Deset let uplynulo už od doby co jsem KotOR 2 hrál, a růžová nostalgičknost vzpomínek udělala své - ona to není přecejen není až tak velká pecka jako si pamatuji, a mnohé jiné hry zkoušku časem obstály mnohem lépe (z předKotOR období Bioware všechny).
Ústřední příběh se ještě drží, pořád patří k tomu nejzajímavějšímu co se ve hrách kdy objevilo, ale ani Restore Content mod, byť rozhodně přidává mnohé, mu nedokázal dát plně uspokojivý závěr, který by beze zbytku využval nelinearity hry (resp její vzácně vyrovnané možnosti hrát jak za dobro, tak i za zlo), a ani mu dodat tolik potřebné detaily... takže i po skončení závěrečných titulků spolu s pocitem katarze z vyvrcholení zůstává i pocit nedostatečného naplnění, a tisíc nezodpovězených otázek. O to víc otázek pak v průběhu hry čeká hráče, který by se bláhově pokoušel hrát druhý díl bez detailní znalosti jedničky - hra na ni navazuje ve všem tak těsně a nic nedovysvětluje, že působí až dojmem datadisku.
Horší je to ale s hratelností - s čím dál otravnějšími setkání s nepřáteli, s nulovou variabilitou soubojů a kouzlení ("hoď třikrát blesky -> posbírej předměty -> opakuj do zemdlení"), s nekonečnou uniformitou šedých chodeb, s minimálním využitím většiny postav co jen zabíraly místo na lodi, s množstvím zcela zbytečných předmětů, s nezajímavými minihrami, pokračovat by se dalo dlouho. Jediné na co už se po těch letech zvyká o poznání snadněji je inventář a celkově ovládání - co tehdy pc hráče šokovalo, na to už si dnes dávno útrpně zvykli jako na standart.
A k čemu trávit skoro 80 hodin u hry, která má sice velmi zajímavý příběh, ale do jejího hraní je nutné se nutit?
Zpětně už se příliš nedivím Bioware že pak šly směrem primitivnějších stříleček v Mass Effectech, protože akčnější pojetí funguje (v jeho třetím díle teprve!) výrazně lépe. Tedy co do hratelnosti, příběhem a atmosférou jsou ty hry samozřejmě stále podřadné.
Ústřední příběh se ještě drží, pořád patří k tomu nejzajímavějšímu co se ve hrách kdy objevilo, ale ani Restore Content mod, byť rozhodně přidává mnohé, mu nedokázal dát plně uspokojivý závěr, který by beze zbytku využval nelinearity hry (resp její vzácně vyrovnané možnosti hrát jak za dobro, tak i za zlo), a ani mu dodat tolik potřebné detaily... takže i po skončení závěrečných titulků spolu s pocitem katarze z vyvrcholení zůstává i pocit nedostatečného naplnění, a tisíc nezodpovězených otázek. O to víc otázek pak v průběhu hry čeká hráče, který by se bláhově pokoušel hrát druhý díl bez detailní znalosti jedničky - hra na ni navazuje ve všem tak těsně a nic nedovysvětluje, že působí až dojmem datadisku.
Horší je to ale s hratelností - s čím dál otravnějšími setkání s nepřáteli, s nulovou variabilitou soubojů a kouzlení ("hoď třikrát blesky -> posbírej předměty -> opakuj do zemdlení"), s nekonečnou uniformitou šedých chodeb, s minimálním využitím většiny postav co jen zabíraly místo na lodi, s množstvím zcela zbytečných předmětů, s nezajímavými minihrami, pokračovat by se dalo dlouho. Jediné na co už se po těch letech zvyká o poznání snadněji je inventář a celkově ovládání - co tehdy pc hráče šokovalo, na to už si dnes dávno útrpně zvykli jako na standart.
A k čemu trávit skoro 80 hodin u hry, která má sice velmi zajímavý příběh, ale do jejího hraní je nutné se nutit?
Zpětně už se příliš nedivím Bioware že pak šly směrem primitivnějších stříleček v Mass Effectech, protože akčnější pojetí funguje (v jeho třetím díle teprve!) výrazně lépe. Tedy co do hratelnosti, příběhem a atmosférou jsou ty hry samozřejmě stále podřadné.