Náročná adventura s hutným příběhem. To je nejlepší věta, kterou můj mozek dokáže vymyslet, abych co nejlépe a nejstručněji popsal, co je tahle hra podle mě zač.
Hrát za dva lidi ve dvou dobách a dvou různých místech na světě, je výborný, i když ošidný nápad. Vývojáři se ho zhostili skvěle. Ony přechody mezi hratelnými postavami se mohou zdát zmatečné, ale nastaveno je to velmi dobře. Nestalo se mi, že bych tápal, jak mám vlastně pokračovat a kde jsem při vyšetřování skončil.
Dokonce i jména postav jsem si pamatoval. Nejspíš proto, že byla povětšinou česká. A nebo i proto, že ta česká jména byla dabéry dost komolená. Nevím, možná v Chicagu vyslovují Václav jako Váklav, ale neznám důvod, proč by v Praze místo Františka měli říkat Franticka. Znělo to divně. Dokonce jsem si všiml, že z počátku hry oba detektivové ze současnosti vyslovovali Váklav celkem rozpačitě. Později si dabéři nejspíše zvykli a neřešili. A nevím, možná mě mátl sluch, ale řekl bych, že forenzní laborantka nakonec Václav skutečně vyslovila jako Václav. Určitě to ale říct nemohu (Možná si toho někdo při hraní všimnete).
Každá hutná adventura obsahuje hádanky, hlavolamy. Já se přiznám, že jsem se musel kouknout do návodu už u té první (otevření dědečkovy truhly), nepochopil jsem totiž, jak by měl výsledek vypadat. Nikde nebyly žádné indicie, alespoň o nich nevím. Jedna "hádanka" mi, asi jako každému, přišla celkem pitomá (pečení buchty). Jinak jsem se ale při žádném dalším hlavolamu do návodu podívat nemusel. Nicméně upozorňuji, že jsou celkem náročné a doporučuji před každým hru uložit.
Co mi občas dělalo problémy (a tím trpí valná část adventur) je nalezení aktivních prvků. Na několika málo místech jsem se nevyhnul proklikávání (především stírání otisků prstů z lahve a hrnečku).
Dlouhou dobu hraní jsem byl spokojený s tím, že všechno ve hře dává smysl. Bohužel pak přišla poslední kapitola a v ní se ukázaly prvky, kterými trpí i jiné adventury. Jako na některou věc použít něco, co se v takových případech nepoužívá (hasící přístroj na detekci laserových paprsků).. Nebo umístění některého předmětu na místě kde by jste to nehledali (nůž jsem hledal logicky v kuchyni).
Poslední kapitola ztrácí oproti těm předchozím mírně na logičnosti (i když uznávám, že nejméně logické pečení je dávno před touto kapitolou). Tím nechci říct, že by tam byly přímo nelogické věci, ale mnoho mohlo být řešeno jinak (proč je archiv chráněn lasery? K čemu v archivu taková technika? Z FBI je najednou ultra-špionážní organizace...).
Spousta věcí se mi ve hře líbilo. Ať už zmíněné dvojí hledání v současném Chicagu (tedy rok 2004) a prvorepublikové Praze (rok 1929). Tak Praha samotná. Špinavá zákoutí, stíny lidí chodících za okny. Veškeré budovy jak v Praze, tak v Chicagu. Celková vizáž hry je zpracovaná hodně dobře. Vlastně pokud by se přepracovaly animace postav, které vyznějí poněkud nejistě, pak by se hra nemusela vůbec stydět vyjít i dnes. Dost možná by se zařadila na předních příčkách.
Jak tady v diskuzi, tak i na jiných serverech jsem si přečetl i výčitky, že Praha ve hře vyznívá, jako špinavé město plné zločinu. Pravda je, že v té době tak Praha skutečně vyznívala. Když by někomu vadila taková představa, pak ať se koukne na filmový cyklus Hříšní lidé města pražského. Ten se odehrává ve 30. letech. Samozřejmě tehdy nebyla Praha jen hnízdem spodiny, ale děj hry se mezi spodinou odehrává. Nemůžeme mít vývojářům za zlé, že neukázali zářivé národní divadlo, nebo pětihvězdičkové hotely.
Přesto musím vývojářům vyčíst dvě věci. Nevím o tom, že by ve dvacátých letech byl v Praze tak velký požár, který by sežehl několik ulic. A taky Karlův most v té době byl plně průchozí, nepoškozený. Nebyl-by tedy žádný důvod k použití veslice. Poslední povodeň, která poškodila most byla začátkem 90. let 19. století. Tady se jasně jedná jen o to, že byli vývojáři líní Karlův most zpracovat, nebo se toho báli.
Příběh je kvalitní a podávaný ve správném tempu. To i díky dobře zpracovaným videím, které hratelnost čas od času rozstřihnou.
Líbilo se mi i rozdělení rozhovorů do vyšetřovací a soukromé části (pravé a levé tlačítko myši). Co mi ale občas nevonělo bylo neustálé klikání v průběhu dialogů. Stávalo se, že kvůli neustálé potřebě klikání, zněly rozpravy trhaně až uměle. Tomuhle se dalo vyhnout. Správně sestřihat dialogy, mohla to být ještě o chlup lepší hra.
Jak jsem napsal na začátku komentáře. Je to náročná adventura s hutným příběhem. Kdo má rád adventury a je unavený z povrchních a řídce zpracovaných příběhů, tohle je výhra v loterii. Na druhou stranu to není hra pro ty, kterým dělají problémy těžké hádanky. Celkem mě mrzí, že nemá český dabing. S ním by to byla hra mezi mými TOP.
Hrát za dva lidi ve dvou dobách a dvou různých místech na světě, je výborný, i když ošidný nápad. Vývojáři se ho zhostili skvěle. Ony přechody mezi hratelnými postavami se mohou zdát zmatečné, ale nastaveno je to velmi dobře. Nestalo se mi, že bych tápal, jak mám vlastně pokračovat a kde jsem při vyšetřování skončil.
Dokonce i jména postav jsem si pamatoval. Nejspíš proto, že byla povětšinou česká. A nebo i proto, že ta česká jména byla dabéry dost komolená. Nevím, možná v Chicagu vyslovují Václav jako Váklav, ale neznám důvod, proč by v Praze místo Františka měli říkat Franticka. Znělo to divně. Dokonce jsem si všiml, že z počátku hry oba detektivové ze současnosti vyslovovali Váklav celkem rozpačitě. Později si dabéři nejspíše zvykli a neřešili. A nevím, možná mě mátl sluch, ale řekl bych, že forenzní laborantka nakonec Václav skutečně vyslovila jako Václav. Určitě to ale říct nemohu (Možná si toho někdo při hraní všimnete).
Každá hutná adventura obsahuje hádanky, hlavolamy. Já se přiznám, že jsem se musel kouknout do návodu už u té první (otevření dědečkovy truhly), nepochopil jsem totiž, jak by měl výsledek vypadat. Nikde nebyly žádné indicie, alespoň o nich nevím. Jedna "hádanka" mi, asi jako každému, přišla celkem pitomá (pečení buchty). Jinak jsem se ale při žádném dalším hlavolamu do návodu podívat nemusel. Nicméně upozorňuji, že jsou celkem náročné a doporučuji před každým hru uložit.
Co mi občas dělalo problémy (a tím trpí valná část adventur) je nalezení aktivních prvků. Na několika málo místech jsem se nevyhnul proklikávání (především stírání otisků prstů z lahve a hrnečku).
Dlouhou dobu hraní jsem byl spokojený s tím, že všechno ve hře dává smysl. Bohužel pak přišla poslední kapitola a v ní se ukázaly prvky, kterými trpí i jiné adventury. Jako na některou věc použít něco, co se v takových případech nepoužívá (hasící přístroj na detekci laserových paprsků).. Nebo umístění některého předmětu na místě kde by jste to nehledali (nůž jsem hledal logicky v kuchyni).
Poslední kapitola ztrácí oproti těm předchozím mírně na logičnosti (i když uznávám, že nejméně logické pečení je dávno před touto kapitolou). Tím nechci říct, že by tam byly přímo nelogické věci, ale mnoho mohlo být řešeno jinak (proč je archiv chráněn lasery? K čemu v archivu taková technika? Z FBI je najednou ultra-špionážní organizace...).
Spousta věcí se mi ve hře líbilo. Ať už zmíněné dvojí hledání v současném Chicagu (tedy rok 2004) a prvorepublikové Praze (rok 1929). Tak Praha samotná. Špinavá zákoutí, stíny lidí chodících za okny. Veškeré budovy jak v Praze, tak v Chicagu. Celková vizáž hry je zpracovaná hodně dobře. Vlastně pokud by se přepracovaly animace postav, které vyznějí poněkud nejistě, pak by se hra nemusela vůbec stydět vyjít i dnes. Dost možná by se zařadila na předních příčkách.
Jak tady v diskuzi, tak i na jiných serverech jsem si přečetl i výčitky, že Praha ve hře vyznívá, jako špinavé město plné zločinu. Pravda je, že v té době tak Praha skutečně vyznívala. Když by někomu vadila taková představa, pak ať se koukne na filmový cyklus Hříšní lidé města pražského. Ten se odehrává ve 30. letech. Samozřejmě tehdy nebyla Praha jen hnízdem spodiny, ale děj hry se mezi spodinou odehrává. Nemůžeme mít vývojářům za zlé, že neukázali zářivé národní divadlo, nebo pětihvězdičkové hotely.
Přesto musím vývojářům vyčíst dvě věci. Nevím o tom, že by ve dvacátých letech byl v Praze tak velký požár, který by sežehl několik ulic. A taky Karlův most v té době byl plně průchozí, nepoškozený. Nebyl-by tedy žádný důvod k použití veslice. Poslední povodeň, která poškodila most byla začátkem 90. let 19. století. Tady se jasně jedná jen o to, že byli vývojáři líní Karlův most zpracovat, nebo se toho báli.
Příběh je kvalitní a podávaný ve správném tempu. To i díky dobře zpracovaným videím, které hratelnost čas od času rozstřihnou.
Líbilo se mi i rozdělení rozhovorů do vyšetřovací a soukromé části (pravé a levé tlačítko myši). Co mi ale občas nevonělo bylo neustálé klikání v průběhu dialogů. Stávalo se, že kvůli neustálé potřebě klikání, zněly rozpravy trhaně až uměle. Tomuhle se dalo vyhnout. Správně sestřihat dialogy, mohla to být ještě o chlup lepší hra.
Jak jsem napsal na začátku komentáře. Je to náročná adventura s hutným příběhem. Kdo má rád adventury a je unavený z povrchních a řídce zpracovaných příběhů, tohle je výhra v loterii. Na druhou stranu to není hra pro ty, kterým dělají problémy těžké hádanky. Celkem mě mrzí, že nemá český dabing. S ním by to byla hra mezi mými TOP.
Pro: Příběh, malebné vzezření, vyžaduje logické uvažování
Proti: Občas se přeci jen nelogičnosti vyskytnou, neustálé klikání v dialozích, zkomolená česká jména