ORIGINAL WAR
„Macmillane, ty zkurvysyne! - Gorkij, ty svině!“
V tomto perexu můžeme shrnout celý smysl Original War. V pliocénu, 2 000 000 let před Kristem, kdy jsme byli teprve neandrtálci, kdy fauna a flora tvořila kouzla se svými prostředky, se Spojené státy a Svaz sovětských socialistických republik rozhodl válčit o neznámý nerost alaskit (američané říkají siberit). V čem je háček? Háčky jsou dva: 1. Američané a Rusové pocházejí z jiných časových rovin, kdy se alaskit vyskytoval na území toho druhého. 2. Arabové, kteří v americké časové linii dominují obchodu s ropou, se dozvěděli o plánu USA zmocnit se siberitu (alaskitu) a z obav ztráty významu ropy najali krvežíznivé vrahy a násilníky, uzurpovali si americký stroj času EON (na ruské TAWAR) pro sebe a také odcestovali do minulosti s cílem udržet ropu jako jediný zdroj paliva pro budoucnost.
Original War je od českého Altar Interactive unikátní kousek. Jak z hlediska příběhu, tak i grafiky a hratelnosti.
Na každé straně konfliktu stojí ten „Rambo“ - za Američany voják-poručík John Macmillan a za Rusy mechanik 3. třídy Jurij Ivanovič Gorkij, přezdívaný Burlak. Každá kampaň (americká a ruská) obsahuje 15 misí + 4 mise za „Alianci“ - spojenectví amerických a ruských vědců s cílem vyzkoumat, k čemu slouží záhadné artefakty. Později v kampani budete mít možnost se k ní přidat, i když ale musím uznat, že americký vstup do Aliance mohl být poněkud lepší.
Mise jsou originální, provětří vaše strategické a taktické myšlení i na nejlehčí obtížnost a repetetivnost tu není na místě. V žádné jsem se nenudil a ani za jednu stranu jsem se nemohl nebavit. Ať už při stavbě ruské hlavní základy L. D. Trockij, při likvidaci americké základy Epsilon s Burlakem v čele anebo při její výstavbě s Macmillanem. Kromě menších záseků v podobě promýšlení taktiky jsem byl s OW naprosto spokojen.
A technologie? Všechny bojující strany mají stejný základ, jenom v rozšířeném výzkumu se rozcházejí: Američané mají snipery, lasery a kolopásy, Rusové dalekonosné rakety a bazukery se zpomalovací municí a Arabové využívají opičáky jako výbušné sebevrahy. Využití opičáků byl ze strany Altaru skvělý nápad a u stran i logické např. Arabové je využívají pouze pro vojenské účely, Rusové je mohou využít i jako „soudruhy dělníky“.
Grafika byla na hru špičková, stejně jako soundtrack. Škoda, že mě svazují pravidla českého pravopisu, poněvadž český dabing dodal OW nezapomenutelné hlášky, bohužel však většinou sprosté.
Na konec bych jen dodal, že o Original War !musí! Zakopnout každý hardcore stratég a hráč takovýchto her. Slovy „Velký Lenin předpověděl, že tato hra bude hit!“ soudruha Gleba tuto recenzi ukončím rázným výstřelem z ruského děla jako projev nadšení. Hodně štěstí, soudruzi a soudružky!
Ať žije Original War!
„Macmillane, ty zkurvysyne! - Gorkij, ty svině!“
V tomto perexu můžeme shrnout celý smysl Original War. V pliocénu, 2 000 000 let před Kristem, kdy jsme byli teprve neandrtálci, kdy fauna a flora tvořila kouzla se svými prostředky, se Spojené státy a Svaz sovětských socialistických republik rozhodl válčit o neznámý nerost alaskit (američané říkají siberit). V čem je háček? Háčky jsou dva: 1. Američané a Rusové pocházejí z jiných časových rovin, kdy se alaskit vyskytoval na území toho druhého. 2. Arabové, kteří v americké časové linii dominují obchodu s ropou, se dozvěděli o plánu USA zmocnit se siberitu (alaskitu) a z obav ztráty významu ropy najali krvežíznivé vrahy a násilníky, uzurpovali si americký stroj času EON (na ruské TAWAR) pro sebe a také odcestovali do minulosti s cílem udržet ropu jako jediný zdroj paliva pro budoucnost.
Original War je od českého Altar Interactive unikátní kousek. Jak z hlediska příběhu, tak i grafiky a hratelnosti.
Na každé straně konfliktu stojí ten „Rambo“ - za Američany voják-poručík John Macmillan a za Rusy mechanik 3. třídy Jurij Ivanovič Gorkij, přezdívaný Burlak. Každá kampaň (americká a ruská) obsahuje 15 misí + 4 mise za „Alianci“ - spojenectví amerických a ruských vědců s cílem vyzkoumat, k čemu slouží záhadné artefakty. Později v kampani budete mít možnost se k ní přidat, i když ale musím uznat, že americký vstup do Aliance mohl být poněkud lepší.
Mise jsou originální, provětří vaše strategické a taktické myšlení i na nejlehčí obtížnost a repetetivnost tu není na místě. V žádné jsem se nenudil a ani za jednu stranu jsem se nemohl nebavit. Ať už při stavbě ruské hlavní základy L. D. Trockij, při likvidaci americké základy Epsilon s Burlakem v čele anebo při její výstavbě s Macmillanem. Kromě menších záseků v podobě promýšlení taktiky jsem byl s OW naprosto spokojen.
A technologie? Všechny bojující strany mají stejný základ, jenom v rozšířeném výzkumu se rozcházejí: Američané mají snipery, lasery a kolopásy, Rusové dalekonosné rakety a bazukery se zpomalovací municí a Arabové využívají opičáky jako výbušné sebevrahy. Využití opičáků byl ze strany Altaru skvělý nápad a u stran i logické např. Arabové je využívají pouze pro vojenské účely, Rusové je mohou využít i jako „soudruhy dělníky“.
Grafika byla na hru špičková, stejně jako soundtrack. Škoda, že mě svazují pravidla českého pravopisu, poněvadž český dabing dodal OW nezapomenutelné hlášky, bohužel však většinou sprosté.
Na konec bych jen dodal, že o Original War !musí! Zakopnout každý hardcore stratég a hráč takovýchto her. Slovy „Velký Lenin předpověděl, že tato hra bude hit!“ soudruha Gleba tuto recenzi ukončím rázným výstřelem z ruského děla jako projev nadšení. Hodně štěstí, soudruzi a soudružky!
Ať žije Original War!
Pro: Příběh, Alaskit (siberit), strany, hlášky, hudba (zvlášť ta ruská), postavy, Různorodost misí, editor map, opičáci
Proti: Nic.