Ještě dnes si pamatuji jak moje závislost ke hrám začala právě díky této hře, ty doby kdy jsem ještě pařil starého Wolfensteina - Enemy territory a byl jsem her neznalej mi jeden spolužák vyprávěl jak to všichni hrají a jak je to super a ať si to stáhnu. U hry jsem po týdnu začal trávit nezdravé množství času, brouzdal jsem servery, nadával na to jak umírám kvůli "headshotům" a dokonce jsem se někdy ráno omylem ulil ze školy protože jsem se zažral do cska. Díky téhle dnes již upadající hře (ale pořád najdete spoustu serverů s lidmi) jsem poznal hru Half-Life a konvertoval jsem k téhle kultůře.
Tahle hra je čistě o skillu a vašich schopnostech reagovat, taktizovat a dobře mířit. Nenajdete tu žádné přebytečnosti které snižují nutnost používat skill jako přivolání helikoptéry, autoheal nebo nějaké trapné perky či nedej bože roboty. Ve hře proti sobě stojí klasicky dvě strany (poldové a teroristi) které se navzájem musí zabíjet nebo popřípadě vyhrát tak že zachrání rukojný či něco vyhodí do vzduchu, ve hře jsou ještě dva neznáme režimy ve kterých musíte eskortovat VIP hráče s pistolkou do určité zóny, v tom druhém se do zóny musí dostat pro změnu celý tým. Hře dominují 4 klasické zbraně a granáty: Deagle, AWP, M4 a pro bouchače AK47 a ten co si koupil brokovnici toho nazývali brokokotem... Časem se dostavil stereotyp z hraní stejných map a nuda z poslouchání že jsem lamka, noob a když mi to šlo tak pro změnu že jsem lucker či cheater co používá hlavostřel a stěnoviď a tak jsem se poohlížel po změně a jelikož dřív toho nebylo moc co se dalo hrát tak jsem se poohlídl po nových serverech a módech.
Z módu mě nejvíc zaujali ranné zombie a biohazard servery, ovšem nejvíce času jsem strávil u módů jménem Jail mod který udělal z teroristu vězně a z poldů bachaře konali se vzpoury a jejich potlačování. Co mě ale nejvíc na hře nudilo byly mapy všechny byli strašně jednoduché, nekreativní, prázdné a opakující se a tak jsem se rozhodl udělat si vlastní a naprosto mě ohromila jednoduchost jejich tvorby editor (Valve hammer editor se používá pořád stejně i na Portal 2, CS GO nebo na mod do HL) měl tolik možností, šli v něm dělat tajné cesty, vchody, teleporty, pasti, skrýše, vypínací světlo, výtahy, prostě všechno, kreativita byla ale sviňa jelikož mě nutila pořád vylepšovat mapy a většinu z nich jsem nikdy nedokončil. Jediná mapa která je interaktivní podle mého gusta a je obstojná je De_mesa, to byl vrchol mé tvorby.
Tahle etapa tvorby map byla půlka těch čtyř let co jsem to hrál. Více o tvorbě map a o tvorbě ostatních najdete v odkazech na hru.
Co na to říct... Csko pro mě znamená začátek mého hraní a mam na něj spoustu vzpomínek z jeho doby, co jsem se zasmál u situací a nebo dělání volovin na mapách který jsme si vyrobili pro sebe na server našeho webu (tvorby map) a nebo těch nervů z cheaterů a neustálého umírání že jsem měl chuť rozmlátit klávesnici jak na tom slavném videu z youtube. Pro mě nostalgická legenda na kterou rád vzpomínám a mam pro ní plant zónu na srdíčku, Ve své době legenda.
Tahle hra je čistě o skillu a vašich schopnostech reagovat, taktizovat a dobře mířit. Nenajdete tu žádné přebytečnosti které snižují nutnost používat skill jako přivolání helikoptéry, autoheal nebo nějaké trapné perky či nedej bože roboty. Ve hře proti sobě stojí klasicky dvě strany (poldové a teroristi) které se navzájem musí zabíjet nebo popřípadě vyhrát tak že zachrání rukojný či něco vyhodí do vzduchu, ve hře jsou ještě dva neznáme režimy ve kterých musíte eskortovat VIP hráče s pistolkou do určité zóny, v tom druhém se do zóny musí dostat pro změnu celý tým. Hře dominují 4 klasické zbraně a granáty: Deagle, AWP, M4 a pro bouchače AK47 a ten co si koupil brokovnici toho nazývali brokokotem... Časem se dostavil stereotyp z hraní stejných map a nuda z poslouchání že jsem lamka, noob a když mi to šlo tak pro změnu že jsem lucker či cheater co používá hlavostřel a stěnoviď a tak jsem se poohlížel po změně a jelikož dřív toho nebylo moc co se dalo hrát tak jsem se poohlídl po nových serverech a módech.
Z módu mě nejvíc zaujali ranné zombie a biohazard servery, ovšem nejvíce času jsem strávil u módů jménem Jail mod který udělal z teroristu vězně a z poldů bachaře konali se vzpoury a jejich potlačování. Co mě ale nejvíc na hře nudilo byly mapy všechny byli strašně jednoduché, nekreativní, prázdné a opakující se a tak jsem se rozhodl udělat si vlastní a naprosto mě ohromila jednoduchost jejich tvorby editor (Valve hammer editor se používá pořád stejně i na Portal 2, CS GO nebo na mod do HL) měl tolik možností, šli v něm dělat tajné cesty, vchody, teleporty, pasti, skrýše, vypínací světlo, výtahy, prostě všechno, kreativita byla ale sviňa jelikož mě nutila pořád vylepšovat mapy a většinu z nich jsem nikdy nedokončil. Jediná mapa která je interaktivní podle mého gusta a je obstojná je De_mesa, to byl vrchol mé tvorby.
Tahle etapa tvorby map byla půlka těch čtyř let co jsem to hrál. Více o tvorbě map a o tvorbě ostatních najdete v odkazech na hru.
Co na to říct... Csko pro mě znamená začátek mého hraní a mam na něj spoustu vzpomínek z jeho doby, co jsem se zasmál u situací a nebo dělání volovin na mapách který jsme si vyrobili pro sebe na server našeho webu (tvorby map) a nebo těch nervů z cheaterů a neustálého umírání že jsem měl chuť rozmlátit klávesnici jak na tom slavném videu z youtube. Pro mě nostalgická legenda na kterou rád vzpomínám a mam pro ní plant zónu na srdíčku, Ve své době legenda.
Pro: Jednoduchost, Hra ve které jde o zkušenost hráče, Zábava a neuvěřitelná legrace, Moddifikovatelnost a jednoduchá možnost mít vlastni mapy, Znovuhratelnost, průstřelnost objetků, Engine
Proti: Stereotyp, Prázdnost oficiálních map