Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Jan K. • 33 let • Klášterec nad Ohří (ČR - kraj Ústecký)

Komentář

Přejít na komentáře

Murdered: Soul Suspect

  • PC 60
Zemřít a pak vyšetřovat vlastní vraždu. Zajímavý koncept. Bohužel ne všechno v téhle hře vyšlo.

Mám rád detektivky a to jak ty knižní tak i filmové nebo herní. Mám rád, když člověk musí přemítat co a jak se stalo. Bohužel ona hlavní postava se mi zdála nehorázně opožděná. Téměř celou hru (až na jeden moment ke konci) se mi stávalo, že jsem si spojil nějaké stopy, tedy sám jsem věděl co to znamená. Nicméně postavě to došlo až třeba za půl hodiny.

Co mi lezlo hodně na nervy, byli démoni. Ti jsou do hry implementováni, jen aby prodloužili hratelnost hlavní části hry. S postupem jsem si to uvědomoval čím dál tím víc. Hra vám sice dává možnost vidět je skrze zeď, to má ale své meze a rizika. Například vidíte pouze démony, ale nevidíte, v které místnosti jsou, nebo spíše kolik zdí mezi vámi stojí. Když se objevili na konci, tak jsem si jen povzdechl. Ach ne, zase tahle nuda.
Co mi ještě vadilo, je to, že vy jako duch do domu nemůžete, pokud není otevřené okno, nebo dveře. Všechny domy jsou totiž v Salemu vysvěcené. No dobře, vlastně se mi tenhle nápad i líbil. Ale jak to že vy tam nemůžete, ale ty démoni se tam dostanou?! (Už chápu, kde byl v Paranormal Activity problém.)

Postavy (prakticky až na jednu) nemají ve hře příliš času se rozvinout. Tedy je-li někdo blbec už na začátku, zůstane tak po celou hru. Ono ale vlastně ani těch postav ve hře moc není.

Jde sice o detektivku, ale hra vás téměř vede za ručičku. Až na jeden moment jsem hrou prošel jak nůž máslem. Nedokážu ale říct, zdali je to dobře. Nejspíš by bylo, kdyby byl příběh kapánek víc propracovaný.

Zpočátku mě hra bavila. Především mě bavilo plnění vedlejších věcí. Jako sbírání dopisů, které vyprávěli o mrtvé manželce, nebo věcí, které ukázali příběh onoho místa. Taky vedlejší příběhy duchů, kteří nevědí, jak a proč zemřeli. Nicméně postupně mě začala nudit hlavní část hry a přestal jsem se zajímat i o ty vedlejší věci. Jen abych to už měl dohrané.

Už když vývojáři tuhle hru kdysi představovali, byl jsem skeptický, že bude dobrá. Přeci jen smrt detektiva, který byl kdysi zločincem a který má i po smrti v puse cigaretu? No možná, že ta cigareta zemřela s ním?! Ten stylový klobouk to už moc nezachrání (ale vážně - pěknej klobouk). Nicméně chtěl jsem hře dát šanci, protože velmi hezky vypadá. Nicméně nejspíš to byl taky jediný důvod, který mě držel u hry až do konce.

Technicky je hra vyvedená dobře. Nestalo se mi, že by se například nezobrazilo akční tlačítko, protože stojím pod špatným úhlem (možná prkotina, ale v jiných hrách se to stává). Žádné dlouhé načítání videosekvencí. Žádný pád hry. Ale co naplat, když té hře něco chybí. Něco, čemu se říká srdce.

Když si vezmu jednotlivé součástky hry: Sandbox?, Akční adventura? Detektivka? U všech vyvstává onen otazník. Splňuje to ta hra? Odpovím vám asi takhle – Nesplňuje ani jedno z toho. Nebo minimálně je v tom hluboce pod průměrem. Nejvíce kulhá ono „Detektivka“. Přitom právě tohle by hra měla být nejvíce.

Teď by mělo nejspíš přijít závěrečné ohodnocení. Tedy hodnotím slovem „NUDA“.
+17 +18 −1