Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Metin2

  • PC 5
Jak tak koukám, někdo musel být první. První v napsání komentáře, protože tato hra lidi asi dost odrazuje. Nenechám se ale zviklat a postavím se výzvě čelem.

Tuto hru začínáte jako jedna ze čytř tříd, konkrétně sura (něco jako temý paladin), válečník (klasika), ninža (buď se z něj vyvine archetyp zloděje, nebo z něj bude střelec), popřípadě šaman (mág, zaměřený buď na zraňující kouzla, nebo na léčení a posilování spolubojovníků). Datadisk přinesl novou třídu lykan (vypadá jako člověk s vlčí hlavou), což je vlkodlak, který má jen jednu specializaci, a sice boj na blízko. Po vybrání třídy postavy následuje výběr pohlaví. Překvapivě, je na výběr mezi mužem a ženou. Lykani mají smůlu, ti jsou jen muži. Poté následuje výběr jednoho ze 2 vzhledů postavy. A šup dohry.

Ano, tímto veškerá tvorba postavy končí. Žádné nastavování výrazů obličeje, typů a barvy účesu a délky uší. NIC. Jediná cesta, jak si trošku upravit postavu je za reálné peníze, ve speciálním obchodě hry se dá koupit například barva na vlasy, aby se postava trošku odlišila od ostatních. Ale to předbíhám

Po pojmenování charakteru už nic nebrání skočit do okouzlujícího světa hry. Je rozdělen na 3 království. Shinso, Chunjo, Jinno a neutrální zem (plnou potvor). Před startem hry tedy ještě vyberete příslušnost k danému království (aby vůbec mohlo fungovat PvP) a hop do hry.

Probudíte se v začátečnické vesničce plné vašich klonů. Ehm, omyl, jsou to ostatní hráči, kteří jsou si díky možnosti přizpůsobení postavy podobní jako vejce vejci. Kromě lykana, jenž je muž existují od každého povolání opravdu 4 variace. Muž s prvním a druhým vzhledem, a žena s tímtéž. Tam veškeré tvoření postavy končí a je nutné postavu dovylepšit, nebo odlišit od davu hráčů za reálné peníze.

No co, WoW také nemá skvělý editor postav, ale alespoň nevypadají všichni stejně a město nevypadá jako rodiště klonové armády z Hvězdných válek.

Takže s nadšením beru první úkol a vyrážím pozabíjet těch pár potvor, co jistě můžou za to, že celá vesnička nemá klidné spaní. Podívám se, čím že to je vlastně mohu mydlit. Nabízí se mi celých 6 skillů z jedné a 6 skillů z druhé větve. Na určitém levelu si větev prostě vyberete a konec. Jednotlivé skilly si potom vylepšujete. Pochopitelně u mého šamana je rozdíl mezi požehnáním úrovně 1 a 10 naprosto propastný. Nicméně, skilly levelu +10 jsem neměl, protože jsem tak dlouho u hry nevydržel. Ale každý stupínek zlepšení jde cítit. Další možností, jak mydlit potvory je útok na blízko dýkami, mečem, popřípadě bojovým vějířem, jako u mého šamana. To se provádí mačkáním mezerníku, nebo jeho držením.

Tak jsme se tu všichni sešli, co myslíš osude...ee vlastně ne. Na místě, kde se rodily potvory se na ně pořádal doslova hon. Armáda klonů hrdě zaútočila na pár tuze nebezpečných divokých psů. Všude se rozléhalo sténání bojovníků, a můj šaman se do toho skupinového stenu zapojil. Kdybych nehrál na sluchátka, leckdo by si mohl myslet, že sleduji japonský film pro dospělé, kde účinkuje asi 10 žen a 20 mužů.

Toto celé podbarvuje naprosto dokonalá hudební smyčka, která má asi celé 3 minuty a dokola se opakuje. Má krásnou orientální melodii, ale po pár minutách se oposlouchá. Místo podbarvení atmosféry (viz nádherný soundrack WoWka) spíš hru sráží dolů a její dlouhodobé poslouchání musí mít dozajista vliv na psychiku jedince (bude si ji zpívat i ve spánku). A abych ji jen tak nehanil, musím zmínit, že jde i vypnout, na rozdíl od skupinového drcení mezerníků a vzdychů při boji. V boji nablízko má každá postava asi 4 animace, takže i to se okouká. Každý skill má překvapivě svou vlastní animaci, takže to není tak strašné, jak se to zdá být.

Vyzbrojen vypnutou hudbou, metalem ve sluchátkách se vydávám odevzdat quest do města. Jaké bylo mé překvapení, když se tři čtvrtiny klonové armády vydalo mým směrem. Tak, další quest jsem nedostal. Co teď? Co takhle mlátit potvory pro zkušenosti? Ano, to je jediná cesta, jak v této hře expit, protože na jeden level je časem pouze jeden úkol, který jde splnit. Překvapivě se jedná o zabíjení, takže to nenutí hráče zapojit mozek, stačí jen držet mezerník, sem tam vyvolat skill a poslouchat vzdechy. Achjo.

Tak to jde pár dalších levelů, kdy psy vystřídají medvědi, nebo vlci, popřípadě další stvůry. Útočí stejně a umírají stejně, takže nezbývá, než je uvzdychat k smrti. Postupem hrou dávají čím dál tím méně zkušeností, takže je jich třeba zabíjet opravdu MRAKY.

Abych úkolům nekřivdil, sem tam se objeví úkol dones něco někomu, který má zajista naprosto osvěžující charakter, zejména, jedná-li se o průchod mapou, kde jsou potvory, to znamená kromě vesnic všude. Takže zase vzdychání. Ach jo.

Toto cestování se odehrává v naprosto nádherné krajině, která je kromě měst naprosto minimalistická. Většinou jsou to jen cesty a luka, kde chybí tráva, zato potvor je tam přebytek. Žádné atmosférické lokace, žádná památná zákoutí. NE. Prostě placka, sem tam kopec, cesta a pokud je lokace hodně pokročilá, tak i most, nebo skála. Jo a dokonce i třeba červený podklad v high level lokacích.

Po tomto všem jsem si chtěl zlepšit výbavu, protože můj epesní vějíř nestačil na uvzdychání hromady medvědů. Takže jsem zabrousil ke kováři. Vylepšil jsem si vějíř na vějíř+2. Ano, v této hře se děje vylepšování u kováře, takže najdete na levelu jedna meč, a budete ho používat i za 10 levelů, ale bude z něj meč +10. Překvapivě, vypadá vzhledově pořád stejně nuzně, jako meč+1.
Pokud chcete víc+, potřebujete víc peněz, protože u vylepšování věcí to funguje tak, že je určitá šance, že to kovář zmrví a o věc přijdete. Když si zaplatíte víc reálných peněz, existují svitky, co tuhle problematiku skvěle řeší.
Neřeší ale to, že všichni surové jsou téměř stejní, všichni válečníci taky, protože brnění a zbraní je tu vzhledově asi 20 druhů, když počítám datadisk.
Tohle krásně doplňuje i tak vzniklou armádu klonů díky malé možnosti přizpůsobení postavy.

Proto se ve větších městech pořádá klon fest.
Na nějakém takovém klon festu si můžete něco koupit (hráči tu předstírají, že jsou stánky, v reálu jdou třeba do školy a lidi u nich kupují věci), popřípadě dostat se do cechu (kdo hrál nějaké MMO, tak ví) a účastnít se PvP nebo PvE.

PvP je naprosto skvělé když platíte. Když si lepší výbavu nezaplatíte, umíráte, protože jakmile na Vás najede platící hráč s vybavením, kterého dosáhnete bez investice do hry možná za 100 let, jste mrtví. Tečka.

PvE je zajímavější. Dungeony zde představují naprosto lineární kobky, prostě chodby v jeskyni plné potvor, které jsou určeny k mydlení. Na konci sedí nějaký ten boss pro cennější loot, ale to je vše. Žádné propracované mechanismy, žádné vizuálně propracované dungeony, dokonce ani průpovídky bossů, proč jsou zlí a co je tady špatně. Žádné atmosférické filmečky. Prostě naprosto minimalistické řešení, stejně jako celá hra. Dungeonů je ve hře více, jsou si ale vesměs podobné, jako vejce vejci.

Jediná výhoda hry je, že je v češtině, což znamená možnost rozumět tomu, proč vlastně zabíjí 20 psů i neanglicky mluvícím hráčům. Ne, že by například WoW byl ukázkou akademické angličtiny, ale je nutnost zde zapojit mozek a sem tam si nějaké to slovíčko i dohledat. Za to ale questy mají příběh a tak, což zde nehrozí.

Díky češtině se hra hemží malými dětmi, tak 5+, co sotva umí číst (česky). Takže když na Vás namakaný Sura spustí něco jako "chtěl bich pomoct s úkoli", je to na ránu, stejně jako to, že tank odejde uprostřed dungeonu, protože skončil večerníček, a maminka ho posílá do postele, nebo šaman, co léčí celou skupinku v dungeonu, najednou přestane a utíká do zdi, protože přišel tatínek a dítě musí předstírat, že dělá něco do školy (Alt+tab).

Do PvE se zde zahrnují i kameny Metin, co z ničeho nic padají z nebe a podle příběhu hry dělají z hodných štěňátek stvůry tuze zlé, které je nutné uvzdychat.
Ve hře to probíhá tak, že najednou spadne z nebe kámen, okolo něj se spawnou silnější potvory a zároveň sem naběhnou i ty slabé. Hráči z okolí se sem srotí, skupinově zavzdychají a získají hromady expů, které alespoň trošku ukrátí jejich grind expů. Kamenů je pochopitelně několik druhů, čím má kámen vyšší level, tím přitahuje silnější potvory, je za něj více zkušeností a lepší loot. Hře to ale trn z paty nevytrhne.

Poslední, do čeho jsem si nerýpl je grafika, která je po posledním datadisku trošku upravená, ale pořád vypadá na rok 2000. Nebudu kopat do japonské/asijské stylizace, někomu se to líbí, ale můj šálek čínského čaje to fakt není.

Stabilita hry je dobrá, což je ale zápor, protože jen prodlužuje utrpení. Za celou dobu hraní mi bohůmžel hra ani jednou nespadla.

Moje recenze je čím dál tím delší, takže to nějak ukončím. Kdybych si měl vybrat mezi tímto minimalismem a 4Story, tak i když je 4Story založeno na podobném modelu, je mnohem propracovanější. I tak je to ale volba podobná mezi tím, jestli vypijete kyanid, nebo skočíte pod vlak. Kyanid zabíjí efektivněji, takže není co řešit.

Probohy, nehrajte to. Bežte ven si zaběhat, nebo si spusťte WoW na fríčku, kde sice pár kvestů nefunguje, pár abilit je buglých, ale existují už slušné české servery jako například hvězdná dvojčata (nechci dělat reklamu, takže to nepíšu anglicky), kde funguje většina věcí a si zahrajete milionkrát líp. ZADARMO. Narozdíl od této hry, která je čistě pay to win, protože proti platícím hráčů nemáte v boji šanci.

Pro: No, jde to rychle odinstalovat, česká lokalizace

Proti: Vzdychání, repetitivní soundtrack, Pay to win, česká lokalizace (protože věk hráčů), grafika, herní principy, sterilita herního světa a všechno ostatní, nebudu sem opisovat celý komentář

+16