Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Gothic 3

  • PC 60
S legendární sérií Gothic jsem se prvně setkal až u vydání druhého dílu společně s jeho povedeným datadiskem. Tehdy jsem jim to zhltnul se vším všudy – prozkoumal jsem snad každej kout mapy. Mnoho jsem tak očekával od třetího dílu:

I objevil jsem se po krátkém intru uprostřed vesnice společně s ňákejma parťákama a bandou skřetů. První, co teda mám udělat je vytřískat vesnici od nepřátel – fajn bez větších problémů jsem je všechny sejmul. Když jsem to tam trochu prošmejdil, měl jsem inventář plnej blbostí a zbytečností už v samotnym začátku.

Inu vyrazil jsem na luka a řekl si "ale jo, todle je Gothic" – ignoroval jsem tak odpudivou grafiku, kdy jsou vzdálenější objekty než 15 metrů fest rozmázlý (krátkozrakej hrdina, kterýmu skřeti rozbili brejle?). O zobrazovací vzdálenosti postav a objektů se raději vyjadřovat ani nebudu.
Muzika není špatná, ale je tak nějak moc veselá (mollovou melodii jsem pomalu ani nezaslechnul) a pozitivní, že rozhodně nedokresluje atmosféru okupací zmítané země - působilo to na mě, jak kdyby ji měl autor hotovou už předem. Zvuky celkově jsou místy tak nějak odfláklý – třeba v jeskyni, aby nebylo úplný ticho, přidali tam jen bučení atp.

Jakmile jsem prozkoumal okolí, navštívil pár vesnic, začalo se dostavovat první znechucení. Pár dojmů:
Boje jsou sice těžký, ale zároveň působí (hlavně se zvířectvem) poněkud komicky.
Rozhovory mi přišly strojený a jednoduchý – příliš věcný, účelný a prvoplánový. Dabing hlavního hrdiny jsem začal díky jakési nevychovanosti (jen klade holé otázky bez reakcí na sdělované) a znuděnosti dabéra brzy nemít rád.
Hlavní quest dopředu absolutně netáhne a vedlejší úkoly? Nedostal jsem jinej vedlejšák, než prosté "zabij" nebo "přines".
Brzy jsem zjistil, že mě nic netáhne do další vesnice – jít po cestičce, kde každých 20 metrů číhá ňáká potvora. Když tam dojdu, chtěj po mě důvěru – takže mě hra nutí plnit pořád obdobné q pro obě strany konfliktu. Naštestí nikomu to nevadí – rádi mě maj pak všichni. Hurá!

Už si možná přesně nepamatuju, jak se hrál Gothic 2, možná jsem byl tenkrát ještě nenáročnej, mladej a zaslepenej, nevím. Vím jen, že tohle pokračování mě skutečně nebavilo, přišlo mi, že nabízí jen to stejný dokola - "zabij, posbírej, přines". To vše v naivním světě (uprchlý vězeň se skrývá před pronásledovateli asi 30 metrů od nich v podstatě jim přímo na očích) zabaleném v nepřitažlivém grafickém hávu s nehodícím se hudebním doprovodem a především nevýraznou atmosférou, která mě osobně nepohltila ani z poloviny, kolik bych potřeboval na dotažení hry do konce.

60%

Pro: Vonost, obtížnost

Proti: Rozhovory, questy, chudá atmosféra, naivita herního světa

+7 +9 −2