Jednoho krásného zimního večera jsme se s přítelkyní rozhodli zahrát si něco společně. Jakožto fanoušky hororů, detektivek a vlastně i tetování nás Murdered: Soul Suspect okamžitě zaujalo a jali jsme se okamžitě hru rozehrát.
Příběh začíná dnes už ne až tak originálně v okamžiku vaší smrti a následného zduchaření. Záhy se dozvídáte, detaily o postavě policejního detektiva Ronana - tedy vašeho sympaťáka. Je tak trochu vytažený z paty, působí klišovitě, ale, jak už jsem napsal, je to vlastně sympaťák. Ronan odchází ke světlu, kde se potká se svou mrtvou ženou a dozvídá se, že musí vyřešit svůj úplně poslední případ - kdo ho zabil - jinak se nedočká pokoje.
Bell Killer, tajemný zabiják, děsí Salem, vy jste mu v patách a těšíte se na solidní adventuru s trochu méně tradičním přístupem k hraní a především na rozuzlení temné story.
Hratelnostně vzato se skutečně jedná o adventuru, vaší hlavní starostí je nalézání vodítek, posedání lidí a dedukování teorií.
Dle hodnocení určitě čekáte na "až na to, že"... Tak jo, až na to, že z konečného času (v našem případě necelých jedenáct hodin) tyto atraktivní aktivity tvoří vlastně jen zlomek herní náplně.
Velkou část života vám sebere proplétání městem Salem - navzdory tomu, že jste duch a autoři vás namlsají schopností prolézat objekty, mimo interiéry tuto možnost prakticky nevyužijete. Město je totiž plné jakýchsi architektonických reziduí, kterými prostě neprojdete. A i když vám tato rezidua v cestě nebrání, je tu stupidní pravidlo, že do domu můžete vstoupit jedině v případě, že někdo otevřel dveře a nezavřel.
Proč? Vždyť mohlo být naprosto skvělé procházet alespoň některými domy, řešit případy nebo alespoň odhalovat temnou minulost staveb - vždyť jste v Salemu, proboha! To město je stvořené pro tajemství!
Abych byl upřímný, hra obsahuje celkem asi pět nepovinných vyšetřování, nicméně ta scénáristé odflákli a jejich řešení je mnohdy prachsprostou tipovačkou.
A ano, můžete zkoumat i onu temnou minulost míst - pokud jsou úkoly typu 'najdi 8 reziduií ruční pily' vaší představou zábavy - jen tak pro informaci, hra obsahuje achievment za sebrání všech 242 cetek ve hře. To je laciné! ...a taky v tom není žádná skutečná odměna, jelikož odhalené příběhy sotva dosahují úrovně podprůměrné hororové povídky.
Hra často umožňuje přistupovat k různým problém v ní kreativně. Můžete nacházet artefakty pomocí teleportace, chytře překonávat zdi - jenže ve výsledku je to k ničemu, protože za vaše úsilí zanedlouho už ani nečekáte adekvátní odměnu.
Systém bylo možné využít k řešení zajímavých puzzlů využívajících vaše zvláštní schopnosti, ale ne. Namísto toho se autoři snažili vycpat herní dobu souboji s jakýmisi démony, kteří... Nemají vůbec žádný smysl. Můžete se jim schovávat, můžete je i likvidovat, když se k nim připlížíte zezadu, jenže tahle setkání jsou poznamenána jednak dokonale nezvládnout prací s enginem, což se projevuje častou neschopností Ronana zaměřit démona, démon vás pak pronásleduje a často i nakonec zabije. Dříve či později si uvědomíte, že v drtivé většině případů stačí prostě naplánovat cestu, tou proběhnout a nenervovat se se zbytečným herním prvkem (nebo použijete podvůdek, který jsem dal do zajímavostí).
Co se týče prostředí, lze říct, že Salem má bezva atmosféru, ale jen sotva průměrné grafické zpracování, layout města mnohdy připomíná Vampire: Bloodlines, což je bohužel nejslabší prvek skvělé upířiny, kterým se mohli autoři inspirovat.
Animace postav naprosto nestačí současnému standartu, stejně tak i textury a efekty.
Ozvučení a dabing jsou šedé, nezajímavé, neodrážející současnou profesionální laťku ostatních, klidně i menších titulů.
Po pár hodinách se dopracujete do finále, jste natěšení, jak to dopadne. Nadchází čas konforntace hlavního padoucha a... to ve vás nechá prázdnou díru! Jediná věc, která hru táhla dopředu v poslední chvíli naprosto zklame! Abyste se dozvěděli (a to teď spíš jen spekuluji) skutečné motivy vraha, museli byste zřejmě najít všechny cetky, aby vám to dávalo smysl. To je přece neuvěřitelné selhání! Pokud vyprávíte detektivku, nemůžete přece něco takového pojmout tak neuvěřitelně stupidně.
Mé dojmy ze hry jsou takové, že autoři se snažili vzít klasický formát adventury a převést jej do nového tisíciletí. Bohužel k tomu přistoupili jako dr. Frankenstein, podívali se na prvky současného herního standartu, slepili je dohromady a podle toho to dopadlo.
Pokud máte chuť na kvalitní detektivní práci, hrajte L.A. Noire, kde vás čeká mnohem lepší hratelnost, nesrovnatelně větší množství případů a v neposlední řadě výrazně lepší scénář.
Příběh začíná dnes už ne až tak originálně v okamžiku vaší smrti a následného zduchaření. Záhy se dozvídáte, detaily o postavě policejního detektiva Ronana - tedy vašeho sympaťáka. Je tak trochu vytažený z paty, působí klišovitě, ale, jak už jsem napsal, je to vlastně sympaťák. Ronan odchází ke světlu, kde se potká se svou mrtvou ženou a dozvídá se, že musí vyřešit svůj úplně poslední případ - kdo ho zabil - jinak se nedočká pokoje.
Bell Killer, tajemný zabiják, děsí Salem, vy jste mu v patách a těšíte se na solidní adventuru s trochu méně tradičním přístupem k hraní a především na rozuzlení temné story.
Hratelnostně vzato se skutečně jedná o adventuru, vaší hlavní starostí je nalézání vodítek, posedání lidí a dedukování teorií.
Dle hodnocení určitě čekáte na "až na to, že"... Tak jo, až na to, že z konečného času (v našem případě necelých jedenáct hodin) tyto atraktivní aktivity tvoří vlastně jen zlomek herní náplně.
Velkou část života vám sebere proplétání městem Salem - navzdory tomu, že jste duch a autoři vás namlsají schopností prolézat objekty, mimo interiéry tuto možnost prakticky nevyužijete. Město je totiž plné jakýchsi architektonických reziduí, kterými prostě neprojdete. A i když vám tato rezidua v cestě nebrání, je tu stupidní pravidlo, že do domu můžete vstoupit jedině v případě, že někdo otevřel dveře a nezavřel.
Proč? Vždyť mohlo být naprosto skvělé procházet alespoň některými domy, řešit případy nebo alespoň odhalovat temnou minulost staveb - vždyť jste v Salemu, proboha! To město je stvořené pro tajemství!
Abych byl upřímný, hra obsahuje celkem asi pět nepovinných vyšetřování, nicméně ta scénáristé odflákli a jejich řešení je mnohdy prachsprostou tipovačkou.
A ano, můžete zkoumat i onu temnou minulost míst - pokud jsou úkoly typu 'najdi 8 reziduií ruční pily' vaší představou zábavy - jen tak pro informaci, hra obsahuje achievment za sebrání všech 242 cetek ve hře. To je laciné! ...a taky v tom není žádná skutečná odměna, jelikož odhalené příběhy sotva dosahují úrovně podprůměrné hororové povídky.
Hra často umožňuje přistupovat k různým problém v ní kreativně. Můžete nacházet artefakty pomocí teleportace, chytře překonávat zdi - jenže ve výsledku je to k ničemu, protože za vaše úsilí zanedlouho už ani nečekáte adekvátní odměnu.
Systém bylo možné využít k řešení zajímavých puzzlů využívajících vaše zvláštní schopnosti, ale ne. Namísto toho se autoři snažili vycpat herní dobu souboji s jakýmisi démony, kteří... Nemají vůbec žádný smysl. Můžete se jim schovávat, můžete je i likvidovat, když se k nim připlížíte zezadu, jenže tahle setkání jsou poznamenána jednak dokonale nezvládnout prací s enginem, což se projevuje častou neschopností Ronana zaměřit démona, démon vás pak pronásleduje a často i nakonec zabije. Dříve či později si uvědomíte, že v drtivé většině případů stačí prostě naplánovat cestu, tou proběhnout a nenervovat se se zbytečným herním prvkem (nebo použijete podvůdek, který jsem dal do zajímavostí).
Co se týče prostředí, lze říct, že Salem má bezva atmosféru, ale jen sotva průměrné grafické zpracování, layout města mnohdy připomíná Vampire: Bloodlines, což je bohužel nejslabší prvek skvělé upířiny, kterým se mohli autoři inspirovat.
Animace postav naprosto nestačí současnému standartu, stejně tak i textury a efekty.
Ozvučení a dabing jsou šedé, nezajímavé, neodrážející současnou profesionální laťku ostatních, klidně i menších titulů.
Po pár hodinách se dopracujete do finále, jste natěšení, jak to dopadne. Nadchází čas konforntace hlavního padoucha a... to ve vás nechá prázdnou díru! Jediná věc, která hru táhla dopředu v poslední chvíli naprosto zklame! Abyste se dozvěděli (a to teď spíš jen spekuluji) skutečné motivy vraha, museli byste zřejmě najít všechny cetky, aby vám to dávalo smysl. To je přece neuvěřitelné selhání! Pokud vyprávíte detektivku, nemůžete přece něco takového pojmout tak neuvěřitelně stupidně.
Mé dojmy ze hry jsou takové, že autoři se snažili vzít klasický formát adventury a převést jej do nového tisíciletí. Bohužel k tomu přistoupili jako dr. Frankenstein, podívali se na prvky současného herního standartu, slepili je dohromady a podle toho to dopadlo.
Pokud máte chuť na kvalitní detektivní práci, hrajte L.A. Noire, kde vás čeká mnohem lepší hratelnost, nesrovnatelně větší množství případů a v neposlední řadě výrazně lepší scénář.
Pro: Vyšetřovací části, příběh, než ho zkazí neúplné rozuzlení, nápad.
Proti: Démoni, nevyužitost potenciálu a průměrnost, kam se jen podíváte.