Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Call of Duty: Black Ops III

  • PC 65
Jak je již pravidlem tak i tento rok dostáváme porci CoD. Ovšem je to porce značně podivná, namíchaná dosti nevábně a snad nám tu i něco zapáchá. Letos nám vařili a podali krmi šefkuchaři z Treyarchu. Osobně se mi jejich styl líbí a na předchozích dílech bylo vidět že se snaží o trošku jiné CoD než jsme běžně zvyklí. Teď ale solidně šlápli vedle a ač lze vypozorovat že to v zásadě mysleli dobře a jejich úmysly kam tento díl směřovat jde odhadnout, tak cíl minuly o hezkých pár metrů.

První co musím zkritizovat je naprosto příšerná první třetina hry. Je absolutně unylá, nudná a kompletně dementní snad po všech stránkách. Level design je až zoufale nenápaditý a ač se lokace střídají tak to ani moc nepostřehnete protože všechny jsou šedivě nudné. Druhá třetina se pak vytáhne a je perfektní, jako by tuto část dělal někdo jiný. V mysli mi některé lokace uvízli doteď (např. tajná CIA laboratoř). Jedná se bezpochyby o nejlepší část hry nejen po stránce designu ale i příběhu (o tom později) a snad i graficky (opravdu mi přišlo že tahle část byla i malounko lepší než zbytek hry). Bohužel po této skvělé části se dostáváme ke třetí třetině a padáme na absolutní dno. Jedná se o ještě horší část než byla 1/3 hry. Samostatnou kapitolou jsou pak jakési "snové" pasáže. Ty musím zkritizovat zvlášť neboť jsou totálně nablblé a nepřehledné i s porovnáním se zbytkem hry.

Příběh v CoD byl vždy na dvacáté koleji (snad kromě MW1+2). Byl tam aby všechny ty výbuchy a přestřelky byly nějak provázané. ALe neměl ani nijak důležitou roli a většina hráčů ho ani nevnímala. Treyarch se ovšem vždy snažil v této oblasti podat nadstandartní výkon a připouštím že mne alespoň u jejich dílů zaujal. Ovšem i zde se opakuje prokletí tří třetin. Stejně jako level design je i příběh značně dodrbaný a rozháraný. Tvůrci se snaží o jakýsi hluboké vyprávění ale zoufale se jim to nedaří. Je vidět že by rádi udělali komornější a stísněnější atmosféru více zaměřenou na jednotlivé postavy. Ovšem už tady hra nepěkně padá na hubu. Jednotlivým postavám není vůbec věnován prostor a mnohé z nich se jen mihnou. Když pak s nimi máte prožívat nějáký srdceryvný moment, tak to zoufale nefunguje. Neznáte je a jsou vám ukradení. První třetina je z hlediska příběhu dost utahaná, nic moc se neděje a vy čekáte až se začnou dít TY věci, tedy padající mrakodrapy a obrovské výbuchy. Když už se něco začne dít tak jste zase poněkud zmateni protože hra samotná je dosti zmatená a podává vám informace rádoby tajemně (asi záměr kdy ze začátku máte být zmatení a postupně zjišťovat co se děje, tady to ale nefunguje a ubíjí vás i další věci). Druhá třetina je pak opět nejlepší, už začnete pomalu chápat co se děje a kdo, proč a jak. Zdá se tedy že se blýská na lepší časy ale pak do příběhu začnou pronikat různé wtf momenty a celé se to ve třetí třetině zvrhává do naprosto odpudivého mišmaše a rádoby filozofického uvažování (ve skutečnosti je to jen celé hovadina a někdo si asi šlehnul dobrý matroš). Úplný konec je pak už jen těžká nechápačka a totální opruz kdy finálního bosse musíte zabít třikrát, ve snovém světě (který je absolutně otřesně navrhnutý a nepřehledný) a finální boss je obří srdce... Scénář hry se prostě v určitém momentu začne ubírat naprosto mimózním směrem. Nejhorší je že tak nějak tušíte jak to vývojáři původně mysleli a jaká byla jejich vize. Tedy neudělat klasické CoD ale trochu trochu filozofičtější, komornější a temnější CoD. Cíl chvályhodný, provedení už bohužel ne. Pokud by se celá hra nesla v duchu 2/3 tak by to byla bomba ale bohužel máme utrum. Taky je zajímavé že se vývojáři snažily hru zpestřit i několika bitvy s bossy.

Na žačátku jsem zmínil i že nám tu něco zapáchá. A je to tak, jedná se o nám dobře známé trademarky série. Tedy obrovské výbuchy, padající budovy a zběsilé přestřelky v různých vehiklech. Všechno je tu přítomno a zároveň vlastně není. Abych to vysvětlil, tím jak se Treyarch snažil o odklon tohoto dílu od klasického klišé tak si najednou někdo uvědomil že vlastně dělají CoD. A to sakra nejde aby bylo CoD bez pořádných honiček, výbuchů atd. Problém je že tyhle věci tam za prvé působí jako pěst na oko a hlavně jsou mizerně zpracované, jako by to tam prostě prskli a tím si odškrtli položku. Např. se projedete v člunu, přičemž vy střílíte a AI řídí. Celá sekvence je dost šílená, nevím jestli je to mnou ale přišlo mi že se řítíte až absurdně rychle a tak vůbec nestíháte sledovat co všechno se děje okolo. Než se pak nadějete tak je konec. Taktéž i padajíci budovy prostě jen žuchnou a vás to nechá absolutně chladnými. Taktéž mi vadily vsuvky mezi misemi které se odehrávají na vaší základně. Tam máte možnost si upravit a nakoupit nové zbraně, schopnosti a věci. Nápad dobrý ale provedení na mě až moc řvalo mulťákem. Prostě jako by vzali možnosti z mulťáku a prskli ho tady do singlu.

Zmínil jsem AI a tak ji i dokousnu. AI je překvapivě solidní, jasně žádný zázrak ale svou úlohu plní dobře a žádné vysloveně zarážející chyby jsem u ní nezaznamenal. Žádné zasekávání ani podívné střílení do zdi za kterou se schovává protivník. Ovšem to se týká lidí. Roboti jsou tupí jak štangle od kola a jdou rovnou cestou k vám. Zdá se že tady si někdo chtěl ulehčit práci (na roboty budete naráže pořád).

Kde jsem už ovšem chyby zaznamenal je technická stránka. Ta byla (nevím ja je to teď) jednoduše zprasená. FPS lítaly nahoru a dolů jak na horské dráze a padal až pod 20 FPS!!! A to prosím hlavně v animovaných předělech!!! Je pikantní že tetno tproblém postihuje hlavně animačky a při běžném hraní se moc neobjevuje.

Grafika mi přišla lepší než v minulém díle. Ačkoli žádný superskok nelze očekávat tak dle mého se nejedná o nijak velkou pohromu a v pohodě se to dá skousnout.

Moc jsem tedy nechválil, tak za co těch 65%? Hlavně za multiplayer a zombie mod. Tyto dvě položky silně táhnou tuto hru nahoru a už teď jsem v nich utopil dost hodin. Mulťák je klasický Coďácký, tedy rychlé zápasy na menších mapách. Zombie mod pak doznal několika vylepšení (víceméně se zlepšilo vše od minule) a je tak opět zábava ho hrát. Tohle je můj názor na nové CoD, Treyarch je podle mě dobré studio které se snaží inovovat zatuchlou značku a vymýšlet nové věci. Někdy se jim to daří víc jindy méně ale hlavní je že se snaží. Letos bohužel se to nepovedlo, je vidět kam to vývojáři asi chtěli vést ale někde sešli z cesty a začali vršit jednu blbost za druhou. Taky je divné že 2/3 hry jsou špatné až otřesné ale ta prostřední 1/3 je výborná a podle mě takhle měla vypadat celá hra. Na závěr pak jen dodám že se ve hře mihne druhá světová válka a ač je dosti otřesně zpracovaná právě onou snovou pasáží tak bych si další CoD z WW2 klidně dal hned. Jo a věta "Frozen forest" v téhle hře padne tolikrát až vám z toho regulérně jebne. Tak snad příště to bude lepší.

Pro: 1/3 hry kdy je všechno skvělé (příběh, level design), mulťák, zombie mod, ucházající AI lidí,

Proti: 2/3 hry jsou otřesné, technická stránka hry, "snové" pasáže, CoD epické momenty které tady vůbec nepasují AI robtů (až moc to na mě působí jako ulehčení)

+17