Beyond Good & Evil se zprvu tváří jen jako futurističtější kopie Jak & Daxtera (u mě král všech 3D plošinovek). Jenže při bližším prozkoumání se začnou objevovat obrovské rozdíly a unikátnost světa v BG&E smete veškeré pochybnosti ze stolu už během prvních několika minut hraní. Zdejší svět je totiž unikátně pohádkový, stylový a přesto takový surrealisticky reálný. Z každého metru čiší originalita a rozmanitost, od poklidného městečka Hillys, různé jeskyně, doly, přes nepřátelské základny, jatka, závodní trati až po finálové instalace (kráter sopky, vesmírná základna, měsíc). Pravda, svět v Jak & Daxterovi je ještě o třídu lepší, ale BG&E zase na plné čáře vede díky své jedinečné atmosféře a stylizaci (naprosto všeho).
Herní postavy jsou kapitolou sama pro sebe. Hlavní hrdinka Jade i její "prasečí" parťák Pej'J jsou jednoduše neuvěřitelně sympatická dvojka (ať to zní sebepodivněji) a i ostatní vedlejší postavy jsou nezapomenutelné. Oni vlastně všechny postavy v tomto bizarním světě mají něco do sebe.
A pak tu máme herní mechanismy. BG&E je víceméně klasickou open-world 3D plošinovkou/adventurou s velmi dobře vyváženým poměrem akce, stealth postupu, objevování světa a věnování se vedlejším aktivitám. Těmi vedlejšími aktivitami mám na mysli závodění, hraní různých miniher, prozkoumávání nepovinných oblastí, honění se s piráty a zejména focení zdejší fauny (absolutně geniální koncept, člověk by nevěřil, jaká to může být zábava).
Zkrátka jde o umělecké dílo, legendu mezi akčními adventurami, která tomuto žánru kraluje spolu s Jak & Daxterem... A vzhledem k vývoji dnešní herní scény tomu tak bude asi napořád.
Herní postavy jsou kapitolou sama pro sebe. Hlavní hrdinka Jade i její "prasečí" parťák Pej'J jsou jednoduše neuvěřitelně sympatická dvojka (ať to zní sebepodivněji) a i ostatní vedlejší postavy jsou nezapomenutelné. Oni vlastně všechny postavy v tomto bizarním světě mají něco do sebe.
A pak tu máme herní mechanismy. BG&E je víceméně klasickou open-world 3D plošinovkou/adventurou s velmi dobře vyváženým poměrem akce, stealth postupu, objevování světa a věnování se vedlejším aktivitám. Těmi vedlejšími aktivitami mám na mysli závodění, hraní různých miniher, prozkoumávání nepovinných oblastí, honění se s piráty a zejména focení zdejší fauny (absolutně geniální koncept, člověk by nevěřil, jaká to může být zábava).
Zkrátka jde o umělecké dílo, legendu mezi akčními adventurami, která tomuto žánru kraluje spolu s Jak & Daxterem... A vzhledem k vývoji dnešní herní scény tomu tak bude asi napořád.
Pro: vypsání všech kladů by stačilo na vydání poměrně tlusté knihy
Proti: konverze (bugy, neoptimalizace, pády), kdy bude druhý díl?