Původně jsem celou sérii Starcraft 2 němel v plánu vůbec hrát. Jelikož mě datadisk původního Starcraftu velice nadchnul, tak jsem si řekl, že si to aspoň vyzkouším, když se dá několik prvních misí hrát zadarmo. No a po několika misích Starcraft 2: Wings of Liberty došlo k tomu, že jsem si hru koupil spolu s pokračováním Heart of the Swarm.
Starcraft 2: Wings of Liberty přineslo spoustu nových věcí. Grafika šla samozřejmě brutálně nahoru, optimalizace na profesionální úrovni (hlavně jsem konečně nemusel mít ukončený proces explorer.exe, aby se mi špatně nevykreslovaly barvy, jupí!) a také přibyla možnost změnit obtížnost hry. Takže konečně jsem se dočkal toho, že jsem nemusel v kampani vytvářet v každé misi expanzi, abych vydržel se surovinami, nemusel jsem si vytvářet několik armád atd.
Když už se zmiňuji o té armádě, tak obrovské plus je neomezené označení počtu jednotek. Co si budem povídat, v původním Starcraftu bylo dost otravné omezené označení pouze dvanácti jednotek, takže byl hráč nucet vytvořit několik skupin, které musel ovládat zvášť. Ono tak celkově mi přišlo, že v novém Starcraftu jde armáda ovládat lépe, pokud jsou jednotky stejně rychlé, tak mají tendenci se držet pohromadě jako jednolitá armáda (a ne, jak v původním Starcraftu, že se vytvořila dlouhá řada jednotek, které šly víceméně za sebou).
Co se mi také libí v novém Starcraftu je snadnější dosažení ideálního získávání surovin díky tomu, že se nad hlavní budovou zobrazuje aktuální a maximální počet dělníků k těžbě minerálů tak, aby byli na 100% využití (u plynu se to zobrazuje nad Rafinérií, Extractorem a Asimilátorem).
Nový Starcraft přinesl velké množstí nových jednotek a taktik. Nechybí samozřejmě ani ty z původního Starcraftu (Mariňáci, Obléhací tanky atd.), i když některé jednotky jsou nahrazeny novými. Mně se třeba za terrany hodně líbí nová jednotka Thor. Přijde mi taková univerzální jak proti pozemním jednotkám, tak i proti leteckým (i když zrovna proti leteckým byla o něco slabší než proti pozemním). Také jsem rád používal staronové battlecruisery s yamato dělem.
Proti původnímu Starcraftu je každá mise v této hře svým způsobem originální. Né jenom, že se musí hráč v některých mapách poprat s různými vlivy klimatu (např. mise se stoupající lávou), ale v jiných misích měl za úkol např. zničit pohybující se vlak anebo natěžit určitý počet surovin dřív, než soupeř. U některých misí si dokonce hráč musel vybrat, kterou z nich splní, protože se navzájem vylučovaly (pomoci jedné nebo druhé straně, zachránit nebo zničit kolonii atd.)
Nesmím ovšem zapomenout na zásadní prvek celé kampaně. Hráč si mohl vylepšovat jednotky. Samozřejmě nebylo možné si koupit úplně všechno vylepšení, proto si musí hráč pečlivě vybírat, hlavně, když hraje na těžší obtížnost. Toto vylepšení šlo koupit za kredity, které hráč obdržel za splnění jednotlivých mísí (kromě závěrečných misí při invazi na planetu Char). Dále je možnost provádět výzkum v laboratoři, který buď umožní úplně nové jednotky (většinou výběr ze 2 jednotek) anebo vylepší již stávající jednotky nebo budovy. Také je možnost najmout si žoldáky za kredity (o něco vylepšené konkrétní jednotky s tím, že přímo v boji jsou o něco dražší na suroviny, ale mají víc životů a dmg).
V neposlední řadě nesmím zapomenout na skvělý příběh. Někde jsem četl, že ten příběh jede podle staré šablony a že je to vlastně jedno velké klišé. Uznávám, jede podle už nějaké zaběhlé šablony, ale mně zase až tak klišoidní nepřišel. Naopak mně přišel dost zajímavý. Proti původnímu Starcraftu tento příběh vylepšují vynikající cut scény.
Jako úplně poslední nesmím samozřejmě zapomenout na hudbu. Jako celkově se mi líbila, snad jediné místo, kde mi přišla nevhodná hudba byla úplně poslední scéna na závěr hry, ale to se dá odpustit.
K multiplayeru toho nemám moc, co dodat, jelikož jsem si hru pořídil hlavně kvůli kampani. Líbí se mi, že před samotným soubojem proti hráči je možno zahrát si tzv. challenge mise, kde se hráč učí, které jednotky je vhodné použít proti jiným jednotkám u jednotlivých ras, používání klávesových zkratek atd. Dále je možnost vyzkoušet si tréninkové mise, kde hráč trénuje proti AI protihráči.
Snad jsem na nic nezapoměl. Co se týče negativ, tak kromě hudby v závěrečné scéně hry jsem ani žádné nenašel. Já osobně moc strategie nehraji, ale tuhle jsem si opravdu užil.
Starcraft 2: Wings of Liberty přineslo spoustu nových věcí. Grafika šla samozřejmě brutálně nahoru, optimalizace na profesionální úrovni (hlavně jsem konečně nemusel mít ukončený proces explorer.exe, aby se mi špatně nevykreslovaly barvy, jupí!) a také přibyla možnost změnit obtížnost hry. Takže konečně jsem se dočkal toho, že jsem nemusel v kampani vytvářet v každé misi expanzi, abych vydržel se surovinami, nemusel jsem si vytvářet několik armád atd.
Když už se zmiňuji o té armádě, tak obrovské plus je neomezené označení počtu jednotek. Co si budem povídat, v původním Starcraftu bylo dost otravné omezené označení pouze dvanácti jednotek, takže byl hráč nucet vytvořit několik skupin, které musel ovládat zvášť. Ono tak celkově mi přišlo, že v novém Starcraftu jde armáda ovládat lépe, pokud jsou jednotky stejně rychlé, tak mají tendenci se držet pohromadě jako jednolitá armáda (a ne, jak v původním Starcraftu, že se vytvořila dlouhá řada jednotek, které šly víceméně za sebou).
Co se mi také libí v novém Starcraftu je snadnější dosažení ideálního získávání surovin díky tomu, že se nad hlavní budovou zobrazuje aktuální a maximální počet dělníků k těžbě minerálů tak, aby byli na 100% využití (u plynu se to zobrazuje nad Rafinérií, Extractorem a Asimilátorem).
Nový Starcraft přinesl velké množstí nových jednotek a taktik. Nechybí samozřejmě ani ty z původního Starcraftu (Mariňáci, Obléhací tanky atd.), i když některé jednotky jsou nahrazeny novými. Mně se třeba za terrany hodně líbí nová jednotka Thor. Přijde mi taková univerzální jak proti pozemním jednotkám, tak i proti leteckým (i když zrovna proti leteckým byla o něco slabší než proti pozemním). Také jsem rád používal staronové battlecruisery s yamato dělem.
Proti původnímu Starcraftu je každá mise v této hře svým způsobem originální. Né jenom, že se musí hráč v některých mapách poprat s různými vlivy klimatu (např. mise se stoupající lávou), ale v jiných misích měl za úkol např. zničit pohybující se vlak anebo natěžit určitý počet surovin dřív, než soupeř. U některých misí si dokonce hráč musel vybrat, kterou z nich splní, protože se navzájem vylučovaly (pomoci jedné nebo druhé straně, zachránit nebo zničit kolonii atd.)
Nesmím ovšem zapomenout na zásadní prvek celé kampaně. Hráč si mohl vylepšovat jednotky. Samozřejmě nebylo možné si koupit úplně všechno vylepšení, proto si musí hráč pečlivě vybírat, hlavně, když hraje na těžší obtížnost. Toto vylepšení šlo koupit za kredity, které hráč obdržel za splnění jednotlivých mísí (kromě závěrečných misí při invazi na planetu Char). Dále je možnost provádět výzkum v laboratoři, který buď umožní úplně nové jednotky (většinou výběr ze 2 jednotek) anebo vylepší již stávající jednotky nebo budovy. Také je možnost najmout si žoldáky za kredity (o něco vylepšené konkrétní jednotky s tím, že přímo v boji jsou o něco dražší na suroviny, ale mají víc životů a dmg).
V neposlední řadě nesmím zapomenout na skvělý příběh. Někde jsem četl, že ten příběh jede podle staré šablony a že je to vlastně jedno velké klišé. Uznávám, jede podle už nějaké zaběhlé šablony, ale mně zase až tak klišoidní nepřišel. Naopak mně přišel dost zajímavý. Proti původnímu Starcraftu tento příběh vylepšují vynikající cut scény.
Jako úplně poslední nesmím samozřejmě zapomenout na hudbu. Jako celkově se mi líbila, snad jediné místo, kde mi přišla nevhodná hudba byla úplně poslední scéna na závěr hry, ale to se dá odpustit.
K multiplayeru toho nemám moc, co dodat, jelikož jsem si hru pořídil hlavně kvůli kampani. Líbí se mi, že před samotným soubojem proti hráči je možno zahrát si tzv. challenge mise, kde se hráč učí, které jednotky je vhodné použít proti jiným jednotkám u jednotlivých ras, používání klávesových zkratek atd. Dále je možnost vyzkoušet si tréninkové mise, kde hráč trénuje proti AI protihráči.
Snad jsem na nic nezapoměl. Co se týče negativ, tak kromě hudby v závěrečné scéně hry jsem ani žádné nenašel. Já osobně moc strategie nehraji, ale tuhle jsem si opravdu užil.
Pro: Lepší grafika a hratelnost než původní Starcraft, nové jednotky, originální mise a skvělý příběh
Proti: Na nic zásadního jsem nenarazil