Předem chci říct, že je to má první Holmesovka, kterou jsem hrál a tak nějak nevím o provázanosti jednotlivých dílů a tak hodnotím pouze tento díl jakožto sirotka bez rodiny.
Staré dobré náročné adventury typu: Musím na net, tohle už nedám, jsou pryč, stačí zmáčknout přeskočit...
Jelikož v poslední době opět brouzdám zpět do svých starých adventurových kolejí a snažím se vyzkoušet nové adventury, které lidi zaujali, nesměl v mé sbírce chybět ani tento kousek.
Hned jak zapnete hru, vybafne na vás cosi tak krásně propracovaného a vaše sympatie si díky motivu Sherlocka Holmese získavajícího, takže je vám jasné, že se dalších pár hodin nehnete od pc. Sherlock je prostě skvělý Sherlock - Hlášky, vyšetřovací techniky, i případy jsou naprosto skvěle detailně promyšlené a je fajn vidět jednou všechno opravdu z hlavy samotného detektiva.
Chválit budu také u deníků mechanismů s ním spojených, opravdu paráda v tom brouzdat a spojovat Sherlockovy neurony do detailního obrazu u kterého si nejste (alespoň v prvních čtyřech případech) nikdy úplně jisti správnou volbou.
Zároveň mě ale nalnil pocit zklamání a to hned ze dvou faktorů - Atmosféra a hudba. Já jakožto hráč adventur od nich očekávám dobrý příběh a skvělou atmosféru, jinak pro mě adventury nemjí smysl hrát. Sherlock má příběh opravdu fajn, případy jsou opravdu dobré, ale hudba je holt prostě nevýrazná, grafika na dobu také nepůsobí nijak extra vábivě a lokace stejně jako hudba prostě nevyvolávají ten správný pocit, který by měly.
Prostě jsme v jiné době než byla před pár lety a Sherlock je důlazem, že i "náročné" minihry mohou být tak jednoduché, že si člověk říká, proč tam vůbec jsou a tlačítko přeskočit mi proto přišlo někdy až nemístné, aneb - Kdyby to náhodou hrálo nějaké dítě.
Každopádně pro fanoušky Sherlocka jak filmového, knižního tak jakéhokoliv jistě nadmíru skvělá volba, pro fanouška adventur hra, která nenadchne, ale rozhodně neurazí. Detailně propracovaná hra tak postrádá dle mě některé základní faktory, které mi mnohem více přinesl například ve stejném roce vydaný The Vanishing of Ethan Carter.
Staré dobré náročné adventury typu: Musím na net, tohle už nedám, jsou pryč, stačí zmáčknout přeskočit...
Jelikož v poslední době opět brouzdám zpět do svých starých adventurových kolejí a snažím se vyzkoušet nové adventury, které lidi zaujali, nesměl v mé sbírce chybět ani tento kousek.
Hned jak zapnete hru, vybafne na vás cosi tak krásně propracovaného a vaše sympatie si díky motivu Sherlocka Holmese získavajícího, takže je vám jasné, že se dalších pár hodin nehnete od pc. Sherlock je prostě skvělý Sherlock - Hlášky, vyšetřovací techniky, i případy jsou naprosto skvěle detailně promyšlené a je fajn vidět jednou všechno opravdu z hlavy samotného detektiva.
Chválit budu také u deníků mechanismů s ním spojených, opravdu paráda v tom brouzdat a spojovat Sherlockovy neurony do detailního obrazu u kterého si nejste (alespoň v prvních čtyřech případech) nikdy úplně jisti správnou volbou.
Zároveň mě ale nalnil pocit zklamání a to hned ze dvou faktorů - Atmosféra a hudba. Já jakožto hráč adventur od nich očekávám dobrý příběh a skvělou atmosféru, jinak pro mě adventury nemjí smysl hrát. Sherlock má příběh opravdu fajn, případy jsou opravdu dobré, ale hudba je holt prostě nevýrazná, grafika na dobu také nepůsobí nijak extra vábivě a lokace stejně jako hudba prostě nevyvolávají ten správný pocit, který by měly.
Prostě jsme v jiné době než byla před pár lety a Sherlock je důlazem, že i "náročné" minihry mohou být tak jednoduché, že si člověk říká, proč tam vůbec jsou a tlačítko přeskočit mi proto přišlo někdy až nemístné, aneb - Kdyby to náhodou hrálo nějaké dítě.
Každopádně pro fanoušky Sherlocka jak filmového, knižního tak jakéhokoliv jistě nadmíru skvělá volba, pro fanouška adventur hra, která nenadchne, ale rozhodně neurazí. Detailně propracovaná hra tak postrádá dle mě některé základní faktory, které mi mnohem více přinesl například ve stejném roce vydaný The Vanishing of Ethan Carter.
Pro: Do detailu propracovaná hratelnost, fajn případy, deník, volby na konci případu, množství miniher
Proti: Nízká obtážnost, přespřílišné "vození za ručičku", nevýrazný soundtrack a atmosféra