Těžko psát něco jiného než superlativy k této hře, jenž kdysi změnila herní svět a nastolila novou éru na poli multiplayerového hraní a stala se legendou. Těžko se mi hledají ta pravá slova, neboť jsem s touto hrou vyrůstal a občas si ji zahraji i dnes. I po 15 letech existence se stále hojně hraje, stále se vytvářejí nové módy, mutátory apod. Ač se to zdá podivné, UT s časem zraje jako víno a i v dnešní době má co nabídnout. Má totiž něco navíc, co moc her ve svém žánru nemá a nemělo, a to je hratelnost a zábava. EPICu se podařilo vytvořit prakticky ve všech směrech vyváženou a velmi vyladěnou hru. Excelentní soundtrack, povedené zvuky, velmi zdařile navržené, propracované mapy připomínající reálné prostory, excelentní zbraně a atmosféra.
UT jako takový by nebyl bez dvou zásadních prvků. Prvním je speciální pohyb zvaný "dodge", který velmi zintenzivnil kvalitu hry a udělal hru daleku dynamičtejší a "efektnější".
Druhý prvek se týká herního módu CTF, kde se vyskytla malá, ale úžasná věcička zvaná translokátor. Tím úplně změnil CTF mód jako takový a dodal tomuto módu tu pravou zábavnost a dynamičnost.
Zde se bohužel nevyhnu srovnání s Quakem 3. Quake 3 je kvalitní hra, která sice také pomohla nastartovat on-line hraní, ale nenabízela nic přelomového, žádný prvek, který by byl přelomový z hlediska zábavy a hratelnosti. Posun zde byl pouze evoluční. Ne nadarmo UT získalo ocenění "Game of the year". K porovnání těchto dvou her se hodí tato věta, která vystihuje hry podle mého názoru velmi dobře. "Quake 3 byla evoluce, zatímco UT byla revoluce na poli multiplayerového hraní".
UT jako takový by nebyl bez dvou zásadních prvků. Prvním je speciální pohyb zvaný "dodge", který velmi zintenzivnil kvalitu hry a udělal hru daleku dynamičtejší a "efektnější".
Druhý prvek se týká herního módu CTF, kde se vyskytla malá, ale úžasná věcička zvaná translokátor. Tím úplně změnil CTF mód jako takový a dodal tomuto módu tu pravou zábavnost a dynamičnost.
Zde se bohužel nevyhnu srovnání s Quakem 3. Quake 3 je kvalitní hra, která sice také pomohla nastartovat on-line hraní, ale nenabízela nic přelomového, žádný prvek, který by byl přelomový z hlediska zábavy a hratelnosti. Posun zde byl pouze evoluční. Ne nadarmo UT získalo ocenění "Game of the year". K porovnání těchto dvou her se hodí tato věta, která vystihuje hry podle mého názoru velmi dobře. "Quake 3 byla evoluce, zatímco UT byla revoluce na poli multiplayerového hraní".