Zaklínač není ve všem dokonalý - boj je akční klikanice, rozvoj postavy není nikterak zajímavý ani podstatný a hra přeci jen nedává příliš té hráčské svobody v řešení situací. V aspektech jako je příběh, politicko-ekonomicko-mýtické podhoubí, v dospělosti přístupu k látce, ve věrohodnosti světa a jeho designu, je naprosto jinde nežli konkurence. Skyrim proti němu působí jako by vyjel na pásu nějakého generátoru, osazen neživými androidy, bez té skutečné, špinavé člověčiny. Witcher 3 s naprostou samozřejmostí spojil ten opojný pocit zkoumání neznámého fantasy světa plného krásných scenérií i nočních děsů s dospělým, skvěle dávkovaným, komplexním příběhem a živými postavami. Polákům se prostě povedlo účelové využití technologie (např. miminka a vzhled herců dodává postavám na rozměru) k posunu na poli velkých RPG. Naprosto úžasná hra.
Pro: Dospělý příběh, slovanské legendy, živé postavy, atmosféra, design světa, grafika.
Proti: Slabší bojový systém a rozvoj postavy .