Třetí díl Poldy je ve zkratce "fajn". Začněme grafikou - ta už není tolik cartoon jako dvojka, ale přesto se mi líbila více. Konkrétně tedy postavy jsou nakreslené velmi hezky, prostředí bývá průměrné až podprůměrné - to hlavně kvůli zakomponování nijak oslňujících 3D objektů. Dvojce jsem vyčítal vizuálně jakousi pochmurnost, která je částečně přítomná i zde - například když je Pankrác na exotickém ostrůvku, tak to tam vypadá spíše jak u českého jezera na podzim. Ale celkový dojem z grafiky je spíše dobrý.
Po letech mě hodně překvapilo, jak je hra jednoduchá. Není vyloženě primitivní, ale ve srovnání s přehnaně obtížnou jedničkou a středně těžkou dvojkou je pokles v obtížnosti ohromný. Ne že by mně to nějak zvlášť vadilo, aspoň jsem si po dlouhý době připadal jako děsně zkušený pařan. Pankrác hodně hráči radí, někdy možná trochu moc (například když vám řekne, že by asi bylo na místě promluvit si teď s postavou X, ačkoliv se to dá domyslet), v inventáři nikdy nemáte příliš předmětů a počet lokací, které zrovna můžete navštívit, nikdy není moc velký. Používání předmětů je jakž takž logické a když zrovna není, tak k tomu poměrně snadno dojdete i bez většího přemýšlení, protože máte nejen málo předmětů, ale ještě k tomu jsou lokace dosti prázdné, a tak se stačí zaměřit na dosud "nepoužité" objekty. Vlastně když o tom tak přemýšlím, tak to považuju za lehký zápor, mohli jste mít víc předmětů a v lokacích by měly být i objekty, které neslouží k postupu ve hře.
Obtížnost tedy poměrně uměle navyšují minihry, které jsou některé fakt pěkně udělané, zvlášť Prší a házení mincí, ale většinou tak těžké, že méně ostřílení hráči arkádových her (například já) pak u toho zbytečně promrhají spoustu času. Dnes už se mi nechtělo se u toho rozčilovat a použil jsem cheat (díky bohu za něj). Fér by bylo nabídnout hráči tyto hry přeskočit i bez něho, ale to už je asi spíše trend novějších her.
Příběh je průměrný. Podobně jako u dvojky si myslím, že hráč velmi často zapomene, co že je vlastně jeho cílem, prostě se jen snaží vyřešit hádanky daných lokací a dostat se zase do lokacích nových. Zajímavé je, že ačkoliv je i ten hlavní námět mírně ztřeštěný, tak vyšetřování probíhá poměrně rozumným způsobem. Pankrác se nesnaží být za každou cenu vtipný jako u dvojky a celkově je trojka spíše jen protkaná různými menšími vtípky, které nebývají bůhvíjak skvělé, ale netlačí se na pilu a tak nejsou vyloženě pitomé a neurazí.
Polda 3 je oproti prvním třem dílům uhlazenější. Adventurně je relativně jednoduchý, grafikou i humorem trochu nevýrazný a trochu moc machruje s minihrama. Přesto nebo právě proto se jedná o veskrze příjemný adventurní zážitek.
Po letech mě hodně překvapilo, jak je hra jednoduchá. Není vyloženě primitivní, ale ve srovnání s přehnaně obtížnou jedničkou a středně těžkou dvojkou je pokles v obtížnosti ohromný. Ne že by mně to nějak zvlášť vadilo, aspoň jsem si po dlouhý době připadal jako děsně zkušený pařan. Pankrác hodně hráči radí, někdy možná trochu moc (například když vám řekne, že by asi bylo na místě promluvit si teď s postavou X, ačkoliv se to dá domyslet), v inventáři nikdy nemáte příliš předmětů a počet lokací, které zrovna můžete navštívit, nikdy není moc velký. Používání předmětů je jakž takž logické a když zrovna není, tak k tomu poměrně snadno dojdete i bez většího přemýšlení, protože máte nejen málo předmětů, ale ještě k tomu jsou lokace dosti prázdné, a tak se stačí zaměřit na dosud "nepoužité" objekty. Vlastně když o tom tak přemýšlím, tak to považuju za lehký zápor, mohli jste mít víc předmětů a v lokacích by měly být i objekty, které neslouží k postupu ve hře.
Obtížnost tedy poměrně uměle navyšují minihry, které jsou některé fakt pěkně udělané, zvlášť Prší a házení mincí, ale většinou tak těžké, že méně ostřílení hráči arkádových her (například já) pak u toho zbytečně promrhají spoustu času. Dnes už se mi nechtělo se u toho rozčilovat a použil jsem cheat (díky bohu za něj). Fér by bylo nabídnout hráči tyto hry přeskočit i bez něho, ale to už je asi spíše trend novějších her.
Příběh je průměrný. Podobně jako u dvojky si myslím, že hráč velmi často zapomene, co že je vlastně jeho cílem, prostě se jen snaží vyřešit hádanky daných lokací a dostat se zase do lokacích nových. Zajímavé je, že ačkoliv je i ten hlavní námět mírně ztřeštěný, tak vyšetřování probíhá poměrně rozumným způsobem. Pankrác se nesnaží být za každou cenu vtipný jako u dvojky a celkově je trojka spíše jen protkaná různými menšími vtípky, které nebývají bůhvíjak skvělé, ale netlačí se na pilu a tak nejsou vyloženě pitomé a neurazí.
Polda 3 je oproti prvním třem dílům uhlazenější. Adventurně je relativně jednoduchý, grafikou i humorem trochu nevýrazný a trochu moc machruje s minihrama. Přesto nebo právě proto se jedná o veskrze příjemný adventurní zážitek.
Pro: Příjemná grafika a hratelnost, minihry
Proti: Vysoká obtížnost u miniher. nepříliš zajímavý příběh