Stejně jako u předchozího dílu opět opakuju - hodnotím pouze kvalitu vylepšení, které BeamDog do hry přidal.
Odkaz na komentář k původnímu Baldur's Gate II: Shadows of Amn je zde.
Bál jsem se bál. Po, ehm... "vylepšené" jedničce jsem ve dvojku neměl téměř žádné naděje. Ale jelikož jí mám raději a znám ji mnohem lépe, stejně mi to nedalo a přál jsem si jí pod stromeček. Naštěstí jsem byl již předem připravený na to, že dost pravděpodobně moc nadchnutý nebudu, což se ukázalo, jako docela dobrý krok. A zklamal vylepšený Baldur? Vlastně nezklamal, bylo to docela fajn. Rozhodně mnohem lepší, než ta příšerná katastrofa, která mě mučila v předchozím díle.
Jakmile jsem při tvorbě postavy zjistil, že nových portrétů je málo, nových povolání ještě míň a nejsou žádné nové zvuky postavy, což mimochodem dokonce i jednička měla, byl jsem v tu chvíli opravdu malililinko od toho, abych dal hře rychlý rage quit a odinstaloval jí. Nu... vydržel jsem to. A dobře jsem udělal. V minulém díle jsem vyzdvihoval jako největší plus právě ony nové společníky a jejich questy. Zde to tak platí o trojnásob víc. Stará dobrá trojce nováčků se vrací, plus se k nim přidala exotická upírka, jejíž atributy přímo vybízely k tomu, abych si jí do té družiny prostě přidal. Její hl. quest je bohužel nejslabší, už jen z toho důvodů, že se převážně skládá z vykrádání hrobek a zabíjení nemrtvých. Neeřin quest je boží! Měl zajímavý příběh, krásné prostředí a byl protkán parádními bitkami s rudými čaroději - bolševiky Sovětského svazu světa Forgotten Realms. A co teprv souboj v přídavku se samotným Szass Tamem, to bylo kurva super! Až jsem si připadal, že proti mně hraje profesionální single hráč. Všichni lichové ať si od něho vezmou ponaučení! Navíc jsem s ní konečně měl romanci, která rozhodně není vůbec špatná, dokonce reaguje téměř na všechny dialogové situace, při kterých se romancovej rozhovor spouští. Ovšem Viconia a Aerie stále vedou. Ani questy za Dorna a Raasada (konečně je tady užitečný a není to to tupý nic neumějící dřevo z jedničky) nejsou vůbec špatné. Jsou dokonce protkané i nějakou tou dávkou napětí, což se vždycky cení. A taktéž Dornův quest v přídavku je sakra epic! Oceňuji také rozhovory mezi společníky, začleňující nové členy hry. I přes změnu tvůrců si myslím, že charakteristické vyjadřování určitých původních postav bylo zachováno, a úspěšně se přeneslo i do dialogů s postavami novými.
A vylepšený Black Pits - mnohem lepší! Tupá jednoduchost z předchozího dílu je pryč, nyní zde máme konečně nějaký ten příběh, protkaný zajímavými postavami, dialogy a parádními bitvami, kterých je zas o něco více.
ALE! Je to toho... Furt. Hrozně. Málo. Chabé vylepšení editoru postav jsem již zmínil, furt mi taktéž strašně chybí přidání možnosti oslovit vaše společníky kdokoliv jen budete chtít. Když to jakž takž zvládnou módy, proč to sakra nedokáže profesionální studio. Dyť to musí být i docela lehký vytvořit, ne? Mohlo být více questů, nejen ty, které se týkaly nových společníků. Více zbraní, více dialogů, více zajímavých přídavků do původní hry, i třeba v podobě nějaké maličkosti či detailu.
Ale ve výsledku je druhý vylepšený Baldur opravdu MNOHEM lepší, než ta hrůza předešlá. Byť veškeré mé touhy nebyly ukojeny, naštěstí jsem dostal tolik, abych byl ke konci spokojen. Dík za to patří především novým společníkům a jejich questům. Určitě si to ale zahraju znovu, tentokrát taky s módy. A to bude rachot! To bude pravý vylepšení, ha!
Odkaz na komentář k původnímu Baldur's Gate II: Shadows of Amn je zde.
Bál jsem se bál. Po, ehm... "vylepšené" jedničce jsem ve dvojku neměl téměř žádné naděje. Ale jelikož jí mám raději a znám ji mnohem lépe, stejně mi to nedalo a přál jsem si jí pod stromeček. Naštěstí jsem byl již předem připravený na to, že dost pravděpodobně moc nadchnutý nebudu, což se ukázalo, jako docela dobrý krok. A zklamal vylepšený Baldur? Vlastně nezklamal, bylo to docela fajn. Rozhodně mnohem lepší, než ta příšerná katastrofa, která mě mučila v předchozím díle.
Jakmile jsem při tvorbě postavy zjistil, že nových portrétů je málo, nových povolání ještě míň a nejsou žádné nové zvuky postavy, což mimochodem dokonce i jednička měla, byl jsem v tu chvíli opravdu malililinko od toho, abych dal hře rychlý rage quit a odinstaloval jí. Nu... vydržel jsem to. A dobře jsem udělal. V minulém díle jsem vyzdvihoval jako největší plus právě ony nové společníky a jejich questy. Zde to tak platí o trojnásob víc. Stará dobrá trojce nováčků se vrací, plus se k nim přidala exotická upírka, jejíž atributy přímo vybízely k tomu, abych si jí do té družiny prostě přidal. Její hl. quest je bohužel nejslabší, už jen z toho důvodů, že se převážně skládá z vykrádání hrobek a zabíjení nemrtvých. Neeřin quest je boží! Měl zajímavý příběh, krásné prostředí a byl protkán parádními bitkami s rudými čaroději - bolševiky Sovětského svazu světa Forgotten Realms. A co teprv souboj v přídavku se samotným Szass Tamem, to bylo kurva super! Až jsem si připadal, že proti mně hraje profesionální single hráč. Všichni lichové ať si od něho vezmou ponaučení! Navíc jsem s ní konečně měl romanci, která rozhodně není vůbec špatná, dokonce reaguje téměř na všechny dialogové situace, při kterých se romancovej rozhovor spouští. Ovšem Viconia a Aerie stále vedou. Ani questy za Dorna a Raasada (konečně je tady užitečný a není to to tupý nic neumějící dřevo z jedničky) nejsou vůbec špatné. Jsou dokonce protkané i nějakou tou dávkou napětí, což se vždycky cení. A taktéž Dornův quest v přídavku je sakra epic! Oceňuji také rozhovory mezi společníky, začleňující nové členy hry. I přes změnu tvůrců si myslím, že charakteristické vyjadřování určitých původních postav bylo zachováno, a úspěšně se přeneslo i do dialogů s postavami novými.
A vylepšený Black Pits - mnohem lepší! Tupá jednoduchost z předchozího dílu je pryč, nyní zde máme konečně nějaký ten příběh, protkaný zajímavými postavami, dialogy a parádními bitvami, kterých je zas o něco více.
ALE! Je to toho... Furt. Hrozně. Málo. Chabé vylepšení editoru postav jsem již zmínil, furt mi taktéž strašně chybí přidání možnosti oslovit vaše společníky kdokoliv jen budete chtít. Když to jakž takž zvládnou módy, proč to sakra nedokáže profesionální studio. Dyť to musí být i docela lehký vytvořit, ne? Mohlo být více questů, nejen ty, které se týkaly nových společníků. Více zbraní, více dialogů, více zajímavých přídavků do původní hry, i třeba v podobě nějaké maličkosti či detailu.
Ale ve výsledku je druhý vylepšený Baldur opravdu MNOHEM lepší, než ta hrůza předešlá. Byť veškeré mé touhy nebyly ukojeny, naštěstí jsem dostal tolik, abych byl ke konci spokojen. Dík za to patří především novým společníkům a jejich questům. Určitě si to ale zahraju znovu, tentokrát taky s módy. A to bude rachot! To bude pravý vylepšení, ha!
Pro: Noví společníci a jejich questy, dialogy, přídavek Black Pits, větší rozlišení
Proti: Stálá absence vlastní interakce se společníky, furt toho tam je málo