Tuhle hru jsem dlouho odkládal, protože po zkušenosti s F3 jsem si myslel, že je to hra uplně stejná, jen zasazená místo zelené, tak do oranžové pustiny. Ono to tak sice na první pohled vypadá, ale stačí Vám přibližně hodina nebo dvě hraní a zjistíte, že se tady něco zlepšilo......hodně zlepšilo.
Začátek v městečku Goodsprings je toho dobrým příkladem. Postavy najednou začínají více mluvit, nabídek v dialogovém okně máte najednou více než jen suché "Jak to jde", a "už musím jít", a questy začali být delší a zábavnější.
Když už jsem u questů, tak odměnou za většinu dodělaných dostaváte kladnou nebo zápornou reputaci u různých skupin, které obývaji Mohavskou poušť. A není to jen blbůstka, kterou chtěli vývojáři zavřít pusu nespokojeným fanoušku Fallouta, kterým reputace chyběla ve F3. Tady má na život v pustině celkem velký dopad. Některé questy u skupin, kde máte reputaci na vysoké urovni se Vám dělají opoznání snáž (třeba Vám dají hesla k zakodovaným terminálům, doprovod, nebo více informací) a někde kde máte nízkou nebo neutrální reputaci, se k některým questům nebo vybavení ani nedostanete.
Hlavní příběh je celkem zajimavý s několika částmi, kde musíte udělat nějaké zásadní rozhodnutí, ale jak už tady několik lidí psalo, někde v polovině příběhu jsem se v něm začal celkem zamotávat. A nenapomohlo tomu ani to, že v questlogu jsem měl questy, které jsem splnit nechtěl, protože jsem se rozhodl jít jinou cestou, ale ty se mi hodily do nesplněných skoro až na konci hry. Takže jen zabírali místo v questlogu a dělali mi v tom zbytečný brajgl.
Pustina odminula pěkně ožila. Na každém rohu najdete nějakou malou osadu, nebo městečko, kde na Vás čekají zajimavé postavy a questy. Nenašel jsem žádné místo, které bych jen přešel od jednoho konce na druhý, kde by mě nic nezaujalo.
Náhodné stekání v pustině už taky dává logiku. Nenajdete tady jen třeba jednu krysu uprostřed pouště, ale vždycky celé hejno a navíc v jejich přirozeném prostředí (vaulty, bunkry atd.) To same platí i o lidských protivnících. Vždy se zdržují poblíž svých táboru a základen ve skupinách a to vždy ve seskupení Velitel a pár jeho kumpánů.
Vizuální stránka hry je......no je to prostě Bethesda ze všema jejíma neduhama a otřesným enginem, který sice od F3 trošku poupravili, ale pořád je to hrozně krkolomné a nedívá se na to zrovna nejlépe.
Oproti tomu hudební doprovody potěší všechny fanoušky Falloutu :-)
Herní dobu jsem měl něco kolem 52 hodin, což je krásné a to jsem neprobádal uplně celou pustinu, věřím, že tam je ještě hodně co prozkoumávat, ale to si nechám na příští hraní, kdy nebudu miláček celé pustiny, ale pořádný badass :-)
Začátek v městečku Goodsprings je toho dobrým příkladem. Postavy najednou začínají více mluvit, nabídek v dialogovém okně máte najednou více než jen suché "Jak to jde", a "už musím jít", a questy začali být delší a zábavnější.
Když už jsem u questů, tak odměnou za většinu dodělaných dostaváte kladnou nebo zápornou reputaci u různých skupin, které obývaji Mohavskou poušť. A není to jen blbůstka, kterou chtěli vývojáři zavřít pusu nespokojeným fanoušku Fallouta, kterým reputace chyběla ve F3. Tady má na život v pustině celkem velký dopad. Některé questy u skupin, kde máte reputaci na vysoké urovni se Vám dělají opoznání snáž (třeba Vám dají hesla k zakodovaným terminálům, doprovod, nebo více informací) a někde kde máte nízkou nebo neutrální reputaci, se k některým questům nebo vybavení ani nedostanete.
Hlavní příběh je celkem zajimavý s několika částmi, kde musíte udělat nějaké zásadní rozhodnutí, ale jak už tady několik lidí psalo, někde v polovině příběhu jsem se v něm začal celkem zamotávat. A nenapomohlo tomu ani to, že v questlogu jsem měl questy, které jsem splnit nechtěl, protože jsem se rozhodl jít jinou cestou, ale ty se mi hodily do nesplněných skoro až na konci hry. Takže jen zabírali místo v questlogu a dělali mi v tom zbytečný brajgl.
Pustina odminula pěkně ožila. Na každém rohu najdete nějakou malou osadu, nebo městečko, kde na Vás čekají zajimavé postavy a questy. Nenašel jsem žádné místo, které bych jen přešel od jednoho konce na druhý, kde by mě nic nezaujalo.
Náhodné stekání v pustině už taky dává logiku. Nenajdete tady jen třeba jednu krysu uprostřed pouště, ale vždycky celé hejno a navíc v jejich přirozeném prostředí (vaulty, bunkry atd.) To same platí i o lidských protivnících. Vždy se zdržují poblíž svých táboru a základen ve skupinách a to vždy ve seskupení Velitel a pár jeho kumpánů.
Vizuální stránka hry je......no je to prostě Bethesda ze všema jejíma neduhama a otřesným enginem, který sice od F3 trošku poupravili, ale pořád je to hrozně krkolomné a nedívá se na to zrovna nejlépe.
Oproti tomu hudební doprovody potěší všechny fanoušky Falloutu :-)
Herní dobu jsem měl něco kolem 52 hodin, což je krásné a to jsem neprobádal uplně celou pustinu, věřím, že tam je ještě hodně co prozkoumávat, ale to si nechám na příští hraní, kdy nebudu miláček celé pustiny, ale pořádný badass :-)
Pro: Velký posun vpřed od F3, pustina, questy, reputace
Proti: Grafické zpracování, ke konci zamotaný hlavní příběh, sem tam nějaký ten bug