Do nového HOTS jsem se dostal už minulý rok. Jedná se pochopitelně o hru cílenou na kooperativní online multiplayer, takže je zcela ideální pro hraní s kamarády. Projekt nespojuje dohromady pouze tři největší univerza, což je samo o sobě obrovským tahákem, zastoupení z hratelných hrdinů totiž najdeme třeba i v logické sérii Lost Vikings a jako další hratelný hrdina je plánován např. i Kyle Blackhawk. Počet hrdinů se zatím pohybuje kolem čtyřicítky, ale svými principy, na kterých hrdinové fungují, by to snad málokoho dokázalo urazit. K tomu se dostanu později. Teď si musím položit otázku, kdo by si nechtěl zahrát za tak ikonické postavy jako je Thrall, Arthas, Kerrigan nebo Diablo či Tyrael?
A v tomto spočívá silná stránka hry, nejen čistě jako dobrý plán někde na papíře, ale i po odehraných několika stovkách her. Toto kouzlo není jediným plusem, kterým by tato hra disponovala. Hráč se sice ocitá na mapě s proslulou (a všem známou) vizuální strukturou, kdy každá ze stran má svou základnu v rohu, tři primární cesty na druhou stranu a jeden cíl, kterým není nic jiného než zničit nepřátelskou hlavní budovu. Abyste jako hráč převahy a následně výhry nad nepřáteli docílili, je nutná koordinace po určitých místech na každé z celkových 8 map. Pokud se teamu efektivně daří, jeho výhody budou znatelně lepší, a to se během vývoje hry většinou razantně projeví.
Samotné zabíjení skoro nic neznamená, tedy pokud chcete hrát neuváženě, pochopitelně v teamových šarvátkách je náhlá likvidace druhého teamu (pokud to společně dokážete) opět jen volným průchodem k aktivaci klíčových bodů obléhacích systémů. Každá mapa je svým způsobem originální a velmi nápaditá, alespoň ve srovnání s pouhým zabíjením. Důležité je, aby team získaval zkušenosti, které se přičítají všem zároveň, přičemž je v nejvyšším zájmu všech, aby se tak dělo, protože úroveň teamu je jeden z hlavních rozhodovacích faktorů. Ani to ale nemusí být konec všem dnům, náhlé otočení stran je vždy možné!
Další inovativní věcí je, že hráč nemá k dispozici žádné předměty, díky kterým by se mohl vymknout totální kontrole ostatním protivníkům. Hráč i takto může svého hrdinu ovlivňovat - na každém dané úrovni lze a je nutností rozmístit nějaký talent, a to zcela podle svého uvážení. A zvažovat nutno jest. Každého hrdinu je možné upravit na několik způsobů. Některé talenty si odemknete až po jisté míře odehraných her, ale rozdíly v umožněných ''buildech'' jsou velké a ve stylu hraní odlišné.
Hrdinové jsou rozděleny podle 4 skupin, jmenovitě assassini, supporti, warrioři a specialisté. Každá kategorie má svůj smysl a své principy. S někým se bude lépe dařit obléhat budovy a s někým třeba zabíjet. Každý má své silné a slabé stránky, a proto se pak může stát, že vám bude některý hrdina připadat slabý, ale není tomu tak. Za obzvláště zajímavé považuji např. hrdiny Abathur, za které se neocitáte na bojišti, ale v povzdálí v pokud možno bezpečné zóně a na dálku se ocitáte na kterémkoliv hráči jako efektivní buffer. Jako druhý příklad mohu uvést na začátku zmíněné Vikingy, kteří jsou zajímaví tím, že hrajete za všechny tři zároveň.
A co musíte udělat, abyste si za herní měnu mohli takového hrdinu pořídit? Systém hry funguje na principu daily questů, podobně jako je tomu v karetní hře Hearthstone. Samozřejmě je možné syslit zlaťáčky výhrami apod., ale je to poměrně pomalé.
A v tomto spočívá silná stránka hry, nejen čistě jako dobrý plán někde na papíře, ale i po odehraných několika stovkách her. Toto kouzlo není jediným plusem, kterým by tato hra disponovala. Hráč se sice ocitá na mapě s proslulou (a všem známou) vizuální strukturou, kdy každá ze stran má svou základnu v rohu, tři primární cesty na druhou stranu a jeden cíl, kterým není nic jiného než zničit nepřátelskou hlavní budovu. Abyste jako hráč převahy a následně výhry nad nepřáteli docílili, je nutná koordinace po určitých místech na každé z celkových 8 map. Pokud se teamu efektivně daří, jeho výhody budou znatelně lepší, a to se během vývoje hry většinou razantně projeví.
Samotné zabíjení skoro nic neznamená, tedy pokud chcete hrát neuváženě, pochopitelně v teamových šarvátkách je náhlá likvidace druhého teamu (pokud to společně dokážete) opět jen volným průchodem k aktivaci klíčových bodů obléhacích systémů. Každá mapa je svým způsobem originální a velmi nápaditá, alespoň ve srovnání s pouhým zabíjením. Důležité je, aby team získaval zkušenosti, které se přičítají všem zároveň, přičemž je v nejvyšším zájmu všech, aby se tak dělo, protože úroveň teamu je jeden z hlavních rozhodovacích faktorů. Ani to ale nemusí být konec všem dnům, náhlé otočení stran je vždy možné!
Další inovativní věcí je, že hráč nemá k dispozici žádné předměty, díky kterým by se mohl vymknout totální kontrole ostatním protivníkům. Hráč i takto může svého hrdinu ovlivňovat - na každém dané úrovni lze a je nutností rozmístit nějaký talent, a to zcela podle svého uvážení. A zvažovat nutno jest. Každého hrdinu je možné upravit na několik způsobů. Některé talenty si odemknete až po jisté míře odehraných her, ale rozdíly v umožněných ''buildech'' jsou velké a ve stylu hraní odlišné.
Hrdinové jsou rozděleny podle 4 skupin, jmenovitě assassini, supporti, warrioři a specialisté. Každá kategorie má svůj smysl a své principy. S někým se bude lépe dařit obléhat budovy a s někým třeba zabíjet. Každý má své silné a slabé stránky, a proto se pak může stát, že vám bude některý hrdina připadat slabý, ale není tomu tak. Za obzvláště zajímavé považuji např. hrdiny Abathur, za které se neocitáte na bojišti, ale v povzdálí v pokud možno bezpečné zóně a na dálku se ocitáte na kterémkoliv hráči jako efektivní buffer. Jako druhý příklad mohu uvést na začátku zmíněné Vikingy, kteří jsou zajímaví tím, že hrajete za všechny tři zároveň.
A co musíte udělat, abyste si za herní měnu mohli takového hrdinu pořídit? Systém hry funguje na principu daily questů, podobně jako je tomu v karetní hře Hearthstone. Samozřejmě je možné syslit zlaťáčky výhrami apod., ale je to poměrně pomalé.
Pro: hrdinové, odlišnost, hratelnost, variace skinů
Proti: daily systém (businessově skvělý a efektivní plán, z herního principu pro občasné hráče velmi neefektivní..)