Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Luk Kristmeister • 30 let • Mudokon Messiah • Monsaic Lines (ČR - kraj Pardubický)

Komentář

Přejít na komentáře

Resident Evil

  • PC 90
Konečně jsme po dlouhém čekání dostali ten starý dobrý Resident. Byť se jedná o remaster remaku, tak pamětníky jistě potěší možnost se podívat do starého a zatuchlého sídla, kde je to samá pastička, samý hlavolamy, fůra zamčených dveří a nějaké ty potvůrky. Příběh rozhodně neurazí, protože je o něco málo vylepšený než ten originální a scénář s dabingem už nejsou tak na palici jak bývaly (Jill Sandwich :D). Opět jsem se zatajeným dechem rozlušťoval všechny záhady, které si na mě sídlo přichystalo. Poctivě jsem pročítal všechny poznámky, které jsou zajímavě sepsané, dokonce i ty návodové, kde třeba radí, jak míchat kytky jsem si přečetl. Příběh mě bavil, svou atmosféru si bohudík zachoval.

Hra za Jill byla o dost příjemnější, hlavně to kvůli tomu, že Chris má omezen inventář na 6 položek spolu s neschopností lockpicku. Hra za ženské pohlaví mě více baví, to proto, že to ve hrách není tak časté. Graficky je Jill vymodelována moc pěkně, což ale neplatí o některých místnostech, které vypadají podobně jak v původním RE1. Ty jsou vyložené vyblité, což je škoda, protože pár místností má skvělý leveldesign, jenže jich je poskrovnu. Ale zas lepší vyblité místnosti, než vyblitá (a poblitá) Jill. To už by se ve hře nedalo na nic koukat.

Puzzly rozhodně potěší. Obzvlášť pro úplné nováčky musí být velmi oříškové, protože jak jsem sledoval nějaká ta videa na YT, tak valné většině z nich ani nedošlo, že k soše stačí přisunout ta malá komoda. Ale originalita tu stále je, bavilo mě přemýšlet nad řešením (a to na přemýšlení ve hrách moc nejsem). Našly se kousky, které například vypadaly velice složitě, ale po rozřešení hráči připadnou strašně primitivní, ku příkladu hádanka s hmyzem a návnadou. Valná většina hráčů, furt studovala akvárko a jiné objekty. Dále rozhodně potěšila změna mapy, která zobrazuje i aktuální stav místnosti, což znamená, že když je zbarvená červeně, jistě jste tam něco zapomněli nebo nerozřešili. Proto také, když nevíte co dál, tak se vyplatilo prozkoumávat tyto místnosti, která vás mohly navést i na nějakou novou záhadu nebo k řešení té rozdělané.

Potvůrky zde hrají úlohu spíše překážení, než problémem. Moc jsem ani nezabíjel, spíš více obíhal či utíkal. Jo, občas jsem někoho sejmul, ale to jen z důvodu, že jsem potřeboval místo v inventáři nebo když to byl nárok na puzzle (čoklík s obojkem). Co ale u monster bylo problémem, byl úhel pohledu. Jelikož kamera, která se ráda mění i do těch nejstupidnějších úhlů občas omezovala míření. Stačilo totiž stát na okraji pro změnu kamery, namířit a hle, zase čumí jinam než má. Občas to také omezuje v pohybu, ale na to se zvyknout dá. Kamera také občas přidává na napětí, když například běžíte chodbou a za rohem slyšíte zombáka, který prostě k tomu rohu přijít nechce a vám nezbývá nic jiného, než se tam vydat na vlastní pěst a utržit na uvítanou malý cucflík. Se zombíkama souvisí také jejich mutace, pokud jim hlavu neustřelíte. Docela se mi líbilo, že si mohli/y (twl, zombík - mužský rod životný nebo neživotný?? No, tak radši zvolím slovo zombie jako ta zombie)....že si mohly vstát kdy chtěly. To také způsobovalo, že jsem kolem nich radši prosvištěl se zatajeným dechem, abych se nelekl, kdyby se opět chtěly podívat do světa živých. Většinou se mi ale povedlo jim hlavu rozmetat, takže s pálením jsem se nijak obtěžovat nemusel.

Co se zbraní týče, tak střílelo se hezky, obzvlášť byl pěkný způsob získání brokárny. Ale poté, co jsem náhodou získal Assault Shotgun, ta klasická letěla do truhly a už nespatřila světlo. Jinak zde získáte zbraně, které již byly viděny v předchozích dílech, takže nic nového, ale neurazilo, hlavně, že se střílelo hezky (když pominu tu kameru). Ale co mě osobně nejvíce potěšilo, to byly moje nejoblíbenější kyselinové náboje do granátometu, to jsem dokonce nechal jednoho zombíka zmutovat, abych si je mohl vyzkoušet. Pro mě nej střelivo ve všech dílech.

No, jsem rád, že se Capcomu tohle vydařilo a rozhodně by neuškodilo zapřemýšlet i nad remasterem dvojky a mé nejoblíbenější trojky. I když...remaster trojky bych rozdýchával asi tak stejně dlouho, jako když se objevil první screen u New 'n' Tasty, každopádně, trojce by to velice slušelo. HD Nemesis - AW yea :D

Pro: návrat ke staré klasice, puzzly, atmosféra, příběh, Jill a její zadek, lepší scénář

Proti: vyblité místnosti, zombie spíše překáží (chtělo by jich to třeba více na hromadě), občas kamera

+25