Pro určitý typ hráče prakticky dokonalá hra. Replayability obrovská, spousta prostoru pro pilování skillu, výbavy, postavy i znalosti světa. To vše v luxusně chladné, bezútěšné atmosféře. Navíc se to sakra dobře hraje a PC port se povedl na jedničku. Otázkou pak zůstává pouze osobní vztah hráče k hraní jako takovému. Máte rádi plynulý postup? Zapomeňte. Máte rádi tradičně naservírovaný příběh? Ani náhodou. Hledáte-li však ve hrách výzvu a máte dostatek času, trpělivému hráči hra odhalí své kouzlo a bude rád každý bonfire opakovat až do detailní znalosti NPC a designu lokace - a pochopí, že Dark Souls mají něco, o čem se může nechat většině současných her jen zdát. Svobodnou hratelnost. p.s. Hra není dokonalá. Design světa v prvním dílu byl semknutější, atmosféra děsivější, neobsahoval tolik nefér překvapení (občas prostě umřete ať jste sebeopatrnější a jde se repete) a především byl plný lepších bossů. Dark Souls 2 obsahují až příliš mnoho variací různých rytířů.
Pro: Svobodná hratelnost, atmosféra, design světa, replayabilita, nový systém cestování.
Proti: Nudní bossové, občas nefér.