Lone Wolf HD vychází z velmi známé gamebook série, čítající 28 dílů (u nás zatím vyšlo 15, momentálně probíhá postupný reprint, pro anglicky zdatné doporučuji Project Aon). Samotná hra nejprve vyšla na přenosná zařízení a následně se dostala i na PC, děj začíná zhruba tři roky po druhém dílu.
Na počátku si hráč zvolí jednu ze tří "cest" (boj, moudrost, hbitost), ty ovlivní výchozí hodnoty životů, many a výdrže. Dále si vybere jeden ze tří typů zbraní, kterým dává přednost (meč, sekera, palcát, neznamená to, že by ostatní nemohl používat, jde jen o to, s jakou zbraní začíná) a čtyři schopnosti Kai z osmi.
Základem hry je klasická mechanika gamebooku (čtení textu a rozhodování se), ovšem obohacena o značné množství dalších prvků (to mi přesně chybělo třeba u The Forest of Doom, protože místo čtení textu z monitoru bez přidané hodnoty si mohu rovnou zahrát skutečný gamebook). Hra je rozdělena na čtyři kapitoly, každá kapitola na tři části, po dohrání každé části se Lone Wolfovi vylepší životy, mana a výdrž podle toho, jaké volby hráč v průběhu hry prováděl (volby typu okamžitého útoku zvedají životy, taktické volby výdrž atd.). Je také možné se v rámci každé kapitoly vracet zpět na již navštívená místa (s pár omezeními, není takto možné projít v rámci jedné hry všechny volby) s tím, že se na nich hráč znovu nerozhoduje. To je užitečné pro bojový tréning (při cestě nebo meditaci mohou hráče napadnou nepřátelé), zisk peněz nebo nákup/prodej/opravu/vylepšování vybavení.
Samotný boj probíhá velmi podobně jako klasický ATB v JRPG (např. Final Fantasy VII). Oběma stranám běží ukazatel času (na jaké úrovni ukazatel začne může ovlivnit třeba přepadení ze zálohy na základě volby v textu), jakmile doběhne na konec, je možné provádět různé akce (speciální útoky Sommerswerdem, útoky jednou nebo druhou zbraní, vrhání nožů či střelbu z kuše a používání Kai schopností nebo lektvarů). Každá speciální akce hráči ubere určité množství výdrže (útoky zbraněmi) nebo many (Sommerswerd, Kai schopnosti). Všechny typy akcí navíc používají "cooldown", takže není možné provést stejný útok rychle dvakrát za sebou. U složitějších útoků nebo speciálních akcí (krytí, protiútoky atd.) hrají roli QTE (naštěstí jednoduché, nic co by bořilo taktiku bojů). A akce hráče i nepřátel jsou opět časově omezené. Boje jsou díky tomu značně komplexní a probíhají každou chvíli jinak (u taktizování je třeba brát v potaz například to, že zabití nepřítele doplní hráči okamžitě část many, krytí zrychluje doplňování výdrže atd.).
Zbraně a brnění se v boji opotřebovávají, je možné je opravit u obchodníků (a vylepšit pomocí různých materiálů až o tři stupně). Postupným užíváním tří útoků hlavní zbraně (sekery, meče a palcáty používají úplně jiné typy útoků) se tyto vylepší na další úroveň (což snižuje "cooldown"), při vylepšení všech tří je možné například pomocí palcátů omračovat nepřátele nebo u seker nepřátelům způsobit průběžné krvácení. Stejně tak se používáním vylepšují tři speciální útoky Sommerswerdu.
Celková herní doba se pohybuje od 15 do 20 hodin v závislosti na rychlosti čtení a vracení se na již prošlá místa. Normal obtížnost mi plně vyhovovala, v bojích jsem musel používat celou škálu možností, aniž bych byl nucen nějaký boj opakovat mnohokrát za sebou (s výjimkou jednoho místa, kde jsem hloupě začal boj s bossem s malým počtem životů, po desátém opakování jsem se vrátil na začátek odkazu a zkusil to jinak).
Záporů je podle mého naprosté minimum. Uvítal bych trochu jednodušší/rychlejší GUI a možná menší linearitu.
Na počátku si hráč zvolí jednu ze tří "cest" (boj, moudrost, hbitost), ty ovlivní výchozí hodnoty životů, many a výdrže. Dále si vybere jeden ze tří typů zbraní, kterým dává přednost (meč, sekera, palcát, neznamená to, že by ostatní nemohl používat, jde jen o to, s jakou zbraní začíná) a čtyři schopnosti Kai z osmi.
Základem hry je klasická mechanika gamebooku (čtení textu a rozhodování se), ovšem obohacena o značné množství dalších prvků (to mi přesně chybělo třeba u The Forest of Doom, protože místo čtení textu z monitoru bez přidané hodnoty si mohu rovnou zahrát skutečný gamebook). Hra je rozdělena na čtyři kapitoly, každá kapitola na tři části, po dohrání každé části se Lone Wolfovi vylepší životy, mana a výdrž podle toho, jaké volby hráč v průběhu hry prováděl (volby typu okamžitého útoku zvedají životy, taktické volby výdrž atd.). Je také možné se v rámci každé kapitoly vracet zpět na již navštívená místa (s pár omezeními, není takto možné projít v rámci jedné hry všechny volby) s tím, že se na nich hráč znovu nerozhoduje. To je užitečné pro bojový tréning (při cestě nebo meditaci mohou hráče napadnou nepřátelé), zisk peněz nebo nákup/prodej/opravu/vylepšování vybavení.
Samotný boj probíhá velmi podobně jako klasický ATB v JRPG (např. Final Fantasy VII). Oběma stranám běží ukazatel času (na jaké úrovni ukazatel začne může ovlivnit třeba přepadení ze zálohy na základě volby v textu), jakmile doběhne na konec, je možné provádět různé akce (speciální útoky Sommerswerdem, útoky jednou nebo druhou zbraní, vrhání nožů či střelbu z kuše a používání Kai schopností nebo lektvarů). Každá speciální akce hráči ubere určité množství výdrže (útoky zbraněmi) nebo many (Sommerswerd, Kai schopnosti). Všechny typy akcí navíc používají "cooldown", takže není možné provést stejný útok rychle dvakrát za sebou. U složitějších útoků nebo speciálních akcí (krytí, protiútoky atd.) hrají roli QTE (naštěstí jednoduché, nic co by bořilo taktiku bojů). A akce hráče i nepřátel jsou opět časově omezené. Boje jsou díky tomu značně komplexní a probíhají každou chvíli jinak (u taktizování je třeba brát v potaz například to, že zabití nepřítele doplní hráči okamžitě část many, krytí zrychluje doplňování výdrže atd.).
Zbraně a brnění se v boji opotřebovávají, je možné je opravit u obchodníků (a vylepšit pomocí různých materiálů až o tři stupně). Postupným užíváním tří útoků hlavní zbraně (sekery, meče a palcáty používají úplně jiné typy útoků) se tyto vylepší na další úroveň (což snižuje "cooldown"), při vylepšení všech tří je možné například pomocí palcátů omračovat nepřátele nebo u seker nepřátelům způsobit průběžné krvácení. Stejně tak se používáním vylepšují tři speciální útoky Sommerswerdu.
Celková herní doba se pohybuje od 15 do 20 hodin v závislosti na rychlosti čtení a vracení se na již prošlá místa. Normal obtížnost mi plně vyhovovala, v bojích jsem musel používat celou škálu možností, aniž bych byl nucen nějaký boj opakovat mnohokrát za sebou (s výjimkou jednoho místa, kde jsem hloupě začal boj s bossem s malým počtem životů, po desátém opakování jsem se vrátil na začátek odkazu a zkusil to jinak).
Záporů je podle mého naprosté minimum. Uvítal bych trochu jednodušší/rychlejší GUI a možná menší linearitu.
Pro: po všech stránkách velmi komplexní nadstavba gamebooku
Proti: pomalejší GUI, linearita