Bad Company 2 jsem hrál a dohrál v roce 2011 a dodnes mám na něj jen a jen dobré vzpomínky. Moje 90% hodnocení je třeba uvést v kontextu doby. Dlouhou dobu jsem hrál výhradně letecké simulátory a strávil stovky hodin v multiplayeru Battlefield 2, který měl singleplayer pojatý jako tréning z boty. Taky jsem nikdy nehrál COD 4 MW o kterém kolují legendy.
Chtělo to změnu a tak jsem začal hrát singleplayer. K mému velkému překvapení se první mise odehrávala ve WW2 a já si začal myslet, že jsem si koupil špatnou hru. Ale už s druhou misí jsem se přenesl zpět do současnosti/alternativní budoucnosti a v ní zůstal až do konce hry.
Předně musím vyzdvihnout výborný příběh který nepostrádal tajemno (ten Zvuk který uslyšíte už v první misi, a který Vás řádně vyděsí, Vás bude provázet celou hrou) a osobní zájem přijít na to o co tady sakra jde! A věřte mi, že to stálo za to.
Není lepší Battlefield hra s lepším příběhem (na PC), příběh v BC2 je o celou třídu lepší než v BF3 a o třídu a půl lepší než v BF4.
Parťáci z Vaší jednotky mají charakter a vtip. A nenechají Vás ve štychu. A taky srší humorem. Hra umí být vtipná, stejně jako velkolepá a nechybí úžasné momenty, které stojí za to si zopakovat (památná mise je ta, kdy se vynoříte z pralesa a pod Vámi je tábor který hlídají stráže, Vy vyfasujete sniperku a Váš parťák Vám udílí instrukce jaký cíl máte zlikvidovat první aby zbytek Vaší party prošel a Vy za ním.... čekáte na úder blesku a v té chvílí mačkáte spoušť. Jednoduché, uvěřitelné a neskutečně efektní řešení jako zlikvidovat stráže bez spuštění poplachu).
Tohle vše umocňuje grafika, která byla ve své době skutečně na Výši a neurazí ani dnes v době Battlefield 3 nebo Battlefield 4. Především to byl první díl v Battlefield sérii, který přinesl totálně zničitelné prostředí. Zničit šlo naprosto vše (nebo téměř vše - kam se na to hrabe Battlefield 3), nebyl problém z celé vesnice vyrobit ruiny.
To samozřejmě mělo obrovský vliv na hratelnost, uvěřitelnost a bylo nutné se s tím poprat. Tzn. schovat se za překážkou neznamenalo automaticky, že máte vyhráno, právě naopak.
Mise v kampani se odehrávají v různorodém prostředí a osobně se mi pestrost líbí více než u misí v kampani v Battlefiled 3 a Battlefield 4. Mise se odehrávají v poušti, pralese nebo v zasněžených horách. Prostředí je opravdu velmi různorodé a na rozdíl od Battlefiled 3/4 se mise více odehrávají v otevřených prostorách nebo od civilizace odlehlých místech. Jasně, že to je koridorovka, rozhodně nemáte volnost jako v Operation Flashpoint ale jako celek to působí uvěřitelně. Když už jsme u těch misí, nezapomenu na tu vysoko někde v horách kde jsem zůstal osamocen a musel jsem najít parťáky. Měl jsem masku a protože tam vanul silný vítr a byla tam obrovská zima tak se mi po pár minutách chůze mlžily nebo spíše zamrzaly brýle a já musel najít kryt ve vesnici nebo u ohně abych se ohřál a mohl pokračovat dát. Jinak jsem umrzl.
Přesně takové detaily dělaly ze hry zážitek.
Obtížnost, hrál jsem to na normální obtížnost a některé mise byly opravdu obtížné. AI střílí jako obvykle ve všech Battlefield hrách velmi přesně a jako obvykle se soustředí speciálně na Vás. Mise ve které jsem musel sundat Mi-28 (a potom další) někde na kopci u staré pouštní pevnosti byla neskutečně obtížná, už si nepamatuji kolikrát jsem ji musel opakovat, než jsem ten Havoc sundal ale jsem si jistý, že to bylo o nervy a málem jsem to vzdal.
O Multiplayeru se rozepisovat nebudu, stačí když řeknu, že byl ve své době neskutečně zábavný, už zmiňovaná totální zničitelnost prostředí znamenala úplně nové taktické postupy. Strávil jsme u něj taky nějakou tu stovku hodin a jediné co mě chybělo byly obrovské mapy jako v Battlefield 2, možnost zalehnout a větší zapojení techniky (pozemní i letecké).
Není moc 3D akčních her, které jsem dohrál. Tohle je jedna z nich. A rozhodně to jedna z her, kterou stojí za to si zahrát znovu.
Chtělo to změnu a tak jsem začal hrát singleplayer. K mému velkému překvapení se první mise odehrávala ve WW2 a já si začal myslet, že jsem si koupil špatnou hru. Ale už s druhou misí jsem se přenesl zpět do současnosti/alternativní budoucnosti a v ní zůstal až do konce hry.
Předně musím vyzdvihnout výborný příběh který nepostrádal tajemno (ten Zvuk který uslyšíte už v první misi, a který Vás řádně vyděsí, Vás bude provázet celou hrou) a osobní zájem přijít na to o co tady sakra jde! A věřte mi, že to stálo za to.
Není lepší Battlefield hra s lepším příběhem (na PC), příběh v BC2 je o celou třídu lepší než v BF3 a o třídu a půl lepší než v BF4.
Parťáci z Vaší jednotky mají charakter a vtip. A nenechají Vás ve štychu. A taky srší humorem. Hra umí být vtipná, stejně jako velkolepá a nechybí úžasné momenty, které stojí za to si zopakovat (památná mise je ta, kdy se vynoříte z pralesa a pod Vámi je tábor který hlídají stráže, Vy vyfasujete sniperku a Váš parťák Vám udílí instrukce jaký cíl máte zlikvidovat první aby zbytek Vaší party prošel a Vy za ním.... čekáte na úder blesku a v té chvílí mačkáte spoušť. Jednoduché, uvěřitelné a neskutečně efektní řešení jako zlikvidovat stráže bez spuštění poplachu).
Tohle vše umocňuje grafika, která byla ve své době skutečně na Výši a neurazí ani dnes v době Battlefield 3 nebo Battlefield 4. Především to byl první díl v Battlefield sérii, který přinesl totálně zničitelné prostředí. Zničit šlo naprosto vše (nebo téměř vše - kam se na to hrabe Battlefield 3), nebyl problém z celé vesnice vyrobit ruiny.
To samozřejmě mělo obrovský vliv na hratelnost, uvěřitelnost a bylo nutné se s tím poprat. Tzn. schovat se za překážkou neznamenalo automaticky, že máte vyhráno, právě naopak.
Mise v kampani se odehrávají v různorodém prostředí a osobně se mi pestrost líbí více než u misí v kampani v Battlefiled 3 a Battlefield 4. Mise se odehrávají v poušti, pralese nebo v zasněžených horách. Prostředí je opravdu velmi různorodé a na rozdíl od Battlefiled 3/4 se mise více odehrávají v otevřených prostorách nebo od civilizace odlehlých místech. Jasně, že to je koridorovka, rozhodně nemáte volnost jako v Operation Flashpoint ale jako celek to působí uvěřitelně. Když už jsme u těch misí, nezapomenu na tu vysoko někde v horách kde jsem zůstal osamocen a musel jsem najít parťáky. Měl jsem masku a protože tam vanul silný vítr a byla tam obrovská zima tak se mi po pár minutách chůze mlžily nebo spíše zamrzaly brýle a já musel najít kryt ve vesnici nebo u ohně abych se ohřál a mohl pokračovat dát. Jinak jsem umrzl.
Přesně takové detaily dělaly ze hry zážitek.
Obtížnost, hrál jsem to na normální obtížnost a některé mise byly opravdu obtížné. AI střílí jako obvykle ve všech Battlefield hrách velmi přesně a jako obvykle se soustředí speciálně na Vás. Mise ve které jsem musel sundat Mi-28 (a potom další) někde na kopci u staré pouštní pevnosti byla neskutečně obtížná, už si nepamatuji kolikrát jsem ji musel opakovat, než jsem ten Havoc sundal ale jsem si jistý, že to bylo o nervy a málem jsem to vzdal.
O Multiplayeru se rozepisovat nebudu, stačí když řeknu, že byl ve své době neskutečně zábavný, už zmiňovaná totální zničitelnost prostředí znamenala úplně nové taktické postupy. Strávil jsme u něj taky nějakou tu stovku hodin a jediné co mě chybělo byly obrovské mapy jako v Battlefield 2, možnost zalehnout a větší zapojení techniky (pozemní i letecké).
Není moc 3D akčních her, které jsem dohrál. Tohle je jedna z nich. A rozhodně to jedna z her, kterou stojí za to si zahrát znovu.
Pro: Příběh, partáci, vtip, tajemno, zničitelnost prostředí, multiplayer
Proti: Místy flustrující obtížnost v singleplayeru, nemožnost zalehnout v MP