Far Cry 4 selhal v tom jediném, co bylo odlišné od třetího dílu - děj. Jasně, máme tu hlavního záporáka, který je podobný tomu z trojky a máme tu stejnou prezentaci děje, ale motivace hlavní postavy, vedlejší mise a celá podstata příběhu je TAK hloupá, že se mi tomu ani nechce věřit.
Nejdřív si odbudeme klady - gameplay je zábava. Bavilo mě jezdit, běhat po lesích, zabíjet zvířata (ačkoli mi jich většinou bylo líto), bavili mě medojedi, celá ta sranda kolem nich, bavilo mě vesměs všechno. Ale to se stalo časem stereotypní. Zejména, když je to copy paste z trojky. A to včetně zvuků. Bohužel není vylepšena AI, takže řidiči stále přejíždějí civilisty a na vaše auto neberou zřetel. Nevadí, hratelnost je pořád hodně zábavná.
Ale ten děj… už od samého začátku tu něco hapruje. Sedíte ve voze, někdo k vám mluví. Proč? Nevíte. Nevíte co je to za chlapa… aha, zařídil vám cestovní pussy, oukej, takže kámoš. Přiletí vrtulník, v něm hlavní záporák, který vás unese. A řekne vám, že miloval vaši matku. A řekne vám, abyste na něj počkali, dokud si něco nevyřídí. Pokud počkáte, tak se vrátí, odveze vás na pietní místo, ve kterém truchlí nad smrtí vaší nevlastní sestry, vy tam položíte urnu a jedete zpátky domů, do USA. A to je jedinej logickej závěr, kterej tahle hra má.
Jenomže takhle to není plnohodnotný herní zážitek, proto to rozehrajete znovu a pustíte se do naprosto stupidního a nepochopitelnýho odboje, ke kterému nemáte pražádný vztah. Neznáte ty lidi. Víte lautr prd o tom, kdo byl váš otec, vaše matka, kdo je ten uhlazenej týpek v růžovým saku, proti kterému tak všichni bojují. A aby toho nebylo málo, musíte spolupracovat s panbíčkářem a šílenou holkou. Jednoho z nich si můžete vybrat a já si vybral tu holku, páč je hezčí, ale ke konci jsem ji chtěl zabít - což jsem taky udělal. Můj konec tedy byl ten, že jsem nechal hlavního záporáka jít, zabil jsem tu holku i Sabala a Kyrat si tak nechal pro sebe. Ale proč?
Motivace bojovat za Zlatou stezku tu prostě chybí. Zase jednou jsem si připadal jak děvka pro všechno - běž tam, udělej tohle. Jen opravdu málo open world her to umí udělat tak, že si nepřipadáte jako podržtaška. A Far Cry 4 to rozhodně neumí. Naprosto mě drtily mise s americkým agentem, kde od začátku bylo jasné, že vám mete lži do tváře, ale naivní hlavní hrdina jim věří… naivní je slabé slovo, ten kluk je úplně blbej. Nechá sebou vláčet každým NPC, které pro něj má úkol a nejhorší na něm je, že i když má hlas, tak skoro nemluví. Takovej Jason Brody, to byl ukecanej kluk! A jak se hezky změnil z vychlastanýho floutka ve vraždící mašinu. Klišé, ale funkční.
Na konci Far Cry 4 vám záporák položí otázku, zda jste muž, který přišel pohřbít svou matku či zvíře, které zavraždilo stovky lidí cestou k němu. Ano, tuto otázku jsem si pokládal celou hru. Je fajn, že scénáristi brali tuhle skutečnost v potaz, ale tím veškerá chvála končí. A pochybuju o tom, že měli v úmyslu nás táhnout 40 hodin Kyratem jen proto, abychom se na konci dozvěděli, že jsme to celé nemuseli dělat.
Takže pro mě osobně příběh Far Cry 4 končí po 15 minutách a pokud si chci užít gameplay, sáhnu radši po trojce. Tam je aspoň poker.
Nejdřív si odbudeme klady - gameplay je zábava. Bavilo mě jezdit, běhat po lesích, zabíjet zvířata (ačkoli mi jich většinou bylo líto), bavili mě medojedi, celá ta sranda kolem nich, bavilo mě vesměs všechno. Ale to se stalo časem stereotypní. Zejména, když je to copy paste z trojky. A to včetně zvuků. Bohužel není vylepšena AI, takže řidiči stále přejíždějí civilisty a na vaše auto neberou zřetel. Nevadí, hratelnost je pořád hodně zábavná.
Ale ten děj… už od samého začátku tu něco hapruje. Sedíte ve voze, někdo k vám mluví. Proč? Nevíte. Nevíte co je to za chlapa… aha, zařídil vám cestovní pussy, oukej, takže kámoš. Přiletí vrtulník, v něm hlavní záporák, který vás unese. A řekne vám, že miloval vaši matku. A řekne vám, abyste na něj počkali, dokud si něco nevyřídí. Pokud počkáte, tak se vrátí, odveze vás na pietní místo, ve kterém truchlí nad smrtí vaší nevlastní sestry, vy tam položíte urnu a jedete zpátky domů, do USA. A to je jedinej logickej závěr, kterej tahle hra má.
Jenomže takhle to není plnohodnotný herní zážitek, proto to rozehrajete znovu a pustíte se do naprosto stupidního a nepochopitelnýho odboje, ke kterému nemáte pražádný vztah. Neznáte ty lidi. Víte lautr prd o tom, kdo byl váš otec, vaše matka, kdo je ten uhlazenej týpek v růžovým saku, proti kterému tak všichni bojují. A aby toho nebylo málo, musíte spolupracovat s panbíčkářem a šílenou holkou. Jednoho z nich si můžete vybrat a já si vybral tu holku, páč je hezčí, ale ke konci jsem ji chtěl zabít - což jsem taky udělal. Můj konec tedy byl ten, že jsem nechal hlavního záporáka jít, zabil jsem tu holku i Sabala a Kyrat si tak nechal pro sebe. Ale proč?
Motivace bojovat za Zlatou stezku tu prostě chybí. Zase jednou jsem si připadal jak děvka pro všechno - běž tam, udělej tohle. Jen opravdu málo open world her to umí udělat tak, že si nepřipadáte jako podržtaška. A Far Cry 4 to rozhodně neumí. Naprosto mě drtily mise s americkým agentem, kde od začátku bylo jasné, že vám mete lži do tváře, ale naivní hlavní hrdina jim věří… naivní je slabé slovo, ten kluk je úplně blbej. Nechá sebou vláčet každým NPC, které pro něj má úkol a nejhorší na něm je, že i když má hlas, tak skoro nemluví. Takovej Jason Brody, to byl ukecanej kluk! A jak se hezky změnil z vychlastanýho floutka ve vraždící mašinu. Klišé, ale funkční.
Na konci Far Cry 4 vám záporák položí otázku, zda jste muž, který přišel pohřbít svou matku či zvíře, které zavraždilo stovky lidí cestou k němu. Ano, tuto otázku jsem si pokládal celou hru. Je fajn, že scénáristi brali tuhle skutečnost v potaz, ale tím veškerá chvála končí. A pochybuju o tom, že měli v úmyslu nás táhnout 40 hodin Kyratem jen proto, abychom se na konci dozvěděli, že jsme to celé nemuseli dělat.
Takže pro mě osobně příběh Far Cry 4 končí po 15 minutách a pokud si chci užít gameplay, sáhnu radši po trojce. Tam je aspoň poker.
Pro: grafika, atmosféra, gameplay, originální prostředí
Proti: děj, který zabíjí všechna pro