsou zde výrazně lepší i než v onom GoW, natož pak v ohavně koridorovém a uniformním druhém dílu (ten první raději ani nezmiňovat).

Velká škoda že předchozí díly nejsou stejné.

Pro: velmi hratelná akce, vizuální stránka

Proti: nejzásadnější části hry jsou ve hře jen skrze DLC což je vrchol vývojářského zmrdství, holt je to od EA-Ware; hloupé dialogy; neoriginalita, snové pasáže jsou slizký odpad

+3 +15 −12